Kaukalopussi/lämpöpussi syksyvauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja inkkuxx
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

inkkuxx

Vasta-alkaja
Vauva syntyyy syyskuun lopulla ja tarkoituksena olisi hankkia jonkinlainen kaukalopussi tai lämpöpussi vaunuihin.

Kannattaako hankkia syksyksi kevyempi ja sitten talveksi isompi kokoinen ja paksumpi?
Mielellään tietysti vain yksi, mutta onkohan tuollainen talvipussi turhan kuuma syksyyn?
Mikä merkki/koko olisi hyvä?

kiitos paljon jo etukäteen:)

Mä ostin vain yhden pussin turvakaukaloon käytettäväksi talveksi. Tyttö syntyi elokuun alussa ja ajattelin, että syksyllä kun ei vielä niin kylmä oo ja autokin lämpiää nopiaa, niin menee vaatteilla ja talveksi sit se pussi helpottamaan ja nopeuttamaan siirtymä tilanteita. Me kun liikutaan paljon, niin ei tarvii kokoajan olla pukemassa haalaria ja sen saa kunnolla auki, jos on sisällä hetken, niin ei tarvii kaikkea riisua ja pukea vaan pussin vaan auki. Meidän tyttö nimittäin hermostuu heti, jos liian kuuma. Nyt autossa ollut vain viltti tarvittaessa käytössä. Ajattelisin ainakin, että tuo meidän pussi olisi liian kuuma syksyllä käytettäväksi, se on toppapussi jossa fleece vuori. Vaunuissa nyt käytössä äitiys pakkauksen makuupussi, siihen en oo ehtinyt perehtyä, onko se talvella riittävä. Niin ja kun kyselin tutuilta kannattaako tuota kaukalopussia ostaa, niin suurin osa oli sitä mieltä, että varsinkin talvella siitä on hyötyä, jos on liikkuvaisia ihmisiä. :-) sillä perusteella Makin sen sit ostin.

Voiko muuten siis lapsella olla ihan vaan ns. normi sisävaatteet talvella siinä kaukalopussissa, jos se on kunnon toppapussi? Vai tarviiks sinne silti pukea vähän enemmän vaatetta? Kun eiks se aja sit vähän saman asian kuin toppahaalari...

Niin mä oon ajatellut, että sen pussin sisällä piisaa normi sisävaatteet. Tuo mun pussi on ainakin kokolailla verrattavissa toppahaalariin.

Onko noissa lämpöpusseissa kuinka paljon eroja? Siis laadullisesti, kun hintaerot on ainakin aika huimia! Itse olen kanssa talvivauvalle ajatellut hankkia lämpöpussin vaunuihin ja kaukaloon -jättää toppahaalarin kokonaan hankkimatta nyt ekana talvena, kun ei se rääpäle vielä varsinaisesti liiku tms.. luulisi että se pussi on paitsi käytännöllisempi, myös vauvalle mukavampi :)

Mitä mieltä olette, kannattaisiko ekaksi tarlveksi ostaa vaan sellainen pienempi pussi, siis kaukalopussi, jota sitten käyttää myös vaunuissa? Tai vaunuihin mahd se äitiyspakkauksen pussi..? Tuntuu jotenkin hölmöltä ostaa useita lämpöpusseja, kun ei sitä vaunukopan isoa pussia voi kuitenkaan käyttää turvakaukalossa.. o_O

Mulla ainakin toistaaseks tulee vaunuihin se äitiys pakkauksen makuupussi. Katsotaan mihinkä se piisaa.

Kyllä kainiis lämpö pusseissa on eroja, kun vaatteissa kun on. En muista minkä merkkinen tuo mun kaukalopussi on, ostin kirpparilta, maksoi 5€. Tuntuu ja näyttää ainakin kohtuu laadukkaalta. Itellä ei muuten oo käsitystä juosta, kun eka lapsi ittellä, joten ei oo tullu aikaasemmin perehdyttää noihin. :-)

Takaisin