Kässäilyä kesäkuisille

Neilikka00

Jostain jotain jo tietävä
Heips! Onko täällä muita käsityöintoisia odottajia? Mulla ainakin puikot savuaa jo, ja pitkä lista itsetehtyjä vauvanvaatteita on mietittynä. Oon jo ehtinyt tehdä plussaamisen jälkeen alpakkalangasta villatakin ja perusmyssyn, ja ommella jämätrikoosta pipon. Jaetaanko tänne hyväksi todettuja ohjeita ja kuvia tekeleistä? 🥰

Mä oon vasta alottanut neulomisen, oon tehnyt eläissäni vasta kolme kaulahuivia, mutta aloitin pari kk sitten tekemään vauvalle vilttiä ihanan pehmoisesta pörrölangasta (joku alpakkalanka sekin taisi olla) :smiling face with heart-eyes: Toistaiseksi osaan neuloa vain oikein päin tavallista silmukkaa, joten ihan perusperus viltti tulee, mutta eipä viltin sen kummempi tarvi ollakaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

täällä toinen vasta-alkaja! youtube sauhuaa kun etsin ohjeita ja toistan uudelleen ja uudelleen pätkiä, että osaisin tehdä oikein 🙈 toistaiseksi saldona on vain keskeneräiset esikoisen villasukat 😄 helppo pipon virkkausohje olisi hakusessa

Onpa kiva, että on muitakin! Tykkään itse neuloa. Vauvan vaatteiden neulominen on kivaa, kun on riittävän pieniä projekteja, niin ne saa joskus valmiiksikin. Esikoiselle tein pieniä sukkia ja myssyjä. Olisi kiva oppia virkkaamaankin, mutta en oo sitä koskaan opetellut, niin tuntuu hankalalta aloittaa.

Ajatuksena olisi kanssa itse väsäillä jotain pieniä ja helppoja juttuja sekä virkkaamalla, että kankaista! Inspiraatio enemmän kuin tervetullutta jos löytyy kuvia muiden jo aiemmin/vasta tehdyistä pikkutuotoksista 🥰

Me saatiin esikoiselle lahjaksi tällainen söpö villatakki pienillä koristeruusuilla. Tämä ei harmi kyllä ehtinyt päälle kovin montaa kertaa, toivottavasti tälle toiselle pääsee useammin päälle. Tykkään itsekin neuloa, mutta saatiin niin paljon neuleijuttuja lahjaksi että taisin tehdä esikoiselle vain yhdet sukat. 😅 Vois yrittää tälle toiselle neuloa edes jotain itse.

Liitteet

• IMG_20220424_133847_Original.jpeg
    IMG_20220424_133847_Original.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 21
Moi! Olen virkannut pari vuotta kaikenlaista ja nyt pääsen virkkailemaan pieniä söpöjä juttuja omalle lapselle 😍 Muutama kirja on valmiina kunhan malttaisi suunnitella ja hankkia langat 😃

Onpa kiva, että on muitakin! Tykkään itse neuloa. Vauvan vaatteiden neulominen on kivaa, kun on riittävän pieniä projekteja, niin ne saa joskus valmiiksikin. Esikoiselle tein pieniä sukkia ja myssyjä. Olisi kiva oppia virkkaamaankin, mutta en oo sitä koskaan opetellut, niin tuntuu hankalalta aloittaa.
Täällä yksi vasta aikuisiällä virkkaamisen opetellut 🙋‍♀️ Mulla syynä oli vasenkätisyys, eikä koulun kässätunneilla opettaja osannut opettaa mulle vasuristi 🙈 Youtube on täynnä hyviä ja selkeitä virkkausvideoita, myös Novitan sivuilta taitaa löytyä ohjeita alkeisiin. Koulussakin nykyään oppilaat katsovat netistä ohjevideoita ja harjoittelevat niiden avulla omassa tahdissaan.

Eli kannustan ehdottomasti uskaltamaan virkkauksen kokeilua 😊 Se on kuitenkin mun mielestä helpompaa oppia kuin neulominen/kutominen.

Siis ihan kamalasti tekee mieli neuloa tai virkata jotain, mutta en uskalla vielä kyllä. :Grimacing Face: Aiemmin (jo kuukausia sitten) on tullut neulottua villapaita ja tosi söpö hupullinen onesie. Lisäksi oon tehnyt Pokémon tilkkupeittoa, jonka tekeminen on muuton takia ollut aika jäissä. Nyt kun saan ompelukoneen ja -tarvikkeet paikoilleen, niin voisi ehkä vihdoin surauttaa valmiiksi. Paljoa ei uuvu, kun kaikkein työläin osuus (tilkkujen ompelu yhteen) on tehty.

Pakkaset tulee, niin tuli kiire saada esikoiselle kauluri talveksi. Lankana paksua merinovillalankaa. Ajattelin, että tekisin samoilla langoilla vielä yhteensopivan pipon. 😁 Mutta se nyt saa siirtyä, kun pitää äkkiä alkaa neuloa joululahjoja, jos meinaan ennen joulua niitä ehtiä.

Liitteet

• 20241110_182358.jpg
    20241110_182358.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 4
Mie oon vuosien ja aiempien raskauksien aikana tehnyt paljonkin käsitöitä, pääasiassa neulonut sukkia, mutta oon myös ommellut mm unipesän siskon lapselle. Tää on vähän sellainen itsellä, että en halua ehkä liian aikaisin alkaa tekemään mitään, kun ei sitä tiedä kuin pitkälle raskaus jatkuu.

Takaisin