Kaksosraskaus/monikkoraskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelmilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unelmilla

Jostain jotain jo tietävä
Huhtikuiset 2024
Pitääpäs aloittaa tällainen ketju kun en löytänyt valmista mistään. En tiedä sattuuko ”oikeaan osioon” mutta jospa joku siirtäisi oikeampaan paikkaan jos sellainen on 🙂

Onkohan täällä foorumilla tällä hetkellä muita jotka odottaisi tuplia? Missä kohtaa kaksosraskaus selvisi sinulle? Mitä tunteita se herätti? Miten puoliso reagoi? Missä kohtaa tästä uskaltaisi iloita eikä vain olla kauhusta kankea edellisen keskenmenon vuoksi?

Meillä kävi ensimmäisen raskauden kanssa huonosti, mutta toinen raskaus alkoi ennen ensimmäisiä keskenmenon jälkeisiä kuukautisia. Km jälkitarkastuksessa selvisi, että ollaankin raskaana ja paria viikkoa myöhemmin, että tällä hetkellä kohdusta löytyy 2 sykkeen omaavaa otusta ❤️

Puoliso, joka on minua liki 20v vanhempi, oli aivan onnensa kukkuloilla jo ensimmäisestä raskausuutisesta (no.. onhan se hienoa kun ”ruuti on kuivaa” liki 60 iässä). Keskenmeno sattui häneenkin kovasti, mutta kaksoisraskaus väänsi kyllä miehen onnesta soikeaksi.

Itse painin tässä vielä suurten tunteiden ja keskenmenon pelon kanssa. Varhaisilla viikoilla mennään (8+1) mutta ultran aikaan, jossa kaksoisraskaus viime viikolla todettiin (7+3), todettiin myös sykkeiden olevan vahvat ja kaiken näyttävän toistaiseksi hyvältä. Yritän olla turhia stressaamatta, ei tässä itse tämän enempään juuri pysty, mutta tietysti sitä miettii aina että voisiko itse edesauttaa asioita jotenkin tai välttää selkeän ”kiellettyjen ruokien listan” lisäksi jotain muuta? … missähän kohtaa tästä uskaltaisi edes vähän iloita 😰 Riskit on toki suuremmat ja tiedossa, mutta yritän myös lähtökohtaisesti olla näkemättä piruja ihan joka seinällä ❤️

Takaisin