Kamalia uutisia...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Miten tällaisten uutisten jälkeen uskaltaa päästää lapsia enää ulos leikkimään itsekseen? :'( Olen sitten ehkä liian herkkä, mutta pienen pojan kohtalo saa hädän nousemaan omien lasten kohdalla...

Sama täällä, vaikka omani on vasta vauva.. Viime yönä en meinannu saaja nukutuks ku mietein vaan kuinka suuri hätä sillä pojalla on sielä ollu.. On se vaan väärin :(

Ikävä tapaus, mutta ainakin omasta lapsuudestani muistan, että ko. tilanteesta varoiteltiin joka talvi moneen kertaan. Meidänkin pihassa oli isoja lumikasoja, joihin kaiveltiin tunneleita. Heti ensimmäisen lapion iskun jälkeen vanhemmat muistutti, että sinne ei saa mennä missään nimessä koskaan yksin eikä tunneleista saa tehdä liian pitkiä. Ja hyvin usein vanhemmat tarkastivat tunnelit, että ovat kestäviä ja jos vaikuttivat vähänkään liian heppoisilta, tunnelit rikottiin. 

Ja ei, tarkoitukseni ei missään nimessä ole syyllistää vanhempia! Aina se valistust ja ohjeistuskaan ei auta, jokainen lapsi on joskus tottelematon ja sille vaan ei voi mitään. Itse en (ainakaan vielä) stressaa lapsen leikkimistä ulkona. Silmät takaraivossa ja oikeanlainen opastus. Pitää yrittää parhaansa ja toivoa, että se riittää...

Minäkin muistan, että meille painotettiin todella paljon sitä, ettei mihinkään lumionkaloihin saanut mennä, jos ei ollut aikuisia valvomassa. Tällaisista tapauksista meille lapsille kerrottiin varoittavina esimerkkeinä, ja minä ainakin tottelin varoituksia! Näin aion toimia meidän palleron kohdalla myös..

Valitettavasti näitä onnettomuuksia sattuu aina silloin tällöin. :( Silloin vain toivoo, ettei vanhemmille jää syyllisyyden tuntoa...

Takaisin