Kakarat.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

idaho

Puuhakas puhuja
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072812105736_uu.shtml

Voi jumalauta...  Millasii lapsii tästä maastakin löytyy!!! Ihan sairasta touhua. Tietenkin näitä lapsia sitten hyssytellään, ettei missään nimessä saa mitään traumoja. Sanotaan soo soo ja palkitaan muutamalla pelillä jotteivät tekisi uudestaan.

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

luulevat olevansa niin kovia tyyppejä, että on ns. "hienoo" kohdella viattomia eläimiä noin!! [:@] kasvatuksessa ilmeisesti aukkoja kun noin täytyy käyttäytyä.. [&:][:@]
pidän kyllä huolen, että omasta lapsesta ei tuu tollasta huligaania..

Pranametri: Aivan!

"pidän kyllä huolen ettei omasta lapsesta tulee tollasta huligaania" - Niinhän me kaikki haluamme pitää.. Kaikki vaan eivät siinä onnistu/tule onnistumaan.

mistä lie saanu tollasenkin päähänpiston, et pitää aiheuttaa pahaa täysin viattomille eläimille.. ei oo kyllä mistään järjenjättiläisistä kyse. huoh.

LilMinni: Ei olekkaan, mutta kun siihen ei tarvita kuin yksi ainut yllyttämään ja kaikki ovat mukana..
Itse asuin pienenä alueella, jossa asui hetken kanssani vain poikia. Kyllä olivatt rajuja leikkejä, kun niitä sivusta seurasin.
Siinä porukassa oli aina se yksi ja sama henkilö, joka sai kaikki ne kiltitkin lapset mukaan touhuun.
En edes viitsi kertoa kaikkea mitä ovat eläimille ne pojat yhdessä tehneet + muu "ilkivalta".

En tiedä voisiko yleistää sanoen: "Pojat on poikii.." mutta toivotaan, että omamme osaavat tulevaisuudessa käyttää päätänsä!
Yep, se siintä.

Poika tai ei. Kyllä pitäisi ymmärtää mikä on sallittua ja mikä ei. Toihan on ihan järkyttävää. Pojat on poikia. Pah![:'(][:@]

Idaho: Taisit ymmärtää tekstini väärin, kun siellä tuolla tavoin pyhyttelet pahattelet! Tietenkin tuo on väärää ja julmaa mutta tekstini piti ilmaista, että pojilla on rajummat leikit _yleensäkin_ ja jotkin murrosikään astuvat _PAHAT POJAT_ eivät välitä mistään elikoista ja mopoilla tykkäävät ajella niiden päälle..
ELI EN PIDÄ SITÄ NORMAALINA SAATIKKA SUOTAVANA! Tuo on raakaa ja julmaa, enkä edes halua sitä pahemmin ajatella ettei tule itselläni itkut.

Itse olen eläinrakas ihminen ja aion opettaa lapsillenikin miten eläimiä kohdellaan.

Ja jos joku ei vieläkään ymmärrä mitä haen tällä tekstillä takaa niin sitten ei ymmärrä tai ymmärtäkää vaikka väärin, ihan sama.
PYH! [:D][:D][:D]

Milamariaa: En kuvitellutkaan, että pitäisit tätä siilintappoa mitenkään sallittuna tekona. Mielestäni vaan motto pojat ovat poikia on ihan persiistä. Ihankuin pojilla olisi "lupa" tehdä jotain kiellettyä, kun pojat nyt ovat semmoisia. Usein poikien kolttoset sun muut painetaan villaisella. Tytöt jos tekisivät samaa olisi se pahempaa...

Mielestäni se on ihan vaan kasvatuksesta kiinni mitä lapset tekee ja jättävät tekemättä.

Enkä nyt hyökkää sinua vastaan. Ethän sinä tätä mottoa ole keksinyt.[:)]

Olen samaa mieltä, että kasvatuksella on vaikutusta kyllä.. Mutta etenkin ylä-asteikäisillä voi olla taipumus ryhtyä hölmöyksiin kun pitää kuulua joukkoon :/ Ja päästään taas tähän ettei terveen itsetunnon omaava nuori hommaan ryhtyisi.

Enkä usko, että kukaan vanhempi painaisi tuota tapausta villaisella, sekä tytölle, että pojalle pitäisin ainakin itse samanlaisen kurinpalautuksen ja yrittäisin saada lapsen ymmärtämään tekonsa hirveyden.. Harkisisin myös jotakin jutteluapua kasvatusneuvolasta tms.
On hyvä, että tuollaisia tapauksia tuodaan julki, koska vanhemmat jotka eivät ole ennen edes ajatelleet, että lapselle ptäisi opettaa miten kohdella eläimiä voivat nyt katsoa onko siinä kohdassa aukkoja.

Tässä nykymaailmassa on muutenkin asiat niin vinksallaan, että näitä kaikkia tapauksia voisi puida ikuisuuksiin..

Pakko vähän kommentoida kun itsellä noita teinejä on jo kolme... Kaikki ei oo kasvatuksesta kiinni. Tässä tapauksessa tosin ihmetyttää miten jotkut voi... Tiedän että mun teinit ei rääkkäis elukoita mutta tosiasia on, että teinit/lapset tekee tai on tekemättä tyhmyyksiä kasvatit miten hyvin tahansa. Avoimin silmin kannattaa olla isojensa kanssa, mä oon ihan riittävästi törmännyt näihin "ei minun lapseni" -tyyppeihin jotka on ihan hajalla kun lapset jää kiinni vaikka lintsaamisesta/tupakoinnista/kännäämisestä.

Toivoisin sitä "koko kylä kasvattaa" -periaatetta arkipäivään, itsekin komensin just naapurin (kunnollinen perheenäiti ja taatusti hyvä kasvattaja) poikaa kun se heitteli kiviä toista poikaa päin... Harmittaa oikeasti jos oma(t) poikani tekevät tyhmyyksiä ja aikuiset vaan kulkee ohi.

-Mutta siis ohi pointin meni tämä vuodatukseni... Inhoan sanontaa "pojat on poikia" (ja mullahan on niitä poikia neljä).

Itselläni on vuoden ikäinen poika. Kaupan nurkilla katselen näitä 10v poikia, jotka räkivät, haistattelevat, ryyppäävät ja tupakoivat. Joka kerta ahdistun, että miten saan omasta lapsestani järkevämmän. Ajat ovat muuttunueet nopsaa, se kauhistuttaa. Ja ryhmän paine on se, mikä vaikuttaa. Joskus kauhistuttaa, missä näiden reilusti alle täysi-ikäisten lasten vanhemmat ovat, kun lapset ryypiskelevät arkisin iltamyöhään ulkona... eikä tosiaan se kasvatus aina ole tae lapsen ja nuoren hyvään käytökseen...

Pienen lapsen kanssa on helppo ajatella, että kaikki on kasvatuksesta kiinni. Itsekin olen niin monesti ajatellut.  Ja tokihan kasvatuksella on paljon vaikutusta. Esikoinen alkaa nyt lähestyä murkkuikää, ja kyllä tässä kauhukseen alkaa huomata, että kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, vaikka kuinka paljon haluaisi. Lapset liikkuvat jo hirveästi keskenään ja on myös aika paljon tuurista kiinni, minkälaisia kavereita lapsella on. Ihan pahimpien kanssa olemista olen joutunut rajoittamaan, mutta eihän sitä kaikkia kaverisuhteitakaan voi kieltää. Ja aika kauan ovat lapset keskenään ukona huinimassa koulun jälkeenkin. Kaikkia niiden tekemisiä ei voi (onneksi?) edes tietää.

Itse olen aina ollut todella tiukka kasvattaja, ja toivon, etteivät omat lapseni ikinä saisi päähänsä mitään tuon avauksessa esille tuodun kaltaistakaan toimintaa. Mutta kaikkeen vaan ei voi vaikuttaa/puuttua, vaan pitää luottaa/toivoa, että järki pysyy lapsosten matkassa, vaikka joku tyhmyyksiin yllyttäisikin.

Huomasin nyt vasta tämän jutun.

Ja täällä kyllä nyt niin manaan, itken, huudan, kiljun!!! Mä vihaan niin tuollaista!! (kuka nyt ei tietenkään...) Oon erittäin eläinrakas ihminen eikä edes tartte olla erityisen eläinrakas että tälläinen pistää vihaksi....

AARRGHH!!!!!!!!!!! [:@][:@] Mä voisin kyllä listiä nuo hemmetin pojat omin käsin [:@][:@][:@][:@][:@][:@] Jos noilla pojilla on itsellä esim. koira kotieläimenä, niin tuskin heitä naurattais jos heidän koiralleen tehtäis noin....!! Tuntuu, että tuollaisia "villieläimiä" ei osata arvostaa, kun ei ne oo kenenkään omiakaan tai mitäään.

Voi itku ja surku ja kiukku [:@][:@][:@][:(][:(][:(]

Minä kans huomasin ton jutun vasta nyt.. ihan järkyttävää. Miten noi pojat on oikein kasvatettu, ku tommosta menee tekemään?? Onkohan pojat jääny kiinni tekosistaan?
Helppohan se on sanoo, että minä kyllä kasvatan lapsestani semmosen ja tämmösen, mut kuinka moni siinä sitten lopulta onnistuu.. Itse kans hyvin eläinrakkaana koen tommosen suurena vääryytenä, ja etenkin rangaistavana tekona.
Nimim. takapihalla on siilille maitokipot ja kaikki [;)]

Takaisin