Kaikenlaista löpinää kun la:han on vain reilu kourallinen viikkoja ^^

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tata87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tata87

Puuhakas puhuja
Täällä odotellaan jo innoissaan marraskuuta.

Syksy on vuodenajoista oikeastaan suosikkini. Loppusyksy on ihanaa aikaa kun alkaa olemaan kirpeää ilmaa ja jäätä ja kuuraa... Oi että =) Pääsee pian ottamaan upeita maisemakuvia. Olen opiskellut graafikoksi ja siinä samallasitten valokuvaajaksi. Pian on kotona malli josta ei varmasti malta olla ottamatta kuvia... ja rutkasti:love7

Sitten valitusta kehiin ;)

Odotus on tuonut mukanaan kyllä monenlaisia olotiloja. Kaikista erikoisin mikä minulla on ollut alusta asti on sellainen että otsaani sattuu lämpö kuin lämpö tajuttomasti :O Saunaan menoa ei voi ajatellakaan. Samoin lämmin vesi yms. saa ihan sietämätöntä tuskaa aikaan. Mistähän johtunee x) Toivottavasti nyytin synnyttyä toi oire katoaa.

Nyt on alkanut myös paikat kipeytymään aikalailla. Jos istuu tai seisoo liian kauan niin alkaa sattua kylkiin, selkään, jalkoihin... valittaa voisi vaikka kuinka xD Onneksi kotona on ihana mies joka jaksaa hoivata ja lohduttaa =)

Täällä alkoi siis tänään 36.raskausviikko,huisia! :) viikot vaan vähenee,samoin joka päivä paikat on entistä kipeämmät.Eilen illalla tuli muutamia supistuksia jotka tuntu kunnolla selässä asti ja oli muutenkin kivuliaita mut ne meni sit ohi.Tänään ollu vaan toi alaselkä pelkästään tosi kipee.

Alan todellakin olla sitä mieltä että tän ei tarvitse vietellä aikaa masussa enää turhan kauan ku tuota painoakin päässy kertymään eikä jaksa oikein enää tehdä mitään :/

Täällä alkoi siis tänään 36.raskausviikko,huisia! :) viikot vaan vähenee,samoin joka päivä paikat on entistä kipeämmät.Eilen illalla tuli muutamia supistuksia jotka tuntu kunnolla selässä asti ja oli muutenkin kivuliaita mut ne meni sit ohi.Tänään ollu vaan toi alaselkä pelkästään tosi kipee.

Alan todellakin olla sitä mieltä että tän ei tarvitse vietellä aikaa masussa enää turhan kauan ku tuota painoakin päässy kertymään eikä jaksa oikein enää tehdä mitään :/

Lepäilystä on tullut kyl hyvä ystävä nyt tässä viime päivinä... voi vain kuvitella millainen olotila siellä on kun viikkoja rahtusen enemmän =)

Ei muuta kuin lämminvesipullo alaselkää vasten ja lepoa kehiin. Vielä parempi jos kotoa löytyy joku joka viitsisi hieroa selkää sillä pullolla. Auttaa minua ainakin tosi paljon aina kun tuntuu ettei alaselkäkivun takia pääse edes ylös tai kääntämään kylkeä tms.

Olen katsonut nyt pari jaksoa sellaista sarjaa kuin Raskaana ja rappiolla (ihan järkyttäviä äitejä siinä!) ja siinä oli kerran vauvalle hankittu sellainen jännä "kori". Saisikohan sellaisia suomesta :) Olisi aika kiva pientä sitten varmaan siinä kannella mukana ainakin kotona ^^

... ja taas vähän valitusta. Omaa odotuksen intoa nyt varjostaa ikävä asia. Juuri pari kk sitten ollaan muutettu uuteen kotiin ihan tätä pikkuista ajatellen ja nyt sitten tulee ilmoitus että taloon on tulossa putkiremontti... ja vuokranantajan mukaan suunnilleen samoihin aikoihin kun itsellä on la! :( Ei kuulema saa käyttää vessaa, suihkua, pyykinpesukonetta tms. eli ei ole vettä käytössä ollenkaan.

Vaikka saammekin halutessamme heiltä omk-talon rempan ajaksi (n.2-3 vko) käyttöön niin eipä ole kovin kivaa... olisi vain niin ihana kotiutua pikkuisen kanssa omaan kotiin eikä tarvisi olla vieraassa talossa tutustumassa pieneen ja hänen hoitamiseen.

Asuntomme on muuten aivan ihana, naapurit on yllättävän mukavia, sijainti on täydellinen samoin kuin asunnon koko ja ulkonäkö.... Eihän se remontti ikuisuutta kestä mutta olisi vain kiva jos ei nyt tuollaista tarvisi märehtiä että emme pääse omaan kotiin pienen kanssa sitten heti x/

Tata87, todella harmi, että putkiremontti sattuu juuri la:n tuntumaan. :( Mekin olemme laittaneet jo reilu pari kk sitten asuntohakemuksen isompaan asuntoon, mutta eipä sieltä mitään ole kuulunut. Tätä asuntoa nyt laitan vauvaa varten ja toivon, ettei mitään asuntoa tupsahtaisi sitten juuri la:n aikaan. Ei olisi kiva muuttaa viimesillään raskaana tai kun on juuri kotiutunut. Meilläkin kun tuota tavaraa jonkin verran on... :rolleyes:

Mekin heitimme ihan uskomattoman paljon tavaraa pois kun muutettiin, mutta silti toi uusikin varasto itkee ääriään myöten. Kauhulla odotamme tulevaa joulua, kun mummot ja isomummut on sellaisia tavaroilla lahjojia.... oi voi x)

Toivottavasti isompi asunto löytyy teille sopivaan väliin,mieluusti varmaankin ennen synnytystä että uudenkin kodin kerkeää järjestellä niin että pientä on hyvä alkaa hoitamaan :)

Täällähän olikin tällainenkin ketju. Noh, laitoin omia asumisjuttujani tuolla lokukuun löpinöihin :) Kauhea stressi meinaa puskea päälle, kun ei ole kotia tiedossa laskutun ajan aikaan. Oon nähnyt ihan outoja unia/painajaisia asunnon myynnistä lähtien.. Huomenna tai torstaina päästään toivottavasti neuvottelemaan yhden ok-talon hinnasta. Se jos saatais, niin kaikki olisi hyvin! Muussa tapauksessa meitä todennäköisesti odottaa äitini takkahuone ja tavarat kasataan varastoon oman kodin löytymistä odottamaan..

Kaikki sympatiat sinne sista81 =) Toivotaan että neuvottelut tuottavat tulosta :D Ei kyllä raskaana ollessa kaipaisi yhtään mitään murheenaiheita...

sista81 peukkuja neuvotteluihin, toivotaan että asiat menis parhain päin ja saisitte kodin.
Itsellä sellainen tilanne että asun esikoisen kanssa, 1 mh mikä kuuluu esikoiselle ja itse nukun olkkari-avokeittiö tilassa :-/ asunto hakemuksii oon laitellu mut ei oo tärpänny. Mulla on sellanen parvi itselläni sohvan päällä tilansäästäjänä. Olis niin ihanaa saada isompi asunto missä mulla ja pikkusella olis oma makkari. Mut luulenpa että mun tuurin mukaan sitä kämppää tarjotaan just synnytyksen hetkel tai heti sen jälkeen... Esikoista odottaessa muutin rv 39+6 ja esikoinen syntyikin 40+0, sillä hetkel se ei tuntunut kovinkaa kivalta palata laitokselt kotiin ja alkaa purkaa niitä kaikkia muuttolaatikoita vauvan hoidon lomassa. Toivotaan ettei niin mene nyt.

Ihanaa tämä epätietoisuus.

Vuokranantaja soitti "uusia" kuulumisia. Ei vieläkään isännöitsijä ollut osannut kertoa tulevasta putkirempasta mitään. Kuulema voi olla että remontti ei alkakaan vielä marraskuussa (voi kun ihana jos alkavat joulukuussa häslätä sen kanssa).

Ei kuulema pitäisi isännöitsijän mukaan kauheasti haitata elämää se remontti sitten. Mitä se oikein kuvittelee. Eikö se häiritse elämää kun vedet katkaistaan (varmaan siksi 2 viikoksi mikä oli remontin arvio kesto) eikä varmaan voi edes viemäriin kaataa vettä x/

Pitäisihän sitä ihmisten nyt saada pyykkiä pestä (vauvapyykkiä varmaan riittää ihan älyttömästi), tiskata astiat, käydä vessassa ja suihkussa.... Kyllä jurpii mutta ei auta ku yrittää olla hermoilematta.....

Aikamoisia asunto-ongelmia teillä :/ Olis kyllä hirmuinen rumba alkaa muuttamaan ihan lasketun ajan tienoilla tai silloin, kun vauva on vielä ihan pikkuinen! Toivottavasti kuitenkin tarjous menee läpi ja saatte oman talon hetikohtapian, jotta jää vielä aikaa muuttaa.

Tai sitten tuo putkiremppa, ihan uskomatonta! Siitähän on tosiaan ihan hirmuinen haitta, jos vettä ei tule taloon!! Sitä vauvan pyllyäkin saa olla pesemässä miljoona kertaa päivässä, kun niitä maitokakkavaippoja tulee tasaiseen tahtiin ja pyykkiä kertyy tuhat kiloa viikossa kaikkien puklujen ja vaipoista ohi tulleiden tuotosten takia.. :/

Ei saatu sitä taloa. Toiset tarjosivat enemmän, eikä meillä ole varaa enää korottaa. Nyt on suuntana äitin takkahuone, jos nyt ei yllättäen tule jotain muuta vastaan. Kun on alkujärkytyksestä toipunut, niin eiköhän se tästä. Näin tämän tuloksen jo viime yönä unessa..

Mulla on ollut tänään ihan kauheita supistuksiakin :/ Kai nekin lisääntyvät tästä stressistä.

Pitäisköhän tähän listata omia "oireita" ja vaivoja mitä tällä hetkellä on. On sitten hauska katsoa miten kauan niistä on mennyt että pikkuinen syntyy :D Toiset saa liittyä mukaan leikkiin. Olisi mukava tietää toisten tilanteista kans =)

Rv 35
- Uskomaton väsymys eli päikkärit/lepotuokiot ovat taas ahkerassa käytössä
- Minusta on tullut vähän huumorintajuton mitä tulee sukulaisten vitseihin raskaudesta yms liittyvästä.
- Yöt suurimmaksi osaksi huonosti nukuttuja (sattuu, kolottaa, uni ei tule..... jne jne jne)
- Rinnoista vuotaa väliinsä nestettä
- Välillä pientä paksuhkoa valkovuotoa välil enemmän (mitään tulehduksia kuitenkaan ei ole)
- Kauhiat reisikrampit supistelun kera tai ilman
- Supistelua alavatsalla joka on välillä aika voimakastakin
- Kamalat vihlaisut "siellä" alakerrassa
- Pikkuinen on alkanut päivällä nukkua yleensä aiempaa enemmän = ei enää riehu päivällä niin paljoa kuin ennen (kerääköhän voimia synnytykseen)

hmmm... siinäpä taitaa olla suurin osa. Olen miehen kanssa veikanneet jo alkuraskaudesta että pörriäinen syntyy ennen la:ta. Oiskohan villiä heittää sellainen arvaus että hän syntyy ennen pyhäinmiestenpäivää eli 2.11.2013 :)

Vihdoinkin löytyi taso joka passaa tarpeeksi hyvin pesukoneen päälle... pitkä oli senkin metsästys. Hieman tulee laidasta yli mut istuu silti tosi jämäkästi. Vielä kun hankitaan liukuesteet sen ja pesukoneen ja hoitoalus väliin niin hyvä tulee :D Saatiin myös lahjaksi leikkimatto. Saa nähdä mitä pörriäinen siitä sitten aikanaan tykkää.

Huomenna on neuvolakäynti ja sen jälkeen synnytystapa-arvio jne. Kunpa se sukupuoli vihdoin selviäisi :) Kerkiäisi vielä hankkia jotain ihan tietylle sukupuolelle tarkoitettua jos saisi nyt tietää. Tekisin varmaan itse unipussin sit "teemaan" sopien ^^

Täällä ollaan jo 39.raskausviikolla!eli tänäån 38+2 ja kovasti toivoisin tämån nyytin jo tulevan ulos :) mitään tuntemuksia ei kyllä ole,ainut et muutamia päiviä sitten tais tulla ihan vähän limatulppaa mut siihen se sit jäi.Supistukset on kivuliaampia ku ennen mut ei niin kipeitä ettö häiritsis. Torstaina olis vielä kontrolliultra kun viime viikolla(36+5) tää vauva oli vaan n.2,5kg.Ja siro vauva on siis tulossa :)

Oli eilen kaverin kanssa (joka myös on valokuvaajaksi opiskellut) niin tosi hauska päivä. Otettiin odotusmahakuvia minusta mm. ulkona. Naapurit saivat varmasti mahan täydeltä hupia siinä meidän posetuksia katsoessa. Joitakin ei vain ole tehty malleiksi (eli minua) xD Ihan kivoja kuvia sain kuitenkin muistoksi =)
Oletteko te ottaneet masukuvia? :)

Mä olen aina silloin tällöin ottanu masukuvia, täl hetkel näyttää tosissaan siltä että olisin nielassu ison rantapallon :-) huvittavan näköinen

Olenkohan turhan kanaemomainen jo... o.O

Äitini naapurissa asuvat teinit hankkivat itselleen ISON koiran. Ei siinä mitään muuten, mutta jo niiden olemassa olevatkin koiratkin karkailevat meidän pihalle (ja nämä koirat ovat niitä perinteisiä luttanoita eli kultsu ja labbis) mutta nyt joukossa on mastiffi. Nyt en tarkempaa määritystä rodulle muista että mikä niistä.

Vein omia koiria siellä nyt viikonloppuna ulos kun yhtäkkiä pihalle pemahti nämä naapurin koirat (aidan läpi/ali taisivat tupsahtaa). Episodi päättyi onneksi onnellisesti. Mitä nyt tämä mastiffi juoksi minua kohti todella innoissaan ja pysähtyi juuri ja juuri ennen kuin törmäsi minuun. Siinä olisi tämä 150 cm pitkä ja tälläkin hetkellä koiraa paljon vähemmän painava jäänyt kakkoseksi kun tassut olisi tömäytetty olkapäille tervehdysnuolaisuja varten.

Vaikka sekin mastiffi on herttainen luonne, niin huolettaa se että kun pikkuiseni viimein pääsee joskus liikkeelle ja juoksentelee siellä pihalla tms, niin tämä 100kg koira tulee päälle. Ja vahinkoihin riittää vain sekin että se ei osaisi varoa vaan estottoman iloisesti vain juoksisi luo ja törmäisi.

EHKÄ olen turhaan huolissani, mutta enpä tiedä. Naapureiden oma aita ei niitä haukkuja niiden pihalla pidättele ainakaan. Täytynee rakentaa ensi kesänä jo sinne meidänkin pihalle aita x)

.....ja tiedoksi vain (ennen kuin kukaan vetää kauheita kiksejä) että olen todella eläinrakas ja meillä itsellämmekin on tosiaan koiria, joten mistään koiravihasta tässä ei ole kyse xD En uskokaan että se kävisi aggressiivisesti kimppuun (ainakaan en halua uskoa) vaan tässä on kyse pelkästään sen koiran koosta ja innokkuudesta :)

Pikkuinen ei ole vielä syntynytkään kun mietin jo kaikkea että mitä saattaisi sattua, mutta ehkä se on hyvä niin. Kerkeää minimoida vahingot ennakkoon tai ainakin yrittää... =)

Takaisin