Käytättekö heijastinta?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä käytössä heijastimet? Millaisia ja missä?

Meillä ei olla liikuttu pimeällä ja jos on, se on tehty autolla. Perus tavis-heijastimia voisi kyllä lisätä, ainakin rattaisiin ja esikoisen ulkovaatteisiin. Kuopus ei anna heijastimien olla. Ainakaan perinteisten. Omiin vaatteisiin voisi myös laittaa toisenkin ja laukkuun. Ja sit onhan niitä heijastavia vaatteitakin nykyään. Semmoinen takki olisi kyllä pähee!😎

Jos lähden pimeän tultua eli täällä Pohjois-Pohjanmaalla klo 16 aikaan jonnekin kävellen niin kyllä mulla on ihan heijastinliivi käytössä. Käsilaukkuunkin pitäisi lisätä tavisheijastin. Sitten haaveilen myös noista heijastinhanskoista!

Myös lapsella on heijastinliivi kun lähdetään pimeällä jonnekin kävellen/pyörällä + valot pyörässä. Mies tosin on hieman jurompaa sorttia eikä oikein käytä heijastimia. :tears:

On käytössä. Meidän koko perheellä on heijastinvaljaat. Ei tarvitse miettiä jos ottaa jonkun toisen takin jossa ei tietenkään ole heijastinta. Heijastimet on myös lastenvaunuissa. Myös monista ulkovaatteista löytyy heijastimia (varsinkin lasten) mutta koen itse nuo valjaat helpoimpana vaihtoehtona :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Käytän, itsellä heijastava"missinauha", 🐕 llä heijastavat valjaat ja lisäksi punainen sukeltajan vilkkuvalo kaulapannassa.
Lisäksi kaikissa autoissa ja moottoripyörässä heijastinliivit henkilöpaikkojen mukaisesti. Olen ottanut asiaan mallia Virosta, siellä ne ovat ajoneuvojen pakollinen varuste.

Käytän jos lähden pimeän tullen lenkkeilemään. Yhdellä lapsista on heijastinliivi käytössä, isommat tykkäävät lätkiä slap wrappeja käsiin ja jalkoihin.

Itsellä takissa ja repussa roikkuu yhdet heijastimet, lisäksi pimeällä lenkkeillessä käytän heijastinliiviä ja lapset myös. Lapsilla on repuissa heijastimet. Tokaluokklainen ei suostu heijastinliiviä käyttämään, mutta takki on kokonaan heijastava. Rattaissa, pyöräilykypärissä ja kuulokkeissa myös heijastin teippiä.

Täytyy myöntää, että tässä asiassa pitäis kyllä kunnostautua. 🙈 Jossain kohtaa oon vaan kyllästynyt, kun kaikki roikkuvat heijastimet aina tippuu jonnekin matkan varrelle. Tällä hetkellä ei oo kenenkään meidän vaatteissa heijastimia, jos ei vaatteissa itsessään ole. Vauvan vaunuissa on hyvät heijastimet + lisäsin pari päivää vielä yhden roikkuvan heijastimen.

Teinille ostin heijastavan repun, hän kun lähtee liikkeelle pilkkopimeään ja äitinä tietysti se huolestuttaa. Kohta pitänee antaa jo taskulamppu käteen, koulumatkan eka 0,5km kun mennään ilman valoja muuten. Ehkäpä tästä syystä ei tule itse lähdettyä lenkille pimeän tullen, kun täällä taajaman ulkopuolella asutaan.

Käytetään roikkumaan laitettavia ja käsivarteen napsautettavia heijastimia + lasten vaatteissa on monissa itsessään heijastimia. Rattaisiin pitäisi kyllä laittaa vielä. Niissä ei ole nyt mitään (paitsi sadesuojassa).

Me asumme Espoossa niin hevonkuusessa, että kyllä täytyy olla heijastimia, varsinkin aamuisin ja iltaisin kun alkaa olla jo pimeää ja märkää.

Rattaisiin olen laittanut heijastimia eteen ja taakse. Kumpikin lapsi tykkää heijastimista, kun ovat itse saaneet ne valita. ( kannatan lapsilla taskuihin/vetoketjun kiinnitettäviä, koska hakaneulat repeytyvät ja muovisista ”hammaskiinnityksistä” ei ole mihinkään.)

Ajattelin heijastavia hanskojakin, mutta esikoinen on sellainen tättähäärä, että hukkaa tavaroitaan vähän liiankin tehokkaasti junaan/bussiin, joten ei maksa vaivaa.

Roikkuvat heijastimet on aina ahistanu, ja huonot ohuet huonosti istuvat liivit ja henkselit 😅 Pakko tuolla ison tien laitaa pimeässä taivaltaessa on silti heijastinta olla. Mulla on työpaikalta saatu heijastinliivi, mikä on kunnon paksumpaa työtakkikangasta ja vetskarilla ja taskuilla, se on paras! Sit meillä on sekä mulla että miehellä ihan työtakkeja, missä kiinteet heijastimet. Lapselle varmaan valkataan tulevaisuudessa ulkovaatteita missä on kiinteät leveät heijastinnauhat, mitä lie lasten dimexejä niitä onkaan olemassa 😄

Vaunuihin ajattelin kiinnitellä tarraheijastimia runkoon vähän joka puolelle.
Oon aina ollut huono heijastimien käyttäjä, en onneksi tähän saakka ole ollut kovin innokas iltaliikkujakaan, mutta täytyyhän tässä petrata viimeistään nyt kun vauva saapuu ja päästään vaunuileen. Pitää vuorata joka takki täyteen heijastimia. :Grinning Face With Smiling Eyes:

Takaisin