Juhannus

iitu90

Näppärä viestien naputtelija
Tuo juhannus kun tuolta kalenterissa jo häämöttää, ni ihan utelijaisuuttani aatelin kehittää oman ketjun aiheelle.
Mitäs ootte pikkusten kanssa suunnitellut tekevänne juhannuksena?

Meillä on tarkoitus lähetä mökille vaikka aika säätöö siitä tuleekin, kun mökki on keskellä korpea, keskellä ei mtn, lähin naapurikin 1km päässä. Lisäksi ei oo juoksevaa vettä tai sähköä joten vesien kanssa saa säätää. ja kun itse aatelin jotain vähän juodakin muutakin kuin vettä, ni pitää korvikettakin säädellä. Voi kyl ol et jää äkkiä juomatta vettä vahvempaa jos hermot menee jo vaan muun säätämisen kanssa.
Toki jos vettä lupaa, ni meinana pilata mieheni ilon ja jäädä ihan vaan kotiin..
 
Meillä kans mökkeilyä suunnitelmissa. Käytiin viime viikonloppuna jo harjottelemassa ja hyvin suju. Toki meillä on sähköt mökillä, vesi vaan ei juokse. Vauva nukku ulkona tosi hyvin ja hoitoapua riitti:). Ton juomisen kans oon ite aatellu et jos ite hoidan vauvaa, en ota muutamaa annosta enempää, ja sillon voi mun käsittääkseni vielä huoletta imettääkki. Terveydenhoitajanki kans siitä poristiin jaa se sano että voihan ne oluet tai siiderit juoda imettämisen jälkeen, kun seuraavaan imetykseen on pisin aika... Enempi aattelin sitte keskittyä herkuttelemaan grilliherkuilla:wink.
 
Me ollaan ihan kotosalla juhannus. Alkoholia en vauvan kanssa ota, ehtii sitä sitten taas myöhemminkin ja useampi juhannus on jo vietetty ilmankin, ei se niin ihmeellistä ole niinkään. Ja kun noita lapsia on useampikin niin pakkohan on olla ajokunnossa ainakin yhden aikuisen minusta. Jos vaikka tarttis päivystykseen mennä yhtä äkkiä.. Niinkuin on joskus käynyt!
Ostan kyllä greippilimsaa tai karpalovissyä, nehän menee ihan lonkerosta kun tipauttaa jäitä sekaan. :wink

Mökkeily onnistuu kyllä ihan kivasti vauvankin kanssa, ötökät tietty vähän aiheuttaa päänvaivaa ja pesu jos vettä ei tule. Kosteuspyyhkeet onneksi ajaa ihan asian, niitä kantsii varata! :)
 
Mä oon kans samoilla linjoilla Siilineidin kanssa. Mun ei nyt tee ees mieli juoda mitään alkoholipitosta, helppo päätös siis. Me ollaan kotosalla, mutta tänhetkinen kotimmehan on maalla, joten uimaan ja saunomaan päästään ihan omassa pihapiirissä. Meille tulee muutamia ystäväperheitä, joilla melkein kaikilla vauvoja tai "pullat uunissa". Hyvää ruokaa, saunaa ja uimista tiedossa mulle, iskä ottanee omien 30-vuotissynttäreidensä kunniaks "pari". Se on niin hassu ja luttana useimmiten päissäänkin, ettei haittaa yhtään. Mutta mun mielestä on tosiaan tärkeetä, kuten Siilineitikin kirjotti, että joukossa on vähintään se yks täysin selvä ja ajokykynen henkilö.
 
Täällä juhannus menee myös varmaan aika rauhallisissa merkeissä. Todennäköisesti emme mihinkään kauemmas lähde. Grillaillaan, saunotaan ja pidetään hauskaa, mutta mulla jää kyllä kans alkoholipitoiset juomat juomatta.
 
Me vietetään juhannus kotosalla. Mies on koko alkuviikon reissussa, tulee vasta torstai-iltana, joten nautitaan koko perheenä olosta juhannus. En ole ajatellut otanko mitään, tuskin otan. Olin jo 6 vuotta juomatta.. Ennen tätä raskautta ehdin kolmesti käydä viihteellä :) Ei ole tällä hetkellä yhtään ikävä alkoholia.

Me varmaan grillataan ja onneks on perjantaisin saunavuorokin :)

Siilineidillä oli tuossa hyvä pointti että aina voi sattua ja tapahtua jotain... Mä olen neljä viimeisestä viidestä vapusta viettänyt päivystyksessä, kolmesti lapsen kanssa ja kerran ihan itsekseni.
 
Ehdottomasti mustakin joku ajokuntoinen oltava lähettyvillä, tunnen monia ambulanssikuskeja ja juhlapyhinä he ovat tosi kiireisiä, joten hätätilanteessa hyvä olla valmiina lähtöön itsekin!

Me mennään vauvan kanssa mun vanhempien luo maalle, syödään hyvin ja nautitaan kesästä :)
Mietityttää vaan uiminen, rintatulehduspelko ja jälkitarkastuskin vasta juhannuksen jälkeen, ehkä hoitelen vaan vauvaa rannalla..
 
Me vietetään juhannus mun vanhempien luona maalla. Itse menen sinne jo alkuviikosta, mies tulee sitten perässä.
Ehkä tulee joku saunaolut juotua, mutta ajoitan sen sopivasti imetysten kanssa.
Olen samaa mieltä, että aina täytyy jonkun olla selvinpäin, kun on pieniä lapsia mukana. Meidän juhannuksen vietossa on varmasti useampikin, joka om ajokunnossa.
 
Tuo hyvän ruuan merkitys kyllä kasvaa mitä vanhemmaksi tulee! Lomamatkoillaki heti säiden jälkeen tärkeintä on hyvä ruoka:wink.
Minä ilmoitin miehelle jo raskauaikana että meidän lapsen nähden ei sitten olla humalassa. Alkoholin kuuluu kyllä meidän perheessä ruoka ja saunajuomiin varsinkin mökkeillessä, mutta lapsi kokee humaltuneen aikuisen pelottavana vaikka olisi kuinka hyväntuulinen ja hauska. Saa nähdä kuinka tuosta periaatteesta joutuu joustamaan kun kuitenkin mökkeillään isovanhempien ja sisarustenkin perheiden kesken. Mutta kunhan ainakin äiti ja isä käyttäytyisivät niin kuin lapsi on tottunut heidän käyttäytyvän:)
 
Rouva Nappula on mun mielestä ihan oikeessa siinä, että humalainen aikuinen pelottaa lapsia. Ei meilläkään tarkotus oo, että iskä pörrää kännissä pitkin päivää, vaan eiköhän se mee luontevasti niin, että me vaavin kans vetäydytään jo hyvissä ajoin ennen kenenkään mahdollista humaltumista nukkumahommiin. En usko, että isäkään haluaa olla kännissä lapsen läsnäollessa. oikeestaan tarkotin omia hermojani siinä, että mies on hassu ja luttana myös otettuaan, kun se sitten jossain vaiheessa tulee nukkumaan, niin ei rasita mua tai ökää ja mökää ja örvellä. Mutta kyllä alkoholin maltillista juomista tulee tapahtuun lapsen läsnäollessa, toivon ettei lapsi siitä rikkoudu.
 
Eipä meilläkään mitään humalaa haeta, lähinnä semmoista siemailua ois tarkoitus harrastaa jos harrastaa. Itsellä ei ole edes ajokorttia, joten mun oleminen selvänä ei hyödytä jos tartee johkin lähteä autolla, vaikka se oiskin hyvä olla kyllä. Yhtenä juhannuksena ois tullut tarpeeseen ajotaito...
Mie en oo oikene ikinä vietänyt ihmeemin juhannusta, vain oleskellut ja syönyt hyvää ja raikasta ruokaa.
Itse toivon vaan, että miehen veljet osaavat olla siivosti eivätkä hölmöile, vaan tajuavat sen, että ihan entislainen meno ei tule kyseeseen kun lähdetään neidin kanssa matkaan. Vaikka mieheni on perheensä kuopus, tuntuu välillä että hän on se fiksuin osa. Tosin kyl sanoin miehelle, et jos siltä näyttää, ni me lähdetään sit neidin kanssa kotiin hyvin äkkiä. Joten vähän siis kyl jännitän mokomaa. Ehdotin kuitenkin aikoja sitten miehelle, että oisin tytön kanssa syntymäkaupungissani isovanhempien seurana jossa olen kaikki juhannukseni 2 lukuunottamatta viettänyt. Ei kuitenkaan halunnut jättää meitä "yksin" ekaa juhannusta viettämään, joten mennään nyt.
 
Takaisin
Top