Kasvissyöjiä?

pikku_m

Satasella mukana keskusteluissa
Löytyykö täältä muita kasvissyöjiä?

Mietin vaan, että onko jollain ollut jotain kasvisruokavalioon liittyviä ongelmia tms. Itsellä ei ainakaan neuvolassa kiinnitetty asiaan hirveästi huomiota, joten ajattelin, että ei tässä sitten varmaan mitään hirveän suurta riskiä ole, että vauva jää ilman jotain ravintoaineita... Yritän kyllä pitää huolen proteiinin riittävästä saannista ja niissä raskausvitamiineissa, joita syön, on kanssa b-vitamiineja. Nuo kai on ne, mistä lähinnä voisi tulla puutetta. Vai onko joku saanut muuta tietoa neuvolasta tai muualta?
 
minä olen kasvissyöjä ja ollut myös sitä raskausaikana.käytän ainoastaan maitotuotteita ja niitä nyt on tullut raskausaikana käytettyäkin tavallista enemmän. mä en saanut neuvolasta sen kummempia ohjeita ruokavalion suhteen enkä ole itsekään sen kummemmin stressannut, mutta olen tietenkin kiinnittänyt huomiota ruoan suolaisuuteen ja rasvaisuuteen sekä pyrkinyt kokkaamaan kaiken ruokani itse. neuvolassa ei edes kauhisteltu mitään, vaikka se oli mulla esioletuksena ensimmäistä neuvola-aikaa odotellessa. jotkut vanhemmat työkaverit sitä vastoin kauhistelivat muutama viikko sitten, kun tajusivat, että minä olen edelleen kasvissyöjä enkä ole vaihtanut ruokavalioa raskausaikana, mutta kerroin heille, ettei neuvolassa asiasta sanottu yhtään mitään ja lapsi vaikuttaa tutkimusten perusteella kehittyneen hyvin. totesin myös, että mun elimistölle olisi isompi shokki alkaa nyt, 13 vuoden kasvissyönnin jälkeen, syömään lihaa kuin mitä nykyisen ruokavalion noudattaminen :D
 
ja syön minäkin raskausajan vitamiineja ja tarpeen mukaan rautaa, jos niin kehotetaan :D
 
Takaisin
Top