Käytätkö koruja?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Käytättekö te koruja? Mitä koruja käytätte?

Itselläni on aina sormessa kihla- ja vihkisormus. Jokin kaulakoru on myös yleensä aina kaulassa. Sitä vaihtelen fiiliksen mukaan. Satunnaisesti on oikeassa etusormessa TSH:n "valtasormus". Muuten ei tule koruja käytettyä kuin korkeintaan juhlissa rannekorua.

Olen tosi huono käyttämään koruja, vaikka haluaisin käyttää. Kihla- ja vihkisormuksetkin ovat ties missä. :grin Joskus muistan laittaa korvakorut johonkin iltamenoon ja hyvin harvoin jopa kaulakorun.

Korvikset, kaulakoru ja vihkisormus on yleensä. Kaula- ja korvakoruissa vaihtelen kahtia eri arkikoruja. Juhlasetti sitten erikseen. Kihlasormus ei edelleenkään mahdu raskauden jäljiltä, vihkisormuksenkin takaisinmahtumiseen meni yli 3 vuotta. Muuten toki pitäisin molempia.

Korvikset, kihla-ja vihkisormukset aina käytössä. Joskus juhlissa sitten lisäksi joku ranne-, tai kaulakoru ehkä.

Normaalisti ei ole muita kuin septumlävistyksessä koru. Juhlissa/erityisemmissä menoissa korvakorut, kaulakoru ja joskus kesällä nilkkakoru.

Vihkisormus ja mieheltä "muuten vaan" saatu timanttisormus käytössä. Kihlasormus joutui jäähylle kun alkoi kiviä putoamaan niin että jatkuvasti stressasi ja tuli kadonneet jalokivet uniinkin.

Kaulakorua en ole viime aikoina pitänyt. Vauvan tulo on tuonut yleensä vuoden tai parin tauon. Rannekorujakaan en samasta syystä pidä, rannekelloa olen muutaman vuoden pitänyt ja menee sekin korusta, kaunis on. Nilkkakorua pidän yleensä kesäisin mutta tänä kesänä en ole niitä löytänyt, mihin lienee lasten leikkeihin ajautuneet. Korviksia pidän yleensä vain juhlissa, jälleen koska niistäkin vauvat yleensä on kiinnostuneita. Sitten kun koruja ei ole kukaan repimässä tulee niitä käytettyä useammin. Plus silloin harvoin kun olen ilman lapsia liikenteessä.

Molemmissa korvissa kolme reikää ja niissä aina korut. Ennen raskautta käytin myös paljon rannekoruja + vihkisormusta päivittäin. Nyt ne eivät mene turvotuksen takia päälle, mutta esim. asioille mennessä laitan kihlasormuksen ketjulla kaulaan. :happy:

Vihkisormus ja pian kaulassa äiti koru, missä pojan nimi ja kivi pojan syntymäkuukauden mukaan.

Kotona ollessa en käytä, mutta kun poistun kotoa, yritän muistaa laittaa kihlasormuksen sormeen. Vihkisormusta ei edes hankittu, kun mulla meinaa jäädä tuo kihlasormuskin käyttämättä. En vain tykkää, että käsissä on mitään ylimääräistä. Korviksia taas pidän ihmisten ilmoilla ollessani mielelläni, ja ne ovatkin usein isoja ja värikkäitä. Juhliin sitten on korut erikseen.

Korvissa ja nenässä koko ajan, sellaisia, mistä vauva ei saa revittyä. Isommat korvikset ja kaulakorut on nyt jäähyllä vauva-ajan. Muuten tykkään isoista ja näyttävistä koruista. Kihlasormuksen laitan, jos lähden jonnekin, kotona ei viitsi pitää, kun vauvan pyllyä joutuu pesemään monta kertaa päivässä. Raskausaikana pidin sitä kaulassa ketjussa, kun meinas vähä turvottaa.

Kihlasormus ja rustokoru on aina, korvakoruja pidän päivittäin. Rannekorun tai kaulakorun saatan laittaa jos on jotkut juhlat.

En käytä mitään koruja.

Nikkeliallergian takia en voi käyttää halpiskoruja, ja kalliiden korujen käyttäminen on yksi stressinaihe lisää. Perintönä on niitäkin tullut, mutta on paljon mukavampaa kun ei tarvitse koko aikaa pelätä hukkaavansa korun, joten ne ovat yleensä aina korurasiassa tai pankin tallelokerossa lukuunottamatta erikoistilanteita.

Sormus on aina sormessa (vanha kihlasormus itseasiassa mutta vaan eri paikassa kun alkuperäisessä tarkoituksessa, koska olen edelleen niin rakastunut siihen :D). Lisäksi pidän usein kaulassa isohkoa pronssista Kalevalakorua.

Käytän vihki- ja kihlasormusta, kaulakorua ja korviksia. Rannekorua pidän jos menen jonnekin. Kotonakin käyttäisin, jos ei tarvitsisi pestä pyllyä.

Takaisin