Kadutko jotain?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Varmaan kaikki on katuneet esim lapselle huutamista, mutta tarjoitan nyt sellaista elämään isommin vaikuttavan asian pitkäaikaisempaa katumista. Onko sinulla siis elämässäsi jotain, minkä tekemistä tai tekemättä jättämistä kadut?

Ehkä opintojani. En aikoinaan uskaltanut tehdä kaksoitutkintoa (vanhempien painostuksesta) ja minulla voisi olla hyvinkin erilainen ura takanani tällä hetkellä jos olisin tehnyt kuten halusin.

Toinen elinikäinen harmitus (mikä varsinkin nyt korona-aikana on nostanut päätään) on se etten koskaan lähtenyt ulkomaille vaihto-opiskelijaksi.

Muutaman ihmisen loukkaamiseen johtamat tekemiset/sanomiset olisi voinut kyllä jättää tekemättä. Kadun myös liikaa kiltteyttä ja sitä että olen antanut käyttää itseäni hyväksi sen takia.

Takana on paljon asioita jotka kaduttaa. Niin isompia kuin pienempiäkin asioita. Olen koittanut asennoitua niin, että nyt en voi vaikuttaa niihin, mutta yritän tehdä jatkossa paremmin. Virheiltä ei silti voi välttyä, mutta ehkä osaan elämänkokemuksen myötä tehdä paremmat virheet, jotka ei sitten jää kaivelemaan vuosikausiksi.

Takaisin