kaksonen piilossa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mommyme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mommyme

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elikkäs odotan kolmatta lastani rv15+4. raskauden alusta asti minulla on usein ollut vahva tunne siitä että odottaisin kaksosia. olen ollut ultrassa rv6+ 9+ ja 12+4. joka kerta sikiöitä on näkynyt yksi joten pitäisihän se kai jo uskoa että yhtä vauvaa odotaa mutta nyt taas viime päivinä se kaksostunne on nostanut päätään.
vatsa on mielestäni jo tosi iso ja voihan olla turvotustakin mutta tunnen kohdun ja kohtu on kyllä tosi iso viikkoihin nähden. minulla on ollut jonkin verran pahoinvointia mutta vähemmän kuin edellisissä raskauksissa mutta painoni on laskenut 5kg ja tuntuu että voin syödä mitä vaan ja kuinka paljon eikä paino nouse silti. viime päivinä minulla on ollut myös kovia kohdun kasvukipuja olettaisin kun en näitä kipuja oikein muuksikaan osaa mieltää.
no minulla on doppleri jolla olen kuullut sydänäänet n. rv10 lähtien. nykyään ne kuuluvat jo hyvin selkeästi. tänään aamulla kuuntelin pitkään sydänääniä ja löysin kahdet eri sykkeet?
ja ei, en ole sekoittanut omaa sykettäni vauvan sykkeeseen. erotan kyllä vauvan sykkeen omastani/istukan suhinoista. toinen selkeä syke 146-154 välillä löytyi alhaalta keskeltä häpyluun yläpuolelta. toinen yhtä selkeä ja kirkas syke 132-144 välillä löytyi vasemmalta hieman kyljen puolelta jopa ja ainakin 10cm ylempää kuin toinen.
Oisihan se aika hullu ajatus että nykypäivänä kaksosraskaus voisi jäädä huomaamatta mutta kaikki nämä yhteensä ja se selittämätön tunne alusta asti kaksosista on ultrien jälkeenkin silti saanut epäilemään että jos onkin se toinen.
osaako kukaan sanoa että voisiko näin olla käynyt/onko jollekulle käynyt ettei ole huomattu?
taitaa olla aika epätodennäköistä mutta ei kait auta kuin odottaa rakenneultraa johon on vielä 5 viikkoa :S
ultraan tietty haluisin heti mutta ei tällä perusteella julkiselle pääse ja yksityisellä sen verran kallista lystiä että jää menemättä. mutta kyllähän tämä asiaa vaivaa mielessä.
mutta kait se rakenneultran jälkeen viimeistään sitten on uskottava jos yksi edelleen näkyy :)

Kyllä mielikin voi tehdä tepposet. Kaksosraskaudet on periytyvä ominaisuus, ja mun suvussa on ollut useita, ja molemmissa raskauksissa mulla oli alussa kunnon etiäinen että varmana on useampi kuin yksi. Mutta yksi kuitenkin tuli eka ja nyt toinenkin on yksinään mahassa :love2

2 eri sykettäkin selittyy sillä että vauvalla ei ole tasainen syke, vaan se poukkoilee hyvinkin paljon (se kuuluu sydämen kehitykseen, "stressitestiä" siis, eli hyvä asia) ja kuuluu helposti parista eri kohdasta (esim vauvan selkäpuolelta & vatsapuolelta.)

Mutta ei pidä koskaan sanoa ei koskaan.:love7

äidin puolen suvusta kaksosiakin löytyy että senkin puolesta olisi mahdollista. Mutta kai se tosiaan aika epätodennäköistä nyt on mutta kumma vaan se tunne ollu alusta asti että ois kaksi. Kun edellisissä raskauksissa ei oo käyny ees mielessä :)
mutta eiköhän siellä yksi ole kunnes/jos toisin todistetaan :)

Takaisin