Kaksisuuntainen mielialahäiriö

  • Ketjun aloittaja Tinde100
  • Aloituspäivämäärä
T

Tinde100

Vieras
Niinhän siinä kävi että lusikat menee jakoon. Lapsista käydään taistelua ja kysynkin sellaista asiaa että kun minä olen terve ja miehelläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka diagnoosin ja lääkkeet on saanut lokakuussa, niin olemmeko samalla viivalla huoltajuustaistossa? Tähän mennessä minä olen hoitanut lasten asiat ja mies ei ole niihin juuri osallistunut, mutta haluaisi silti lapset itselleen.
 
En ole asiaan niin hyvin tutustunut, että osaisin sanoa mitään siihen oletteko mielialahäiriön takia samalla viivalla vai ette. Sen kuitenkin tiedän että jos kiistassa ei päästä yksimielisyyteen muuten ja vanhemmat on lain edessä yhtä hyviä huoltajia, lapset kuuluu äidille. Ellei siis siinäkin asiassa ole tapahtunut muutosta, mutta viimeisimmän tietoni mukaan voit olla huoletta asian suhteen. Voimia ja jaksamista joka tapauksessa varmasti ikävään tilanteeseen.
 
Olosuhdeselvitykset jos tehdään, niin sen yhteydessä on mahdollista saada kaikki tarpeellinen tieto oikeudenkäyntiä varten, kuten diagnoosit ja mahdolliset tuomiot. Olosuhdeselvitystä kannattaa pyytää/ vaatia ja asiasta keskustella juristin kanssa. Tottakai on eduksi, jos pystyy jollain tapaa osoittamaan, että toinen ei ole tasapainoinen vanhempi. Parempi tietysti jos asiat saa sovittua, mutta ainahan se ei onnistu... Oikeuteen jos mennään saattaa välit riitaantua pitkäksi aikaa, ellei lopullisesti. Siellä kun kaivellaan kaikki mahdollinen, nöyryytykseltä harvoin säästyy (ainakaan altavastaaja). Yleensä lapset määrätään äidille, mikäli äidin tausta on moitteeton.
Voimia eroprosessiin!
 
Takaisin
Top