Kauanko edelliset synnytykset ovat kestäneet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ginessa

Kommentoinnin ninja
Eli pointtihan tuli otsakkeessa selväksi,että kauanko vei edelliset synnyttää[;)]
Täällä on monen monta ensi synnyttäjää mutta,on muutama uudelleensynnyttäjäkin[:)]

Ensimmäinen kesti 9h 19 min kalvot puhkaistiin ,epiduraali ja aqua tippa?(19 min ponnistusvaihe)
Toinen 4h 20 min Kalvot puhkaistiin, ilokaasu(7 min ponnistus)
Kolmas sairaalaan kun mentiin niin n.2h...9 min ponnistus,kotona meni osa vedestä..en muista saaneeni kivunlievitystä?

Pikkisen jänskättää tää neljäs ..pitääkö mun muuttaa telttaan kättärin viereen
jotta ehin synnyttää seuraavan!!??[:D]
 
12 tuntia säännöllisten supistusten alusta. Kotona kärvistelin ekat 5 tuntia ja sairaalas loput 7. Oli pitkä päivä.
 
Tosin 10cm oli auki jo 11 tunnin kohdalla mut ku jätkä ei halunnu laskeutua ollenkaan. Kätilön sormet ei meinannu ylettyä päähän[&:]. Puol tuntia odotettiin ja puol tuntia punkasin sitä sit sieltä luiden päältä asti ulos. Tuli se sit vihdoin. Ja mun omalla voimalla[:@]. Tuloksena 3810g poikaa, sairaan isoilla palleilla[:D][:D][:D] ja hyvin pyöreällä päällä. Ei ollut kattokaas synnytyskanavassa kun sen vajaa puol tuntia nii pää ei ollu ollenkaan suippo. Ja kätilön eka kommentti oli, et "olet ikäistäs vanhemman näkönen[:D][:D]". Siis heti ku tuli pihalle.
 
Heipat!

Ensimmäinen reilu 9h ja toinen reilu 4h. Molemmat ovat alkaneet spontaanisti lapsivesien menolla kotona eikä kummassakaan raskaudessa tullut ainuttakaan supistusta ennen h-hetkeä. Liekö tästä tai sitten jostain muusta johtunut että mun vauvat eivät ole ns laskeutuneet synnytystä varten vaan maha on ollut tosi korkealla kun oon sairaalaan lähtenyt. Synnytyssalissa on saanut sitten seistä jotta laskeutuisivat alemmas[:D]
Ilokaasun ja epiduraalin (aina epiduraalin jälkeen oon saanut oksitosiinin suppareita vauhdittamaan) voimin oon mennyt.

Ginessa, voipi olla että nyt teet ns syöksysynnytyksen[:D] Eikun telttaa vaan kättärin pihalle[;)]

Miu82, mä olin molemmista sairaalassa 3 yötä synnytys mukaan lukien eli 2 päivän ikäisten muksujen kanssa lähdin kotiin. Mutta takaisin ns lopputarkastukseen ollaan jouduttu sitten tulemaan kotoa. Vauvan verenkierto kun muuttuu n 3pv:n ikäisenä niin vasta sen ikäisenä pitäisi kuunnella sydän kunnolla sivuäänien varalta.
 
Keskiviikko oli synnytys ja kotiin pääsi perjantaina lääkärin tarkastuksen jälkeen. Ei tarttenu palata takaisin. Lapsi saa sen calmette rokotuksen 2vrk:n ikäsenä, mistä monella meilläkin on pieni arpi kankussa. sen jälkeen pääsi pois naistenklinikalta. Eikä kukaan puhunu mistään sydänäänten kuuntelusta 3vrk:n ikäsenä????
 
Eemi03, minä vuonna sä oot naistenklinikalla ollut? Ehkä käytäntö on muutunut noiden kuunteluiden suhteen tässä välillä? Itseasiassa kun tarkemmin tässä muistelen niin ekasta piti tulla takaisin mutta tokasta ei. Eli muutos on tapahtunut tossa käytännössä jo silloin. Itseasiassa mulla pätkii tänään näköjään enemmänkin. Ne vauvan sydämen kammioiden paineet kun muuttuvat n 3-4 viikon ikäisenä niin jotain muuta tolla jälkikäteen tehdyllä kuuntelulla on haettu. Enää niin ei kuitenkaan toimita. 
 
ALKUPERÄINEN: ginessa

Pikkisen jänskättää tää neljäs ..pitääkö mun muuttaa telttaan kättärin viereen
jotta ehin synnyttää seuraavan!!??[:D]


Hei [:D], itsekin näin ajattelen, ja kun meiltä olisi synnärillä 60 km, niin jos joutuu lähtemään niin kyllä jännittäis [:D] ehtiikö.

Meillä
Ensimmäinen synnytys kesti (vedet meni ->supistukset alkoi->vauva maailmassa) 4 h
Toinen synnytys  kesti 2h kokonaisuudessaan (vedet meni->supistukset->vauveli),
Kolmas synnytys kestikin 3 h sama kuvio, mutta kolmannessa synnytyksessä kätilö ei mitenkään uskonut että edellinen synnytys kesti vain 2 h ja mulle laitettiin tippaa, joka sitten teki kivuista niin sietämättömät ja ponnistusvaiheesta niin epämääräisen että se sit loppujen lopuksi kesti kauempi, koska ponnistusvaiheessa menin kivuista aivan sekaisin ja yritin "pidättää vauvaa" että ottaisivat pois... Mut nopeesti sekin ohi oli :).
 
Heissulivei!
 
Ensimmäisellä synnytys kesti n. 10 h ja toinen tuli sitten 3h 20 min.
Niskapoimu ultrassa kätilö huomauttikin, että kannattaa varautua tällä kertaa nopeaan synnytykseen.. :) Onneksi meiltä on sairaalaan vajaa 5 min. automatka. Heinäkuussa en taida uskaltaa lähteä enää minnekkään reissuun..  
Minulla kun on sellainen tutina, että heinäkuun puolella voisi olla sairaalaan lähtö, mutta saas nähdä.
 
Sairaalassa oltiin ensimmäisen kanssa viikko, koska syntyi 36+1 ja meinasi keltaisuutta tulla, muuten terve poika ja keskoskaappia tms. ei tarvinnu. Kokoa vaavilla 2759g ja 47 cm
 
Toisen kanssa päästiin kotiin alle 3 vrk synnytyksestä. Jälkikäteen piti käydä kuulotutkimuksissa kun sitä ei voinut niin piskuiselle vielä tehdä, mutta sydämestä ei puhuttu mitään. Vuosi oli 2005. Tämäkin piskuinen: 3240g ja 50 cm
 
Kummatki synnytykset on alkaneet lapsivedenmenolla ja olleet tod. helppoja.(koputtaa puuta) Ensimmäisellä kerralla sain epiduraalin ja toisella spinaalipuudutuksen ja tepsivät minun kipuihin täydellisesti. Alkukipuilujen jälkeen oli kuin olisin pilven päällä makoillut aina ponnistusvaiheeseen asti.
 
Scarlet 2003 me siellä naistenklinikalla oltiin. Ja Eemi on pojan nimi mistä mun nimimerkkikin tulee[:D]. Hän syntyi klo 17.47 keskiviikkona ja perjantaina tosiaan iltapäivästä lähdettiin kotiin. Eli ei edes ollut sitä kokonaista 2 vuorokautta ikää. Eikä kukaan mitään sanonut. Enkä mä mitään ihmetellytkään musta ainakin tuntui et kaikki on selvää ja ny saa mennä ku paperit oli kouraansa saanu ja heipat sanottu.

Voisin tähän synnytyskeskusteluun lisätä kysymyksen tai pari:
1. mitä suunnitelmia kivunlievityksen suhteen tulevassa synnytyksessä?
2. kokemuksia eri kivunlievityksistä epiduraalit, kohdunkaulanpuudutukset, ilokaasut, aqua-rakkulat ym mit kaikkee sitä sit onkaan?

Aloitankin itse vastaamalla.
1. ajattelin kysäistä jos voisin kokeilla kohdunkaulanpuudutusta
2. ilokaasu + epiduraali, joka jäi toispuoleiseksi ja kivut oli ihan hillittömät toisella puolella. Toisella puolella oli täysi rauha. Toinen jalkakin oli ihan lämmin ja rento ja toinen kylmä ja tärisevä. Ei ikinä enää!!. Ja sit piti laittaa sitä supistuksia vahvistavaa ku epiduraali laimensi niitä. Ja siitä vielä kauheenpi olo. ja loppujen lopuksi koko tippa valui kudokseen ja mun toinen käsivarsi oli kaks kertaa niin suuri ku normaalisti 2vrk.
 
ekan synnytys alkoi supistuksilla ja kesti 17 tuntia, päättyi sektioon synnytyksen pysähdyttyä, kivunlievityksenä oli ilokaasu ( joka teki vain huonon ja oksettavan olon[:'(] ) ja epiduraali.
tokan kohdalla 26 tuntia, alkoi lapsiveden menolla ja päättyi sektioon samasta syystä kuin ekakin, kivunlievityksenä aquarakkulat ja epiduraali.

ekalla kertaa oltiin sairaalassa 5 pvää synnytyksen jälkeen ja toisella kertaa halusin itse kotiin tytön ollessa 2 pvän ikäinen. sairaalassa seurattiin keltaisuutta, jota meillä ei ollut kummallakaan lapsella. 2pvän ikäisenä tehtiin lääkärintarkastus.

tämä kolmas kerta onkin sektio, jonka päivää suunnitellaan rakennenultrassa.
 
Ensimmäinen (Rv38+4) keti yli 24h. Sairaalassa ehdittiin kitua 14h, ennen kuin esikoinen syntyi.
Ponnistusvaihe kesti Tyksin papereiden mukaan 53min. [&:]
Mieheni oli kirjannut että lupa ponnistaa oli jo klo.16.20. Aktiivinen ponnistusvaihe alkoi mieheni kirjanpidon mukaan 17:15. Poika syntyi klo.19.08.
Ihmettelin itsekkin kätilölle, että miten voi olla että ponnistusvaihe olisi ollut 53min, koska muistan selvästi ponnistellessani ajatelleeni että ainakin lapsi syntyy ennen kuutta, koska yli tuntia ei saa ponnistuttaa...[8|]
Kivunlievityksenä oli agua-rakkulat ja ilokaasu. Kotiin lähdettiin kolmantena päivänä.

Toinen(Rv 41+0) kesti alle 7h. Ponnistusvaihe 24min, mikä tällä kertaa piti paikkansa myös minun ja mieheni mielestä.[:D]
Sairaalassa ehdittiin olla 1,5h, ennen kuin poika näki päivänvalon.
Kivunlievityksenä epiduraalipuudutus, mikä toimi mulla tosi hyvin ja nopeutti avautumista. Kotiin lähdettiin toisena päivänä synnytyksestä.

Kolmannesta mennään tilanteen mukaan.[:)]
Sairaalassa voidaan joutua olemaan pitkään, sillä en halua lapselle annettavan lihakseen K-vitamiinipistosta, mikä on kuulemma joissain tapauksissa kärjistynyt siihen ettei lääkäri suostu kirjoittamaan lasta sairaalasta ulos...[:@]
Katsotaan kuinka meidän käy.
 
Nyt tulee piiiitkä rimpsu[:D]

Eka lähti supistuksilla ja lapsiveden tihkumisella rv 38+6.Synnytys oli aivan oppikirja synnytys,12h epiduraalilla.Ponnistus 20min:ihana tulos tyttö 3180g[:)]

Toinen käynnistyi myös supistuksilla rv 38+6 illansuussa.Sairaalaan päästyä supparit lientyivät mutten päässyt enää kotiin vaan synnytyssalissa yritettiin nukkua.Aamulla avittivat oksitosiini nenäsihkeella johan alkoi tapahtua,kohdunkaulan puudutteen sain jossain vaiheessa.Synnytyksen kestoksi laitettiin 18h(vaikka todellisuudessa se oli n 5h)ja ponnistusvaihe 15min:ihana tulos ,tyttö 3680g[:)]

Kolmas käynnistyi aamuyöstä rv 40+3 suppareilla ja veriliman vuodolla.Synnärillä ehdittiin olla pari tuntia,epiduraalin ehdin saada,tyttö syntyi 3,5h  kokonaiskestolla ja n10min ponnistus[:D]Isoin mun lapsista 4055g

Neljäs käynnistettiin rv 40+3 tipalla,synnytys kesti ekasta supparista 1,5h,ponnistuvaihe oli n 8min.Eka poika syntyi painolla 3820g[:D]

Viides syntyi rv 39+0,synnytys kesti 55min!!!!Muutama ponnistus ja ihana poika maailmassa,3780g[:D]

Kuudes syntyi rv 40+5 ja synnytys kesti n 1h,muutama ponnistus ja tyttö,ihanainen maailmassa 3700g[:D]

Seiska käynnistettiin kalvojen puhkomisella rv 39+4,ekasta supparista synnytys kesti n 2h.Supparit oli niin mietoja ja epäsäännöllisiä että jollen sairaalassa olisi valmiiksi ollut,kotiin olisi tämä syntynyt[;)]
Pieni tyttö syntyi muutamalla työnnöllä,3410g[:D]

Neljäs,viides ,kuudes ja seiska kaikki tulleet luomuna,ei siis mitään keinotekoista kivunlievitystä,vesi vanhin voitehista[:D]
 
Eemi03, oishan mun pitänyt ymmärtää tuo vuosi tuosta sun nimimerkistä[:)] Mutta kun ei tajuu niin ei tajuu. Anyway, mekin oltiin siellä ekan kerran tolloin 2003 joten mikälie lääkärin määräämä oikku tuo takaisintulo oli.

Tulevasta synnytyksestä oon ajatellut että samoin eväin kuin aiemmatkin eli ilokaasu ja epiduraali. Mulla on ollut varsin onnistunut yhdistelmä ainakin aiemmissa synnytyksissä.
 
Pakko onnitella elysee!!! [:)] Mahtavan lapsikatraan olet itsellesi saanut [:)]
Itse olen aina haaveillut suuresta perheestä, mutta saa nyt nähdä mitä elämä tuo tullessaan. Kunhan nyt tämän ekan saan maailmaan [:D]
Taidan olla kyllä jo liian vanha haaveilemaan kahdeksasta lapsesta, mutta enemmän kuin 2-3 haluaisin [:)]
 
Scarlet; eihän sitä ny nimimerkkien perusteella voi varma olla mistään.[:)]
 
Elysee: Kyl toi sun lista on aikamoisen hienoa katseltavaa!!
Mä olin kans tyytyväinen ilokaasuun ja epiduraaliinkin toisella puolella. jos olis toiminu hyvin molemmin puolin se olis ollu ihan kiva synnytys. Ilokaasua vedin ku pieni korsteeni[:D] ku oli toisaalta ainoa kivunlievitys. En edes yhtään huomannu et pää olis menny sekasin. Mieskin jossain vaiheessa sanoi et anna mä koitan kans ja mähän annoin. Se kun ei mikään pieni mies yli 100kg painollaan ole, niin vetäs kerran ja sanoi et miten sä voit vetää tota tolleen tästähän menee heti polla sekasin? Mä vaan tuumasin et koita näit kipuja ja kysy sit vasta![:D][:D] Onneks tajus sit olla hiljaa[:D].
 
Mä oon lukenu jostain, et noi aquarakkuloiden laitto on hirveen kivuliasta. Pitääkö paikkansa ja auttaaks ne oikeesti?
 
Siitä on kohta 18 v... en muista kunnolla mutta,en usko että se autto![:-]
Ilokaasu oli pop, keskimmäistä synnyttäessä!!
 
Sartza: Hieman poltteli kyllä noiden laitto, mutta mulla oli asiansa osaava kätilö, joka osasi pistää juuri oikeaan paikkaan. Kaikki selänpuolella olleet kivut hävisivät. Vatsan puolella supistukset tuntuivat kuten ennenkin.
Mä pyysin niitä uudenkin satsin jossain vaiheessa.

Enemmän oon kyllä kuullut niitä kommentteja, ettei ole auttanut.[&:]
 
Kiitokset,onhan tuossa jo muutama synnytyskokemus[;)]
 
Mä en ole koskaan koittanut aqua rakkuloita....
 
ALKUPERÄINEN: Annmarie

en halua lapselle annettavan lihakseen K-vitamiinipistosta


Annmarie saanko kysyä miksi et halua sitä K-vitamiinipistosta vauvalle?
 
Takaisin
Top