Käsitöitä tekevät äidit

Poodle: Ihanat pöksyt, niin suloiset :) Toi koristekin on niin söpö!

Galabriel: Kiitos, ajattelin et olis hauska tehdä pari eri väristä settiä pikkuiselle. Jos vauva näyttää hölmöltä kun on ne kaikki päällä niin pitää vähän sekoittaa neutraalimpien kanssa. En tehnyt peukkua noihin lapasiin, kun ajattelin et olisivat pienellä vaan vauva-aikana. Täytyy myöntää et noi lapaset oli hauskimmat tehdä, kun harvoin mikään on yhtä nopeasti valmis :D En oikein itsekään tiedä minkä ikäiselle kannattaa alkaa tekemään peukaloa, mut olettaisin ettei ekaan vuoteen tarttis olla? Korjatkaa joku jolla on tietoa ja kokemusta :)

Noi molemmat sun tekemät sukat on niin ihanat! Noi ampparisukat on varmasti tosi käytännölliset et pysyy hyvin jalassa pikkuisella kun on enemmän vartta ja ei jää tosiaan heti pieniksi. Mä oon aina sentti kerrallaan lisännyt varteen pituutta kun tuntuu et monissa malleissa sitä on turhan vähän. Työkaveri vinkkasi et toi Novitan perusmallin pienempi koko jota oon käyttänyt käy n. 5kk asti (riippuen tietysti vauvasta) ja sit pitäis olla enemmän pituutta jalkaosaan niin ajattelin tehdä omalle pikkuiselle vinkin mukaan eri kokoisia etteivät heti jäisi kaikki pieniksi.
 
Kiitos Galadriel ja Nina! :)

Nallukat on tehty pöksyihin villasta neulahuovuttamalla. Tarttui yllättävän hyvin tuohon hahtuvalankaan, joskin nurjalla puolella huovutettu villa tuntuu ehkä vähän karhealta, siksi en uskaltanut laittaa noita ylemmäs (aattelin, että eivät tuu paljaalle iholle vaan harsovaipan kohdalle).
 
Galadriel, aivan tosi hieno tuli tuosta kastemekosta! :) Mä en ois ikinä saanu sitä valmiiks ajoissa jos oisin samanlaista ruvennu väsäämään :D

Ja muutkin on saanu aikaan ihanuuksia!

Mä rupesin kans tekemään joulun aikaan villapukua meidän kevätvauvalle... hmm, tuossa oli nyt jotain ristiriitaista :D Tiedän etten sais isompaa villapukua valmiiksi ensi talvea varten, joten ajattelin että teen sellasen pienen mikä menee vauvan päälle heti alkuun. Jospa saan sen valmiiksi ennen huhtikuun puolta väliä :) Lahkeet on jo valmiit ja puolet selästä, mutta siis ainakin puolet puvusta vielä tekemättä. Mä oon kamalan huono tekemään suoraan ohjeiden mukaan, joten oon nytkin soveltanu paljon. Katotaan mitä ratkaisuja joudun vielä tekemään. Kuvia laitan sit vaikka myöhemmin kun en jaksa tähän aikaan ruveta kuvailemaan, nukkumaanmeno-aika meni jo ajat sitten :)
 
Ainiin, jos on muitakin hyviä ohjeita noita villavaippahousuja varten niin mä oisin ainakin niiden tarpeessa. Kokeilemaan en jaksa ruveta, oon sen verran hidas neulomaan että harmittais jos oiskin huono malli ja joutais roskiin...
 
Kiitosta Unelma-Anelma ^^ Epäilin itsekin itseäni mutta hyvähän siitä tuli. Vaikka hihoissa onkin ny vähän eriväristä valkoista... Ois vaan pitänyt ostaa isompi kerä joka ois ollut varmasti samaa.

Nyt aloin tekemään vauvalle peittoa ku oli tokmannissa 7veljestä tarjouksessa :) Kahtotaa mimmone tulee ^^
 
Minä ostin juuri Novitan tehtaanmyymälästä uusia lankoja :) Ostin sellaisia puuvillalankoja, mistä meinasin virkata vauvalle hellehatun seuraavaksi. Tai vaikka useampia...
 
Sain juuri valmiiksi ekat hahtuvahousut, mutta kuvaa en saa laitettua kun herjaa liian suureksi tiedostoa...
Mutta ohje oli täältä:
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf
Muokkasin ohjetta sen verran, että ennen lahkeiden neulomista kiinnitin sivusaumat ja neuloin lahkeet sukkapuikoilla niin ei tullut lahkeisiin saumoja. Vähän oli opettelemista tuon hahtuvalangan kanssa, että kuinka paljon kestää kiskoa ja kuinka tiukkaan neuloa, mutta kyllä sen nopeasti oppi :)
 
Tein tässä välissä itelleni tuubihuivin, kun tuntuu et noi pikkuisen sukat ja vastaavat tulee niin nopeasti valmiiks :) Eipä tossakaan kestänyt kauaa, niin pohdin josko yrittäisin tehdä jotain varsinaista vaatetta pienelle tulokkaalle vaik en oo kyl sellaisia ennen tehnyt.

 
Jos laittaisin kuvaa tännekin.. Sain vihdoinkin valmiiksi villapaidan pienelle tulokkaalle, tää olikin mun ensimmäinen haastavampi kutomisprojekti :)

 
Tosi kaunis neule Nina!
Minäki lähin hulluttelemaan kastemekkoa :) Onhan siinä tosi iso työ, mutta mukava sitä on tehdäkki! Helmaa oon tehny jo yli puolet ja muutama viikko on aikaa vielä ennen synnytystä toivottavasti... että saatan ehtiä saaha jopa valmiiksi ;)
 
Aivan ihana pikku neuletakki Nina! Kyllä upeeta että oot noin taitava, ite just ja just sain yhet villasukat tehtyä, on ne varmaan isot ihan vauvalle ja aika paljon on virheitäkin, mutta sentään sain valmista :D
 
Kiitos Rouva Nappula ja pikkulintu :) Omalle pikkuiselle on kyllä ihana tehdä noita ja samalla saa ajan kulumaan mukavasti. Mua ei ainakaan oo haitannut jos tulee jotain pieniä virheitä, ei niitä todennäköisesti kukaan muu huomaa. Mä oon ainakin vähän soveltanut ohjeita sen mukaan, jos oon huomannut mokanneeni jossain jotain, purkaminen ei kuulu mun lempijuttuihin :D 
 
Takaisin
Top