Käytettyjen vaatteiden säilytys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tips

Asioista perillä oleva
Syysmammat 2018
Elämäni kotiäitivaiheessa olen huomannut että alkaa käpy palaa ei likaan ja sotkuun niinkään vaan vaatekasoihin joita on nykyään joka puolella! Missä te säilytätte käytetyt vaatteet joita ei vielä tarvitse pestä mutta eivät takaisin kaappiinkaan oikein kuulu?

Tämä ei ollut ongelma kun oli vain minä, mies ja vauva - aikuiset osaa ripustaa omat vaatteensa (yleensä, en itse ole tässä aina kovin hyvä) ja vauvan kuteet meni aikalailla heti pesuun. Mutta nuo leikki-ikäisten vaatteet eivät aina vaadi pesua ja niitä on joka puolella... yritän kehitellä jotain fiksua säilytysratkaisua mutta olisi kiva kuulla miten kaaos taltutetaan muualla.

Meillä on lastenhuoneessa naulakko, johon ripustetaan niin sanotut puolikäyttöiset vaatteet - eli ne, jotka eivät ole vielä pesukunnossa, mutta joita ei kuitenkaan viitsi enää laskostaa kaappiin putipuhtaiden sekaan.

Meillä ei ole tähän mitään järkevää ratkaisua löydetty, joten jaan jossain mielessä tuskan. Vaatteet on siellä missä ne on vähiten tiellä. Meillä niitä vaatteita ei onneksi hirveitä määriä ole, kun on vain yksi lapsi.

Ihan sama ongelma täälläkin. Meillä on vaatteita sängynpäädyn päällä (tai tuolilla makkarissa) pidetty enimmäkseen, kun kukaan ei makkarissa käy kyyläämässä :rolleyes: Joskus saattaa mennä suht puhtaita pyykkiinkin asti, kun ei jaksa roikottaa niitä ympäri kämppää.

Lapsen vaatteet odottaa käyttöä pesukoneen päällä, omat sängyn päädyssä. Ei ihan joka käyttökerran jälkeen tarvitse pestä.

Ulkovaatteet (eli kesällä farkut, tms.) odottavat ulkoilua naulakolla, sisävaatteet ovat yön ajan sängyn vieressä tuolilla. Uusia vaatteita ei oteta ennen kuin edelliset ovat pyykkikorissa, eli edellisiä käytetään kunnes ne ovat valmiit pyykkiin.

Mulla kun vaatemaku vaihtelee sen mukaan mikä persoona on pinnassa, siis missä moodissa tavallaan olen niin voi olla esimerkiksi kolmetkin farkut samaan aikaan käytössä. Ei kuitenkaan viitsi päivän käytön jälkeen laittaa pesuun jos seuraavana päivänä haluan ihan erilaiset vaatteet. Käytössä olevat vaatteeni on sängyn lähellä nurkassa olevan pahvilaatikon päällä. Joko viikattuna tai läjässä sen mukaan miten olen jaksanut tai onko kiinnostanut viikata. Lapsen vaatteet menee usein päivän jälkeen pesuun, mutta jos jotain on se on joko tuolilla tai hänen huoneessa olevan lokerikon päällä.

Käytössä olevat, ei niin likaiset vaatteet, ovat siellä mihin ne jätetään: sohvalla, sängyllä, tuolilla, penkeillä, lattialla tai ovien päällä.

Mun ja miehen vaatteet on tuolien päällä makuuhuoneessa. Lapsen vaatteita (3v) en jaksa tutkia ovatko likaisia vai puhtaita päivän käytön jälkeen ja heitän aina päivän päätteeksi pyykkikoriin.

Minun ja miehen puolipitoiset vaatteet on kodinhoitohuoneen naulakossa. Lasten vaatteet menevät joka ilta pyykkiin, oli näkyviä tahroja tai ei, usenmiten on :rolleyes: pyjamat ovat korissa kodarin penkillä.

Meillä yleensä sängyn päädyssä, tai pyykkikorin kannen päällä. Kodinhoitohuoneen pöytä ja lipaston päällinen suosittuja paikkoja myös. Oon ite ajatellu, että ostaisin sellasen ovinaulakon, tai vaaterekin, niin sais vähä nätimmin.

Mun ja miehen vaatteet on tuolien päällä makuuhuoneessa. Lapsen vaatteita (3v) en jaksa tutkia ovatko likaisia vai puhtaita päivän käytön jälkeen ja heitän aina päivän päätteeksi pyykkikoriin.
Sama. Lapsia vaan useampi ja eri-ikäisiä. Lapset jättävät usein vaatteet lattialle, sitten koira makoilee päällä ja sitten ne ovatkin valmiita pesuun.

Luin yhdestä blogista nerokkaan vinkin lastenvaatteille: pyöräkori esim sängynlaitaan roikkumaan ja sinne vaatteet odottamaan jatkokäyttöä! :) ostin meille ja toimii! Vihdoin loppui se vaatteiden kuleksiminen lattioilla.

Takaisin