Kantoliinoja

Emery13

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2016
Toukomammat 2018
Mulla on ollut pitkiä sidottavia liinoja ja liinan kyllä haluan nytkin.
Mutta jonkun helpomman[:D]
 
Oon miettinyt tri cotti compoliinaa tai kimperin liinaa.
 
Onko kokemuksia tai syntynyt mielipiteitä,suosikkeja,mikä liina paras?
 
Täältä löytyy yksi pitkä sidottava kantoliina, olisin myös utelias kuulemaan jos jollain on kokemusta erilaisista kantoliinoista. Mikä on todettu hyväksi ja mitä ei missään nimessä kannata hankkia.
Olisi kiva hankkia uusi liina vaaville, sillä tuo liinani on aika työläs sitoa[:-] kolmemetrinen trikoo liina kun on[:)]
 
Mä en ole käyttäny niitä kantoliinoja ollenkaan. Mut voisin kyllä kokeilla. Mitään kokemusta ei ole.
Eli mistä niitä saa tai voi ite tehä?
Mitä niihin tarvitaan?
Ja sit tietysti et miten ne pitää sitoa?
kaippa tietty netistä löytyy jotain ohjeita mut pistäkäähän kokeneet käyttäjät vinkkejä. Meillä kun tosiaan se rakennus projekti alullaan niin elokuussa varmasti kovasti olisi raksalla hommaa. Jos sitä vois vaikka siellä sit käytää.
 
Mulla on rengasliina, mutta musta se alkaa painamaan aika äkkiä, kun tulee vain toisen olan yli.[8|]
Pitkä trikooliina vielä kaapista löytyy ja sitä käytin viimeksi paljon. On ihana kantoväline!

kudottu pitkä liina olis tarkoitus ostaa jossain vaiheessa, kun vauva alkaa painamaan enempi...[;)]
Kuulemma tukevampi kantaa isompaakin lasta kudotussa liinassa.
 
Miu mä olen edelleen sen oman shown kannalla[:D][:D][:D].

Mä otin yhteyttä yhteen hyvään ystävääni, jonka muistan kertoneen käyttäneen liinoja. Sen jälkeen kun olin käynyt siellä kantoliinasivuilla ja törmännyt 20 erilaiseen liinaan ja 20 jokaisen erilaisen liinan sidontatapaan[:@]. Mun hermo ei kestä kattella tosta viidakosta omaa hyvää.

Sainkin sit kaverilta sellasen vastauksen, et hänellä on kaksi erilaista liinaa. jotka on molemmat solminut suht samalla tavalla ja vauvan siihen saa moneen eri asentoon. Lupas mulle liinat myydä ja opastaa käyttämisessä. Eli lopputuloksena mulle hyvä[:D][:D]. Saan parilla kympillä kaks hyvää liinaa ja joku opettaa mulle kädestä pitäen miten ne sidotaan yhdellä yksinkertaisella tavalla ja sopii vastasyntyneestä isonpaankin lapseen. Hän on käyttänyt kahdella lapsella ja ollut oikein tyytyväinen. Ihan siihen yhteen sidontaan.

PS. MIU se mun kaveri ole harjoitellut nukella liinan käyttöä[;)].
 
Kumpi mahtaa olla parempi kantoliina vai rintareppu? Vai onko nää niin erilaisia, ettei voi verratakaan?
 
illi78, mun mielestä ehdottomasti kantoliina. Siinä saa vauvan painon jakautumaan tasaisesti sun vartaloon jolloin ei paina hartioita / selkää niin kuin rintareppu. Mutta mulla vielä tärkeämpi kriteeri oli se että vauva pysyy mun vartalossa kiinni kun kumarrun. Meillä käytössä ollut rintareppu oli sellainen että tuntui kun vauva putoasi kun kumarrun. Ja kun esikoinen oli juuri oppinut kävelemään kun toinen syntyi niin voinet kuvitella että jouduin kumartelemaan aika paljon. Mutta pitkälle on varmaan makukysymys. Reppuun vauvan saa tosi nopeasti, tosin kauaa se ei vie liinankaan kanssa kunhan opettelee sidonnat valmiiksi. Mä treenasin esikoisen pehmonallella sidontoja ennen toisen muksun syntymää. 
 
Hei, olen kanssa kantoliinan kannattaja, niin kuin Scarlett totesi vauvelin saa lähemmäksi ja ero on huima:)

Esikoista kanniskelin paljon rintarepussa, mutta kun toinen syntyi ja esikoinen oli vuoden sain lainaan kantoliinan-selkeästi parempi. Liina on hyvä mikäli vauveli sietää äitinsä läheisyyden[;)] ja kohtuu napakan sidonnan-kolmannelle meitin perheessä se ei ollut mieleen, niinpä liina oli silloin lähes käyttämättä.

Kantorinkka on kyllä paljon ulkoilevalle perheelle tosi pop n. 4kk ikäisestä alkaen- hankittiin häälahjakortilla[:D] partiokaupasta deuterin rinkka ja sitä on käytetty; syysvaelluksilla, veneretkillä, hiihtäessä (jos pulkkaa ei sattumalta ole ollut) ja syöttötuolina reissussa[:)]-suosittelen!
 
Tuolta huhtikuisista tulin kommentoimaan, kun juuri viikonloppuna olin kantoliinan käyttö -infossa.
Yksi syy miksi liinat ovat aika kalliita on se että kangas ei saisi joustaa kuin leveyssuuntaan, eli tavallisesta trikoosta ei suositella tehtävän liinaa koska se antaa periksi myös pituussuunnassa. Ja ilmeisesti jos ostaa toimivaa kangasta, liina tulee itse tehtynäkin aika kalliiksi, normaali liinan pituus kun on jotain 4-5 metriä (joka tarvitaan ainakin kietaisuristi- ja kietaisukehtosidontaan jotka siis toimivat pienen vauvan kantamisessa).

Lisäksi, jos tekee liinan itse tai ostaa sellaisen missä ei ole keskimerkkiä, kannattaa ommella liinan keskelle jokin merkki jotta tietää missä keskikohta on kun lähtee sidontaa tekemään, se helpottaa huomattavasti.

Itselläni on hankittuna pitkä trikooliina, ja toivon että meidän pikkuinen siinä viihtyisi, juuri kuulin yhdeltä kaveriltani että heillä jäi liina lähes käyttämättä kun vauva ei siinä viihtynyt. Joka tapauksessa tuntuu että meilläkin liina on parempi vaihtoehto kuin kantoreppu, ja aion kyllä miehenkin opettaa liinaa käyttämään jos vauva vain siitä tykkää [:)]
 
itsekkin on miettinyt että reppu vai liina... [8|]
Vai tarvitseeko sitä kumpaakaan? Muita lapsia ei ole jaloissa hääräämässä ja jos kaupungille lähden niin vaunuthan on mukana.. Missäs tilanteissa käytätte liinaa? reppua?
 
Veikkaisin että liina voisi ihan kotioloissa olla hyvä myös..Saa omat kädet vapaaksi ja vauva pääsee nauttimaan äidin läheisyydestä äidin tehdessä kotitöitä tai chattaillessa..[;)]
 
Takaisin
Top