Juotko kahvia

Mitä juot?

• Kaikki äänestäjät
    31

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Suomalaisethan on kahvinjuontikansa. Mieheni väitti että 99% suomalaisista juo kahvia. Mutta näinköhän. Koska gallupit on kivoja, gallup aiheesta. Eli juotko kahvia? Ja koska itse juon ennemmin teetä, samalla kysyn juotko teetä? Osallistukaa kyselyyn ja kommentointi toki myös enemmän kuin suotavaa. :)

Itse en ole ikinä kahvista tykännyt, mutta teetä juon satunnaisesti.

Aamulla kahvia ja muuten teetä. Paitsi nyt helteillä ei kyllä tee maistu, kahvikin pistää hien virtaamaan valtoimenaan. Talvella menee teetä jos jonkin sorttista monta kertaa päivässä puolen litran mukista. :coffee2:coffee2:coffee2

Kahvia ja paljon! Paitsi raskaan olessa sillon vaan pari Muumimukia pään säryn (=vierotusoireiden) välttämiseksi;)
Teetä kylmään vuodenaikaan ja sillonkin vaan muki päivässä...

Juon n. muumimukillisen aamulla ja nyt raskausaikana satunnaisesti kylässä tms. pikkuisen. Normiaikana juon 2 mukillista aamulla ja töissä teetä kahvitauoilla. Joskus työhön kuuluvilla asiakaskäynneillä tarjotaan kahvia ja juon silloin.

En juo juurikaan kuumia juomia. Kahvilassa joku erikoiskahvi, töissä muiden seuraksi vaihdellen kahvia tai teetä. Itselleni en keitä koskaan. Nyt yritän saada aikaiseksi juoda vadelmamlehtiteetä kun viimeisiä raskausviikkoja viedään. Ei kuuma sää oikein auta muistamaan teen keittoa :D

Ah, kahvia! Aamu on pilalla ilman 0,5 litran kuppia :D Satunnaisesti teekin maistuu, mutta kyllä se kahvi on ykkönen. Raskaus- ja imetysaikana kahvin rajoittaminen teki välillä tiukkaa.

Muoks. Ja koskaan ei ole liian kuuma kahville.

Enpä varsin oo koukussa kumpaankaan. Juon molempia kyllä mutta en välttämättä edes joka viikko.
Ero on ehkä siinä että kahvia tulee juotua sosiaalisissa tilanteissa, kun taas kupillinen hyvää teetä tulee juotua yksin nautiskellen.

Muoks. Ja koskaan ei ole liian kuuma kahville.

Tätä minä olen vähän ihmetellytkin... Onko muut samalla kannalla että kahvia on hyvä juoda vaikka kuinka kuumalla? Itse en oikein teestä innostu kuumalla, nimenomaan sen kuumuuden takia.

Aamukahvia kaipaan, vaikka nyt imettäessä on selvinnyt ilmankin, enkä koskaan oo juonut 2 kuppia enempää päivässä (ilman tutinoita). Teekin menee maidolla ja hunajalla, ilmankin jos on pakko, mutta lähinnä fiiliksen mukaan. Sekin tosin jäähyllä imetyksen ajan kun olen kofeiiniherkkä ja tuntuu vaikuttavan helposti vauvaankin.

Vastasin että kumpikin maistuu, aamusin tulee järkiään juotua se yks kuppi kahvia ja päivisin en enää juo raskauden takia.. Teenkulutus on ihan suhteessa vuodenaikaan; Kesäsin ei mee kuppiakaan, mut heti ku tulee syksy & talvi niin johan alkaa maistua..

En juo kahvia, teetä juon, mutta erittäin harvoin. Yleensä silloin, kun muut juovat kahvia, minä juon jotain kevytkolaa. Siinäkin on kofeiinia, tosin vähemmän kuin kahvissa.

Takaisin