Kamala väsymys.

_Helga_

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla ollut kamalaa väsymystä raskauden aikana? Millä viikoilla nyt olette? Mulla oli alkuraskaus hyvin uuvuttava. Oli pahoinvointia ja väsymystä, huimaustakin. Jonkun päivää oli jo parempi olo, mutta nyt väsymys iski kahta kauheampana takaisin. Myös pahoinvointi nostaa päätään. Nyt menossa rv 14+0. Unen laatu on heikko, kun asentoa tulee vaihdella vähän väliä.

Tsemiä kaikille odottajille. ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Alkuraskaudessa oli paljon huimausta ja väsymystä, sitten sairastelin muuten ja se vei voimat ihan nolliin.
Nyt on kuitenkin pari viikkoa ollut oikein hyvä olo, mutta puolenpäivän aikaan alkaa väkisin nukuttaa
Nukun yleensä tunnin päikkärit jos mahdollista, menis helposti varmaan kolmekin.
Mulla tosin tuntuu tulevan tää väsymys ihan joka kevät eli ei välttämättä liity raskauteen sen enempää.
Rv 14+3
 
Alussa oli tosi paljon, nukahtelin iltaisin sohvalle. Nyt on talvilomalla kotona ollessani muutamana päivänä meinannut uni voittaa. Ikinä ennemmin en oo nukkunut päikkäreitä. 14+3 menossa. Saa nähdä kuinka käy ensiviikolla kun meen takaisin töihin, pitääkö käyttää ruokatunti tirsoihin.
 
On ollut ihan järkyttävää väsymystä mikä on nyt onneksi toisella kolmanneksella helpottanut. Olen neuvolan määräyksestä syönyt tupla annostuksen rautaa (kaksi viikkoa pitää syödä) ja sitten normiannostus. Itse en syö lihaa ja syömiset oli vähän mitä sattui ekalla kolmanneksella sen pahoinvoinnin takia joten mulla laski hemoglobiini tosi paljon. Toki sit liikkuminenkin auttaa mut se on niin vaikeeta välillä vaan lähtee pihalle :grin
 
Minäkin täällä 2 viikkoa talvilomalla josta toinen viikko menossa. Herään 8-9 maissa ja klo 14 aikaan iskee kamala väsymys ja pakko mennä petiin vaikka unta ei tulekaan. Lepäilen siellä n. tunnin. Illalla 22 aikaan sammun täysin. Yöllä 2-3 maissa herään pissalle (vaikka en juo mitään useampi tunti ennen nukkumaan menoa) ja tuon jälkeen lonkka- ja selkäkipu ei anna nukkua monta tuntia, nukahdan vasta silloin kun töissä käydessä pitäisi alkaa jo noustaa. Pelottaa, kun ensi viikolla palatessaan töihin yöunet alkaakin olla 4-5 tunnin pituisia eikä päivällä pääse lepämään:hungover: Tänään 13+3 menossa.
 
Mä olen jo kertaalleen mittauttanut veriarvot, kun olin niin väsynyt, että arvelin sen johtuvan laskeneista arvoista. Silloin oli kaikki ok ja olin aika luottavaisin mielin, että väsymys kaikkoaa, kun viikot etenee. No ei ole tapahtunut. Uuden sängyn myötä nukun hyvin, toki heräten kerran yössä pissalle, mutta olen silti ihan poikki koko ajan ja haukottelen taukoamatta. Toukokuun alussa on neuvolalääkäri, joten ajattelin koittaa siellä ruinata, jos pääsisin mittauttamaan ferritiinin myös.
 
Kovaa väsymystä täälläkin. Meen nukkumaan yleensä viimeistään 22, mutta herään kerran kaks yössä pissalle. Silti nukun suht ok aamuseiskaan, mut tänäänkin on tehnyt mieli ottaa päiväunet. Se ei vaan oikein onnistu päivätöissä...
 
Jos väsymys tuntuu poikkeukselliselta, kannattaa pyytää mittaamaan kilpirauhasarvot.
 
Hyvä tietää että muillakin on tätä samaa hirveetä väsymystä.
Tuntuu että kaikki päivät on ihan puuroo missä koittaa rämpiä jotenkin eteenpäin. Just ja just töissä jaksaa käydä ja sen jälkeen makaan sohvalla, kunnes mies herättää töistä tullessaan.
Työkin on kaiken lisäksi fyysisesti raskasta, niin kyllä oma työpanos on tän väsymyksen myötä laskenut roimasti koska ei vaan millään jaksa.
Koirakaan ei pääse iltasin kunnon lenkille, kun äkkiä pyöräytän sen vaan korttelin ympäri että pääsee ite taas makaan. :sad001
Ihan ärsyttää miten laiska olo ja oon tosiaan vasta rv13.
HB oli viimeksi ok ja kilpparitkin on just viilattu kuntoon, sokerirasitus-tuloksia odotellessa..
 
Mulla kääntyi viikon 15 jälkeen ihan päälaelleen! Alkuraskaudessa saatoin mennä nukkumaan 20 aikaan ja herätä 9, nyt kukun puolilleöin ja herään viideltä, sit torkun tunnin-pari kunnes en enää jaksa köllöttää. Päivät menee etätöitä tehdessä ja mahdollisimman paljon pihalla.
 
Takaisin
Top