"Kakkakaveriksi vessaan"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jarkko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jarkko

---
Vau.fi:n asiantuntija
Ajatelkaa, jos puhuisitte samoja juttuja aikuisille kuin mitä puhutte lapsille.

"Juu, minä voin tulla kakkaseuraksi."
"Jos heität spagettia seinään, saat kyllä itse siivota sen!"
"Kannattaa lopettaa se pippelin räplääminen."

Mitä outoja juttuja muistat, että olisit itse puhunut lapsillesi... mitä et koskaan olisi uskonut sanovasi, ... ennen kuin sait lapsia?

Kokoan aiheesta jutun Vau.fi:n etusivulle.

Tämmösiä ole kuullut itseni töksäyttelevän ihan vakavalla naamalla:
- "mennäämpäs vessaan ja pestään se hajupylly!"
- "ei me enää pimeällä kauppaan lähdetä.."

Meidän tyttö tykkää kovasti olla ilman vaippaa ja siksi annetaankin hänen ottaa ilmakylpyjä joka päivä. Tuolloin hän tykkää myös maata selällään ja ottaa varpaistaan kiinni. Kerran sitten sanoin hänelle että: "Sä näköjään tykkäät tollasesta pimperon levittelystä". Ihan viaton tokaisu se oli, mutta kuulostais kyllä aika pahalta jollekin aikuiselle sanottuna ;)

"Oho, olipas hieno pieru, olipa tosi hieno pieru!" - vatsavaivaisen vauvan ilostukseksi

Meillä on myös hyvä valikoima lauluja kun ollaan tytön kanssa kahdestaan:
"Äitipäs se pissii, pissii, pissii, äitipäs se pissii pytyllä..."
"Pimppikin ne pestään, pestään, pestään, pimppikin me pestään "Maijalta"..."

Hauskoja juttuja =)

Saas nähä, et mitä ite tulee sit sanottua, ku on vauveli tullu maailmaan =)
Sitä jo kovasti tässä ootellessa... Kyllä vaa jo nytkin on kyl tullu "lässyteltyy" masulle, vaikkei itestä ois sellaseen ikinä uskonu.

Tämmönen viisaus tärähti tänään omasta suusta! Tyttö on alkanut pellilemään tarkoituksellisesti.. ja nimeää ne näin "äiti, kato TEMPPU!". Noh, siinä lappasin ruokaa lautaselle ja tuo taas alkaa näyttämään temppuja. Minä siihen tavalla, joka aikuiselle sanottuna kuulostaisi joltakin muulta, eli näin" KUULES; ENSIN SYÖDÄÄN JA SITTEN TEHDÄÄN TEMPUT!"

Tämä nyt ei ole omille lapsille lausuttu, mutta koululaisten iltapäivätoimintaa vetäessäni tuli usein retkille lähtiessä kysyttyä moneen kertaan että onhan kaikki muistaneet käydä vessassa.  Saattaisi tietenkin olla vaikka aikuisten pikkujouluissakin aiheellinen kysymys X)

Hahaa, ihan mahtava ketju!

Nyt kun alkaa miettiä näitä mitä päivän mittaa tulee puolentoistavuoden ikäiselle tytölle juteltua, niin eihän ne kovin fiksuilta kuulosta .. :D

Tää nyt ei ihan suoraan liity asiaan, mutta tuli mieleen kun ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen lähdin tyttökavereiden kanssa iltaa viettämään. Eräs ystäväni oluen nautiskelun ohella päästi röyhtäyksen, niin minähän pidempiä ajattelematta kehuin vuolaasti, kuinka kaveri olikin röyhtäissyt HIENON röyhtäyksen. "Hyvä tyttö, hienosti tuli ilmat ulos!" Jep.

Takaisin