Kääk minun maha on jo pallo!

katra

Oman äänensä löytänyt
Eilen sen tajusin ku vahingossa kurkkasin kokovartalopeiliin.. Tähän siis eksyin ku huomasin jätkäkaverin virnuilevan pitkin päivää ku katto minua keskivartalolle... Ja Kääk minun maha on jo pallo! Aivan ku olis juonu 5 litraa vettä kerralla! Siis joo tiedetään tiedetään kuuluu taudin kuvaan, mutta jotenkin naiivina ensi lapsukaisen odottajana en ollut varautunut siihen vielä, tyhmänä kuvittelin että kuukauden päästä vielä pidän asian töissä johtoportaalta salassa kun on niiden tapaaminen... Taisin olla väärässä! Onneksi isot neuleet on pop!

Miten muilla joko alkaa näkyä?
 
katra: älä sure et ole ainoa. Mun maha myös kuin pallo. Mä jäin töissä jo "kiinni". Töissä olen jo vaihtanut isompiin vaatteisiin kun vanhat yksinkertaisesti kiristi mahasta ja tisseistä. Ja turha enään haaveillakaan että farkut menis jalkaan.
 
Täältä löytyy myös yksi mahakas :) Vielä hetki sitte pistin täysin turvotuksen piikkiin, mutta nyt on vauva-maha jo pullahtanut esiin. Siskon äitiyshousuja pidin viikonloppuna...aah miten ihana tunne kun ei kiristänyt tai puristanu mistään! Sinänsä pelottavaa että nyt jo maha tullut esiin, olen kuitenkin aika lailla hoikka...ettei vaan ennustaisi mitään supersuper valtaisaa masua [:-]
 
täältä kans mahakas ilmottautuu :D vaikka tos mahan päällä vähä tota ylimäärästä on mutta huomaa että pyöristyny jo on :) ja eipä enää vanhoja farkkujakaa laiteta jalkaan, ainakaa mahasta kiinni :/ jotenka ei kai auta ku housukaupoille lähteä ku ei aivan viitti gollegehousuis mennä joka paikkaan :) minkähänlainen vaan täältäki on tulossa ja kuinka isoksi se tosiaan venähtää :D jännittää jo miltä sitä jouluaattona näyttää. saako laittaa ittelle omenan suuhun ja maata pöydällä :D
 
Pallokala. Eiku siis pallomaha. Täälläkin. Aamulla pystyn vielä vetämään mahaa sisään ja jos paita roikkuu löysästi rinnuksilta alas, pysyy piilossa, mutta iltapäivällä se alkaa... Paisuu iltaa kohti kaasun avulla, ja vyötärönympärys kasvaa tosiaan jopa yli 15cm aamuun verrattuna! Eilen osti ä-farkut, huuto.netistä tilasin yhdet housut, ja ylihuomenna saan yhdet omat palautuksena lainasta. Tarkoituksena on pitää maha piilossa vielä viikko, jotta saan hoidettua tapaamisen pomon ja tj:n kanssa (uusi työpaikka, koeaika päättyi pari vkoa sitten, joten arvaan kyllä herrojen reaktiot...[:@]), mutta miten ihmeessä sen teen!? Apua...
Palikka
11+5

ps. esikoista odottaessani maha pysyi piilossa viikolle 16 asti, jolloin itse paljastin asian työpaikalla! Nyt ei toivoakaan, vaikka vaaka näyttää samaa kuin 7v sitten.
 
Moi vaan muutkin pallomassut,
 
itselläni on masu saman kokoinen kuin edellisen raskauden viikolla 23, jolloin vasta kerroin työpaikalla. Nyt siis en pysty enää raskauttani oikein salaamaan, kun massu pullahti näkyviin jo viikolla 7. Varmaan tää johtuu siitä,kun kerran on jo massu venynyt, niin on helppo pullahtaa uudelleen. Toivottavasti ei vaan tule hervottoman kokoinen massu.
 
Kuvia niistä mahoista!
Täällä turvotus on alkanut vähän laskea niin olo ei ole ihan niin tukala. Kiloja on saattanut raskauden alusta yksi tulla lisää, jos sitäkään. Maha tuntuu erilaiselta, se on kohdun kohdalta ja yläpuolelta sellainen napakka ja housut puristaa, mutta ei se vielä päällepäin näy. Pari viikkoa sitten maha oli koko ajan ihan pallo, onneksi turvotus kuitenkin hellitti, en minä sitä kaasumahaa haluaiskaan esitellä :D
 
tänä aamuna se todellisuus oikein iski vissiinki mahasta :D nimittäin, maha ku pallo. ihan ku olis jonku jalkapallon nielassu! maha tyhjä ja rakko tyhjätty nii iiiihan pallo ja vieläkin tuntuu pallolta tää maha ja näyttääki =) ja kaikenlisäksi vielä.. mä en tiedä mitä mä tunsin aamulla mutta iiihan ku olis vauvan liikkeet tuntunu (tai sitte mä vaan kuvittelen[:D]) tuli semmosia hassuja tuntemuksia navan alapuolelta, justii siitä kohdun kohdalta tai sieltä... hihiii, oiskoha voinu olla nii hienosti että liikkeet tuntui.. pakko sitä oli tulevalle mummille soittaa ja kysyä asiaa joka tuumas että, noooh, jos se venytteli sielä aamujumpat:D en tiiä, pitää kuulostella ja tunnustella ;)
 
Joval: Taitaa ne liikkeet tuntua oikeasti niin että ensisynnyttäjällä 18+ viikon jälkeen ja uudelleen synnyttäjällä n. 16+ viikon jälkeen eli tuskin oli vielä vauvan liikkeitä mitä tunsit. Mutta käyhän siellä vaikka minkälaisia kuplia juu. :)
 
hahaha :D niimpä :D mutta eikö ne jossai vaihees ilmaannu.. kaveri tosin tuos sanoi että se oli tuntenu tuplien liikkeet jo jossai 12 tienoilla.. tosin se ei oo ensisynnyttäjä.. nii siksi mä ihmettelin aamulla sitä :D
 
Joo tuplat varmaan tuntuukin aiemmin, kun ne vie tuplasti enempi tilaa. Mä jo vähän ootan ku ees toi maha kasvais mut taitaa mun mahamakkarat piilottaa sen pienenkin alun mitä tuolla on, höh...
 
jokos teillä tuntuu kohdunreuna? Mulla tuntuu selvästi jo jonkin verran häpyluun yläpuolella. [:D]
 
Gamle siitä masutuubista ihan älyttömän upea kapistus.Voi pitää omia housuja ja paitoja pitkään. Ja synnytyksen jälkeen laitoin kaksinkerroin rintojen suojaksi eli käytännöllinen on
 
[align=left]Kiitos paljon niiva. Aattelin hommata sellasen tai pari, mut epäröin ku oli niin tyyriin olonen. Mut jos se todella toimii, niin pitää se varmaan tilata [:)]
[/align]
 
Tami: Miltä se kohdunreuna tuntuu? Painelemalla ilmeisesti vatsan päältä mutta onko se kohdunreuna jotenkin helposti tunnusteltavissa? Ensikertalainen täällä kyselee [:)]

Omaa: Nyt alkaa maha pyöristyä. Otettiin kuva mun mahasta n.rv5 ja nyt sitten tänä aamuna uus ja on se kyllä muuttanut muotoaan [:)]

Kokeilen laittaa kuvan, varmaan joudun taas muokkailemaan jälkeenpäin mut katotaan
[:D]

Vähän on epäselvät kuvat mutta eikai se haittaa [:)] Ja ainakin jälkimmäinen on aamukuva, edellisestä en ole ihan varma. Nyt tuntuu että heti kun jotain syö niin maha on ihan täysi pallo, mutta tuossa kuvassa näkyy ilman turvotteluja [:)] Nyt kun kuvatili on avattu, rohjetkaahan muutkin, mun mielestä on ihana kattella kaikenkokoisia kasvavia massuja! :)

 
Kauniisti on Simpun masu alkanut muotoutua! [:)]

Itse tsuumailen mahaa päivittäin peilin edessä, vaikka housutkin jo ympärysmitan kertoo lisääntyneen - en vain ole alkujaan noin hoikka kuin Simppu, joten peilikuvasta ei noin selkeää raskausmasua näy (tosin vähän jäljessäkin tulen, nyt 10+6). Ehkäpä se siitä, kun viikot vierii eteenpäin [;)]
 
Mieki yritin lisätä kuvan,mut mie en ossaa. ilmottaa vain et liian iso :(
 
katra: Käy pienentää se jossain kuvanmuokkausohjelmassa. Mulla tais olla se isompi pikseli jonku 600. Eli tuo kuva on jotakuinkin 600x600pix.

tini: Kiitos kovasti :) Varmasti alkaa sielläkin näkyä, ennemmin tai myöhemmin, toivotaan että ennemmin! [;)]
 
ALKUPERÄINEN: gamle

Aattelin tätä kautta kysyä, onko teillä kokemuksia siitä masutuubista? Väittävät sitä käteväks, mut onko teillä ollu tai onko sellasta käytössä?

Tuosta voi ihmetellä, jos ei oo vielä kuullu tuotteesta [:)] :

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=290
[align=left] [/align]


toi on ihan parasta mitä mulle on hommattu, ei tartte vyötä housuihin ja se helpottaa kovasti muutenkin ku pystyy pitään vaikka kireitä farkkuja nappi auki. vielä ei ole tämän mamman tarttenu lähtä housu ostoksille, juurikin kyseisen tuubin ansiosta.
 
Takaisin
Top