Käytetäänkö teillä kynsilakkaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Meillä minä ja tyttö 8v käytetään kynsilakkaa. Kerran kaksi kuussa lakataan yhdessä. Mulla töissä kuluu herkästi lakka pois, niin ois hyvä aluslakan ja päällyslakan lisäksi olla se pari kerrosta lakkaa. Vaan se kestää kovin kauan!

Satunnaisesti laitan lakkaa. Taaperokin on välillä saanut johonkin kynteen lakkaa vähäsen. 🤭

Mutta siis... miulla on aivan onnettomat kynnet. Ne liuskoittuvat ja ovat sellaiset uraiset. Lakat lähtevät hetkessä. Olen kokeillut kaikki mahdolliset kynsiöljyt ja lisäravinteet, mutta nämä taitavat olla toivottomat tapaukset. 😅 Enää en jaksa välittää. Jos on jotain tärkeämpää menoa tai juhlat niin leikkaan nätisti lyhyiksi ja lakkaan, että näyttävät edes jollain tasolla siisteiltä. 🙈

Silloin tällöin lakkailen omia kynsiäni. En mitenkään säännöllisesti. Kynteni on vähän huonolaatuiset enkä muutenkaan oikein osaa olla pitkillä kynsillä saati jaksa viilailla niitä näteiksi. Välillä pojat myös haluaa lakkaa. Esikoinen opettelee jo itse lakkailemaan. Kuopuksella on omaa lasten lakkaa.

Lakkaan toooodella harvoin. Edellisestä kerrasta on jo monta vuotta. Minulla on vahvat kynnet, jotka pidän käytännöllisyyden takia lyhyinä. Useammin laitan varmaan lakkaa sukkahousujen silmänpakoon, kuin kynsiin.

8v tyttö käyttää joskus lakkaa.
Itse ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Mun kynnet on aina lyhyet ja usein liuskoittuneet. Itsellä lakka pysyy todella huonosti ja menee epäsiistin näköiseksi nopeasti.
Niin joo ja onhan tuo tyttö pikkuveljien kynsiä ja varpaita myös joskus salaa lakannut :)

En muista koska olen viimeksi lakannut kynsiä! Ostin kerran punaista kynsilakkaa ja lapset oli heti että et sinä äiti voi tuota laittaa 😂 mulla on kans yleensä kynnet lyhyet, käytännön syistä johtuen. Ehkä joskus vois lakata!

Mä en oo kynsiä lakannut tässä asunnossa asuessa eli yli 2vuoteen.
Mulle lakka, useampaa merkkiä oon kokeillut, aiheuttaa tunteen kynsien alla olevasta liasta eli ihan kuin kynsien alla oleva iho menisi tukkoon/ ei saisi happea. Pari päivää se tunne kestää, mutta uusii joka kerta lakkaamisen jälkeen. Niinpä oon jäänyt nuo lakkaamiset aina varsin vähälle, vaikka tarvetta ja haluakin siihen olisi ollut

Mä tykkään aina välillä, mutta oon huono ylläpitämään sitä väriä 😅 Siksi pidän aina pitkiä taukoja välissä, kun ne kynnet on inhottavat liuskottuneet viikonkin päästä laitosta ja näyttää karsealle.

Lakkaan jos jaksan. Toki kesällä / sandaalikeleillä lakkaan kyllä varpaankynsiä aika usein, kun se näyttää siistimmältä kuin ilman.
5-v haluaa tuolloin myös lakata, 11-vuotiasta ei kiinnosta.

Takaisin