Kauneudenhoito raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jefar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jefar

Asioista perillä oleva
Toukokuiset 2024
Aloitinpa tälläisen.
Miten hoidatte ihoa,vartaloa, hiuksia?
Oletteko huomanneet missään vaiheessa muutoksia?
Vaikuttiko normaaleihin ihonhoitorutineeihin?
Värjäättekö hiuksia, ripsiä, kulmia? Jos niin millä/mitä suosittelette?

Saa lisätä kysymyksiä 🙂

Vastaan heti itse. Tai kysyn että saako raskauden aikana käydä ripsien kestotaivutuksessa ja kulmien laminoinnissa?
Saako värjätä kotona? Jos niin millä?
En värjää esim. hiuksia ollenkaan mutta nyt olen käynyt noussa laminoinneissa joten mietin tottakai pitääkö ne nyt jättää väliin ja kotivärjäykset myös.

Itsestä tuntuu että olen kun joku ensisynnyttäjä kysymyksineen ja tuntuu että kaikki on ihan uutta kun esikoinen on jo 14v 🙈

En osaa sanoa mikä on kiellettyä, mutta ajattelin pysyä varsin luomuna ja välttää rajuja kemikaaleja jo ihan hajuhaitan vuoksi. 🤢 En värjää hiuksia muutenkaan, joten siitä luopuminen ei ole ongelma, mutta meikkausta ja ihonhoitoon ajattelin kyllä jatkaa, sekä käydä hemmotteluhoidoissa myöhemmin.

Ihon kunnossa oon huomannut jo nyt pulmaa, etenkin kasvojen iho on erittäin kuiva! Myös epäpuhtauksia on, vaikka rutiinit ihonhoidon suhteen ovat pysyneet samana.

En osaa sanoa mikä on kiellettyä, mutta ajattelin pysyä varsin luomuna ja välttää rajuja kemikaaleja jo ihan hajuhaitan vuoksi. 🤢 En värjää hiuksia muutenkaan, joten siitä luopuminen ei ole ongelma, mutta meikkausta ja ihonhoitoon ajattelin kyllä jatkaa, sekä käydä hemmotteluhoidoissa myöhemmin.

Ihon kunnossa oon huomannut jo nyt pulmaa, etenkin kasvojen iho on erittäin kuiva! Myös epäpuhtauksia on, vaikka rutiinit ihonhoidon suhteen ovat pysyneet samana.
Niitä kemikaaleja itsekkin haluan välttää enkä ehdoin tahdoin mene laminointeihinkaan 🙂
Jossain mun mielestä lukibet ei kannata mennä kun raskaushormonit voi vaikuttaa niihin aineisiin/toimintaan tai jotain sellasta

Niitä kemikaaleja itsekkin haluan välttää enkä ehdoin tahdoin mene laminointeihinkaan 🙂
Jossain mun mielestä lukibet ei kannata mennä kun raskaushormonit voi vaikuttaa niihin aineisiin/toimintaan tai jotain sellasta
Samaa muistelen joskus kuulleeni. Onneks hiuslakalla ja ripsiharjalla pääsee aika pitkälle, DIY-kulmalaminointi 😁

Mä kävin tänään värjäämässä kulmat sekä ripsihuollossa. Kysyin etukäteen onko ok värjätä ja kauneushoitaja sanoi, että on. Tosin ripset saattavat tippua nopeammin nyt kun on raskaana. En värjää hiuksia niin en osaa siihen sanoa mitään. :Smiling Face With Smiling Eyes:
En ole myöskään huomannut mitään eroa vielä ihossani tms. ja olen muutenkin ajatellut jatkaa ihonhoitoani samalla tavalla kuin aiemminkin, ellei sitten ilmene jotain että täytyisi rutiineja vaihtaa.

pro tip raskausajan ummetuksesta kärsivälle on biotiini-lisäravinne. Biotiini ylläpitää siis ihon, hiusten ja kynsien hyvinvointia.
Itsellä makrobioksen versio laittoi aina ennen raskautta vatsan aivan löysäksi seuraavana päivänä, vaikka otin tabletin vasta ennen nukkumaan menoa. Lakkasin sivuoireitten takia käyttämästä valmistetta, mutta on nyt toiminut jotakuinkin paremmassa balanssissa tässä ummetuksen autuaassa tilassa. saa itsestään edes jotakin ulos ja ehkä ihokin kiittää 😅

Mulla on aika tummaksi värjätty tukka. Oma semmoinen maantie harmaa niin luulen että jossain vaiheessa alkaa juurikasvu olemaan sen verran raju että jotain pitää tehdä. Mutta en tiedä olisko sitten joku oman tukan väriseksi raidoittaminen turvallisempaa kun juuren värjäys 🤔
Yritän pitää värjäyskerrat yhdessä tai kahdessa koko raskauden ajan.

pro tip raskausajan ummetuksesta kärsivälle on biotiini-lisäravinne. Biotiini ylläpitää siis ihon, hiusten ja kynsien hyvinvointia.
Itsellä makrobioksen versio laittoi aina ennen raskautta vatsan aivan löysäksi seuraavana päivänä, vaikka otin tabletin vasta ennen nukkumaan menoa. Lakkasin sivuoireitten takia käyttämästä valmistetta, mutta on nyt toiminut jotakuinkin paremmassa balanssissa tässä ummetuksen autuaassa tilassa. saa itsestään edes jotakin ulos ja ehkä ihokin kiittää 😅
Tätä vois kokeilla, kiitti vinkistä☺️🙏

Mua harmittaa kun lemppari meikkivoiteessa on spf40 niin sitä ei viitti enää päivittäin naamaan laittaa😕 pitäis keksiä joku hyvä tilalle. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa ihonhoidossa, jostain luin että sitä vissiin suositellaan raskaanaolevillekin turvallisempana vaihtoehtona🤔

Siis eikö raskausaikana saa käyttää spf tuotteita? 😮

Itse luottomerkkinä on ACO niin puhdistuksessa kun ihonhoidossakin 👌🏽
Hiustenhoitoon vois taas ostaa myös ACOn tuotteit kuhan entiset loppuu

HUSin sivuilla lukee aurinkovoiteista näin: ”Suosithan raskauden ja imetyksen aikana voiteita, joiden suoja perustuu fysikaaliseen suojaan (titaanidioksidi tai sinkkioksidi). Muistathan lisäksi vaatesuojan. Vältäthän kemiallisia suoja-aineita sisältävien aurinkovoiteiden toistuvaa käyttöä, sillä niistä voi imeytyä erilaisia kemiallisia aineita ihon läpi erityisesti, kun käsittelet laajoja ihoalueita. Osalla näistä aineista on koeolosuhteissa osoitettu omaavan estrogeenin (naissukupuolihormoni) kaltaista aktiivisuutta (esim. oktyylimetoksisinnamaatti, OMC). Myös päivä- ja meikkivoiteissa voi olla kemiallisia suoja-aineita, joten vältäthän niiden jatkuvaa käyttöä.”

Mun tietääkseni noi fysikaaliset suojat on usein luonnonkosmetiikkaa eikä ne välttämättä imeydy niin hyvin. En tiedä haittaako jos välillä käyttää perus-aurinkorasvaa, mutta ite en ehkä uskaltais joka päivä kuitenkaan😅

HUSin sivuilla lukee aurinkovoiteista näin: ”Suosithan raskauden ja imetyksen aikana voiteita, joiden suoja perustuu fysikaaliseen suojaan (titaanidioksidi tai sinkkioksidi). Muistathan lisäksi vaatesuojan. Vältäthän kemiallisia suoja-aineita sisältävien aurinkovoiteiden toistuvaa käyttöä, sillä niistä voi imeytyä erilaisia kemiallisia aineita ihon läpi erityisesti, kun käsittelet laajoja ihoalueita. Osalla näistä aineista on koeolosuhteissa osoitettu omaavan estrogeenin (naissukupuolihormoni) kaltaista aktiivisuutta (esim. oktyylimetoksisinnamaatti, OMC). Myös päivä- ja meikkivoiteissa voi olla kemiallisia suoja-aineita, joten vältäthän niiden jatkuvaa käyttöä.”

Mun tietääkseni noi fysikaaliset suojat on usein luonnonkosmetiikkaa eikä ne välttämättä imeydy niin hyvin. En tiedä haittaako jos välillä käyttää perus-aurinkorasvaa, mutta ite en ehkä uskaltais joka päivä kuitenkaan😅
Aivan uutta tietoa tällänen 🙈 mun ACOn päivävoiteessa on spf30, täytyykin se vaihtaa normiin kun ei tuo aurinkokaan taida hirveästi enää porotella ja jos porottaa niin sipasee sitten sitä toista 😂

Kasvo- tai meikkivoiteessa en vältellyt kemiallista aurinkosuojaa edellisessä raskaudessa, enkä varmaan tässäkään. Alue on kuitenkin niin pieni. 🤔 Jos tässä muuten päätyy aurinkorasvaa laittamaan (lähinnä kai jos lähtee etelän reissuun 😎), niin kropalle pelkkä fysikaalinen. Käytän muutenkin Avenen mahdollisimman vähäkemikaalisia kasvorasvoja, joten niiden käyttöä jatkan. 👌🏻 Edellisessä raskaudessa olin totaalisen hajusteherkkä, enkä ole pystynyt käyttämään esim. mitään hajuvesiä sen jälkeenkään 😅 Ennen lotrasin niitä ihan huolella 🫣

Tässä ois just yhdet isot juhlat tulossa, joihin kovasti haluaisin värjätä hiukset, tai lähinnä raidoittaa. Täytyy katsoa miten nää sais laitettua ilman värjäystä, jos pystyis odottamaan ainakin sinne viikolle 12 asti. Viime raskaudessa ei hyperemeesin takia ollut puhettakaan, että oisin pystynyt istumaan kampaajan tuolissa 😬🤢

Värjäsin kulmat eilen itse kotona, se taitaa olla hurjinta mitä tähän väliin haluan raskaana tehdä värjäyshoidoista.

Iho on aivan räjähtänyt käsiin ja tulee leukaan hillittömän kokoisia hormooni finnejä. Ei kellään sattuisi olemaan näihin jotain ehdotonta hoitokeinoja?

Tykkään kyllä muuten hemmotella itseäni kasvonaamioilla, kuorinnoilla jahka tästä jaksan ja saan vähän energiaa alkuväsymyksen jälkeen 😅.

Mä käytän muutenkin hyvin vähän mitään meikkejä tai muita kemikaaleja, mutta nyt olen sillä tavalla hyvässä tilanteessa, kun en ole töissä, niin ei tarvitse meikata juuri ollenkaan. Opiskeluja varten harvoin tarvitsee. Kynsilakka on sellainen, jota välillä olen kaipaillut (jätin kokonaan pois esikoista yrittäessä, enkä ole sen jälkeen käyttänyt). Olen ehkä monen mielestä ylivarovainen, mutta toisaalta miksi käyttää ylimääräisiä kemikaaleja, jos se ei kovin paljon hetkauta omaa hyvinvointia.

Voi kökkö, mulla oli ripsien kestotaivutus ja värjäys varattuna parin viikon päähän, eikä olisi varmaan tullut ees mieleen perua ellen ois täältä lukenu :No Evil Monkey: Eli parempi perua kun useampi lähde sanoo ettei suositella. Oon käyttänyt ripsiseerumia silloin tällöin niin pitää nyt selvitellä jätänkö sen tauolle. Hiuksia en ole värjännyt moneen vuoteen, meikattua tulee nykyään aika vähän.

Voi kökkö, mulla oli ripsien kestotaivutus ja värjäys varattuna parin viikon päähän, eikä olisi varmaan tullut ees mieleen perua ellen ois täältä lukenu :No Evil Monkey: Eli parempi perua kun useampi lähde sanoo ettei suositella. Oon käyttänyt ripsiseerumia silloin tällöin niin pitää nyt selvitellä jätänkö sen tauolle. Hiuksia en ole värjännyt moneen vuoteen, meikattua tulee nykyään aika vähän.
En tiedä miten tarkkaa se on 😏 en kyllä itse mene kun raskaana, jokainenhan tekee omat päätöskensä 🙂
Just tänään näin tutun ig postauksen kun oli nähtävästi käynyt laminoinnissa ja on tosi pitkällä raskaana, olin vähän että 😦

Mulla on aika tummaksi värjätty tukka. Oma semmoinen maantie harmaa niin luulen että jossain vaiheessa alkaa juurikasvu olemaan sen verran raju että jotain pitää tehdä. Mutta en tiedä olisko sitten joku oman tukan väriseksi raidoittaminen turvallisempaa kun juuren värjäys 🤔
Yritän pitää värjäyskerrat yhdessä tai kahdessa koko raskauden ajan.

Suosittelen lämpimästi Lorealin Colorista-tyvisprayta, varmaan muiltakin merkeiltä löytyy, mutta ne on käteviä kun voi vaan suhauttaa tyven nätiksi kun lähtee ihmisten ilmoille, eikä se ainakaan omaan nenään haise kovin voimakkaalle. :) Löytyy myös monissa eri sävyissä.

Itse meinasin jättää myös hiustenvärjäämisen nyt kokonaan ja luottaa tuohon tyvisprayhin. Meikkausta ajattelin jatkaa normaalisti, ripsipidennyksiä/tekokynsiä/kulmalaminointeja tms. mulla ei ole ollut ennen raskauttakaan. Kulmavärjäyksen varmaan hoidan nyt Dependin kasvipohjaisella värillä olettaen että se on ihan turvallinen. Jos käy ilmi ettei ole, luotan kulmakynään. Harmittaa kyllä vietävästi ettei värjääminen nyt onnistu, mutta aika pieni hinta siitä kun miettii mikä palkinto maalissa odottaa. <3

Mulla on vaaleat hiukset ja ruskea oma väri, joten juurikasvua tulee. Onneksi kuitenkin on muodissa, että tyvi on tummempi kuin hius, joten taidan voida huoletta antaa kasvaa oman värin 😊.

Kulmia myös olen kotona värjännyt juuri dependin väreillä kuten sä @Carbonara ja aion myös jatkaa toistaiseksi.

Meikkaa normaalin tapaan silloin tällöin kevyesti. Oli alkuraskaudessa tosi huonossa kunnossa iho, mutta se on onneksi nyt lähtenyt tasoittuun ja hormoonifinnit tekee lähtöä. Meinasi olla hankala paikka kun naama oli täynnä isoja, KIPEITÄ hormooninäppylöitä.

Tekis mieli hemmotella itseään useammin, mutta väsymyksen takia välillä ei edes jaksa kasvonaamiota suihkun jälkeen levitellä naamalle 😂 jospa tämä asia korjaantuu ja väsymys vähän väistäis tieltä.

Takaisin