Joulumassut, Heinäkuun löpinät

Diza

Satasella mukana keskusteluissa
Dodii! Kun tuntu kaikille sopivan että alotetaan uus keskustelu niin tässäpä tämä!
 
Käytiin tänään kuuntelemassa sydänääniä! Ei paljon tarttenu ettiä ku löyty... ilolla ei oo rajaa <3
155 oli syke tms mutta kaikki oli ok, arvoja myöten.
1kg oli tullu lisää alusta ja se on just hyvä ku muutenki noita kiloja vaikka muille jakaa, siis aikuisten oikeesti =)
Kohtu oli taaksepäin kallistunu niin sen takia ei näy nii selvästi masu...
 
Iih lisää ilonaiheita, halut on palannu tälle tätille!
Ihan ku ois heränny jostai koomasta ku tekee taas mieli... ja se on ihanaa se!
 
Pranametri: toi 28.10 äippäloman alku oli siis aikasin aika kun voi jäädä, se "oikea" aika meni marraskuun lopulle.
Mutta veikkaan että tuolloin jään ja töissäkin on siihen varauduttu...
Toivottavasti vaan jaksaa reippaana loppuun asti!
 
Mites muuten, onkohan se sitten koko suomessa vai Oulussa vaan mut täällä lopetettiin toukokuussa vierailut synnyssairaalaan.
Eli enää ei saa mennä tutustelemaan ennen h-hetkeä paikkaan.
Musta toi on tosi persiistä toi muutos. Just juttelin yhen kätilön kanssa ja se oli ihan järkyttyny ku ei ollu kuullu pitkän sairasloman takia. Itellä ainaki semmonen olo et haluaisin ehottomasti mennä käymään ja tutustumaan paikkaan... HMP!!!
 
Noh, mutta, muistakaa syödä marjoja ja kasviksia! Mulle sanottiin et voin jättää kesäksi purkkivitamiinit pois...
 
diz
 
Täällä sitten jatketaan!

Kävin kyllä vielä lukaisemassa loput jutut tuolta entisestä letkasta, ettei mitään vaan mene ohi.
Minäkin vähän hirvittelin tuota yhdistelmävaunun hintaa, me kun saamme sellaiset ihan ilmaiseksi lainaan. Uskoakseni käytettynä löytyy lastentarvikkeita paljon, koska käyttöaika on kuitenkin melko lyhyt. Meille kaikki vain tipahtaa eteen, kiitos siitä <3
Tuik, otan osaa... Minulle on käynyt juuri päinvastoin. Ennen on tullut helposti näppyjä rasvaisen ihon johdosta, mutta nyt on iho nätti, pitää nauttia siitä [:)]

Eilen ja tänään olen pessyt naapurin lainaamalla painepesurilla mattoja ja homma jatkuu omaan tahtiin. Yksi matto ja sitten tauko riippumatossa, jossa mieheni köllöttelee pitäen hellepäivää.

Kävin katsomassa Kelan sivuilta äitiyspäivärahan maksukauden, joka siis tarkoittanee äippäloman alkua ja minulla varhennettuna voitais alkaa maksamaan jo 8.10.! Varsinaisesti loma alkaisi 2.11. Saapa nähdä mitä teen. Tietenkin haluan aloittaa mahdollisimman aikaisin ja nauttia olostani loppuraskaudesta, mutta onkohan tuohon varhennettuun jotkut kriteerit? Pitää ottaa selvää. Ja sitten on vielä se, että koska olen koulussa töissä, niin syysloma jää sitten pitämättä, eli täytyy kysellä myös siitä, että saako sen sitten rahana vain jääkö vain olematta.

Taidan mennä jatkamaan, kirjoittelemisiin
 
Voi jestat teillä vaunujen hintoa, kannattaa katsella käytettyjä ja kesällä on alennuksessa myös paljon. Me ostettiin pari viikkoa sitten kaksostenrattaat hintaan 258€, ihan uutena siis, myi viime vuoden väriä halvalla. Tohon hintaa siis laskettu pehmeä vaunukoppa mukaan. Kaksostenrattaat siksi kun esikoinen on vielä sen verran pieni kakkosen syntyessä.
 
Rupee kyllästyttään helteet, ollu tuskanen olo ja illalla särkee jalkoja. Uimassa on kyll käyty joka päivä, saa edes hetken helpotusta. Onneks luvattu viilenevää jo viikonloppuna. Mulla nyt rupee vaateongelma oleen, täytyy kaivaa vaatekaappia jos vielä löytys päällepantavaa, kumma ku nyt jo nii iso maha. Noh ei saa aina valittaa vaivoista, eiköhän tämä ole sen arvoista. Viimeks kyll ku vauvan sain olin pari viikkoa ihan etten asiaa tajunnu, ihan pihalla eikä missään mukana. Sitten kummasti vaan vauvasta tuli maailman tärkein :)
 
Hihih, taidat Taku81 turhaan selitellä noita kaksostenrattaita, kyllä me kaikki se OIKEA syy tiedetään! Sama se on täälläkin meinaa; voin sitten hypätä itse kyytiin beiben kanssa ja isi saa työntää [8D][:D][;)]

Noniin, nyt tää teletappi unille. Ollu vähän pitkä päivä, neuvolaa ja kaikkea! Vauvalla kaikki hyvin, blogiini koetan päivitellä huomenna, niin tekin toki löydätte tiedot sieltä :)
 
Hahaaa Amppu, mä tunnistan NIIIN itteni tosta sun avautumisesta =)
Mulla sama juttu, en kestä muutoksia! En tiä mistä johtuu, ei pitäis mitää lapsuuden traumojakaan olla ton suhteen...
Muistan elävästi ku ala-asteella muutettiin ja kun alettiin remppaamaan uutta asuntoa, jätettii käytännössä vaan ulkoseinät paikallee, mä muistan ku itkin ja itkin, en kestäny sitä ku kaikki rikottii ja muuttu kaikki!
Nytten töissä sama juttu. Jos joku rutiini rikkoutuu nii meinaan saada sydärin kiukusta =D
 
Jokohan pitäis mennä lekuriin, tää flunssa kestäny jo 1,5vk. Nyt nousi uudestaa kuume ja kurkkukipu.
jeejee, soppelisti taas viikendiksi ku pitäis jynssätä koko murju!
 
Meillä on ihan käsittämätön kriisi ton lapsen sukupuolen selvittämisessä.
Meillä töissä mun serkku kans jonka tyttöystävä odottaa, johtaa mua 6 viikolla. Samoten toinen sukulaisnainen johtaa mua 3viikolla.
Serkkupoika kävi eilen selvittämässä rakenneultrassa sukupuolen ja samoten aikoo sukulaisnainen tehdä.
Meillä vaan perheessä vanhemmilla periaate että ei todellakaan saa selvittää ja on loukkaus jos selvitetään se.
Ite oon ollu samaa mieltä että en halua tietää vastaku kaveri mulla sylissä.
Nyt kuitenkin oon tullu siihen tulokseen miehen kanssa että paskaako tätä vatvoo, jos se näkyy siellä ultrassa ni miksei haluta ottaa tietoa vastaan, tai ainakaan ei aleta peittelee silmiä... nyt sitten mun vanhemmat ihan raivona meijän päätöksestä ja niille ei kuulemma saa ainakaa kertoa jos tiedetään. Koska ENNEN VANHAAN ei kuunneltu muutako torvella masua ja syötiin mitä vaan.
Saakeli mua on alkanu ärsyttää toi ENNEN VANHAA! Ihan minne meet ja kerrot et oot raskaana ni aina tulee toi ENNEN VANHAAN!
Mitä sitten! Nyt on nyt jumalauta!
 
Anteeksi tää avautuminen..... ihanaa ku tänne saa kertoa miltä oikeesti tuntuu! [:o]
 
diza
 
 
No mutta huomenta! Täällähän te kaikki ootte. Tänään piti ottaa aurinkoa, mutta hemmetti, siellähän sataa vettä! Ei tainnu mulle riittää tuo hikinen helle putki ja nihkeät kainalot ja märät tissinaluset...

Jee, Hyvä Diza! Ottaahan tuo pannuun tuo ENNENVANHAAN. Yks mummeli kerto esim. et ENENNENVANHAAN ei kehannu maha pystyssä ihmisten ilmoilla liikkua kun kaikki näki, että ne on tehny sitä! Kyllä jysäytti tähän huumorintajuun! Sitte nuo mahan taputtelijat ja sukupuolen arvailijat on kasti erikseen. Pitsan jälkeen näyttää ihan ennenvanhaiselta "poikamahalta" ja kaurapuuro laskeutuu niin hyvin, että tyttöhän sieltä tulee ihan varmasti!

JA hei, mua ilahduttaa tää meidän odottajien termi: "ne on meitä kolme viikkoo edellä" Ihan kun tässä olis joku kilpajuoksu meneillään. Meillä nimitetään tätä "kookosmaratooniksi". Hitsi, nyt jo 18+6. Ja mun vanha kaveri on siis 9 viikkoo edellä. Enkä saa sitä ikinä kiinni!
 
Ostamiemme vaunujen hinta järkytti täällä joitain, joten pakko tulla hieman perustelemaan...
 
Eli selvisihän meillekin hyvin nopeasti, että muutamalla satasellakin vaunuja saa ja etenkin käytettyjä. Melkein yhtä nopeasti huomasimme myös sen, että erot on hirveitä mm. ketteryyden, toimivuuden yms. kannalta. Teimme silloin heti periaatepäätöksen, että joissain asioissa voimme hieman pihistellä (esim. ostaa lastenhuoneen huonekaluja Ikeasta), mutta vaunuissa emme! Koppaosaahan ei kauan tarvitse, mutta rattaina niitä tulee toivottavasti käytettyä kuitenkin muutama vuosi. Meille oli äärimmäisen tärkeää, että turvakaukalon saa kliks vaan kiinni runkoon ja irti siitä. Tämä supisti jo valikoimaa huomattavasti. Huomasimme myös, että jotkut (edullisimmat) vaunut tuntuivat huterilta tai niistä puuttui joitain näppäriä ominaisuuksia. Kaikki alevaunut, mitkä katsastimme olivat todella massiivisen oloisia ja kaupunkikäyttöön kaikkea muuta kuin näppärät.
 
Parhaalta käteen tuntuivat siis nämä Teutoniat (olivat extrakapeat), joten ei mietitty sen enempää. Tähän 1200€:n kuului siis:
- Teutonian yhdistelmä pehmeällä kopalla
- Gracon kaukalo ja isofix alusta (jota voi käyttää myöhemminkin isompien turvaistuimien kanssa)
- Aivan loistava hoitolaukku
- Sadesuoja ja hyttysverkko
 
Maariselle tiedoksi, että piristevärinä ruskeansävyjen kanssa makkarissa tulee olemaan lempeä versio limen vihreästä (eli ei sellainen hyökkäävän lime). Kuten sanoit, nämä ovat tykky-kysymyksiä, mutta meilläkään ei tule hörhötykset kysymykseenkään. [:D]
 
 
Batcat, juu, en mäkään pahalla tuota "kauhisteluani" tarkoittanut! Tuli vaan sellanen "iiks" kun itsekin aion (yhdistelmä)vaunut huolella valita, niin jänskätti, että noinkin paljon saattaa joutua laittamaan kiinni. Meidän opiskelijatalouden budjetilla kun tuo kahden kuukauden vuokra voi olla liikaa! Meillä kans kaupunkikäyttöön tulevien vaunujen täytyy olla oikeesti sillain helpot ja järkevät, näppäryyttä unohtamatta!

Tänään tuli pari niin söpöisen suloista paitaa, mitä olin vaaville tilannut omieni ohella tuolta ruottalaisketjulta. Sukeltajana olin ihan innoissani, että löysin snorklaus-aiheisen t-paidan! Eikä hintakaan hirvittänyt, alle 4e, niin pakkohan se oli! Talvella ei ehkä hirveästi nyytille t-paitoja käytetä, mutta onhan se nyt oltava ainakin parit ;) Omat vaatteet vaan katsahdin, ja jäin hypistelemään noita beiben vaatteita - kyllä hieman nauratti. Ennen oon meinaan aina mallaillut kaikki samantien päälle ja moneen kertaan ja ihastellut ja nauttinut, mutta nyt omat vaan viikkasin kaappiin [:D] Näin sitä sit muuttuu, kohta musta tulee "meidän äiti" ja jotenkin unohdan itselleni ostaa uusia vaatteita vuosien ajan, kun vaan lapsille ja miehelle muistan hankkia!

Se ois kuulkaa sit vapaa viikonloppu (lähes kesän ainoa...)! Tänään ehkä keilaamaan, huomenna ystävän synttärit ja sunnuntaina pitäis vähän siivoilla, miehen matkaan Ruissiin en jaksa lähteä, kun siitä tulisi varmaan liian uuvuttava päivä.

Ainiin! Nyt on mullakin sitten (ainaki mun mielestä) jo aika tunnistettava vauvamaha! Noi kaks makkaraa ovat tasottuneet tasasemmaksi kummuksi, ja voi kun se on ihana! Ei vielä alasti kovin kaunis, mutta joidenkin paitojen kanssa näyttää tosi kivalta. Tänään ja eilen sen on siis kyennyt näkemään, istuessa sitä välillä "säikähtää", et mistäs tollanen on tullut! Voi masumasunen, kasva kasva kasva vielä! <3

Eilen neuvolassa erehdyin mainitsemaan, että lueskelen tätä palstaa. Neuvolatäti sano, että älä ihmeessä, tulee vaan paha mieli ja alat panikoimaan, jos esim. ei tunnu samoilla viikoilla liikkeitä ja muuta! Lisäsi myös, että ensimmäisessä raskaudessa ei ole tavatonta, että liikkeet alkaa tuntumaan vasta vkolla 20! Mutta en mä sinne asti jaksa odottaa, en niin millään!
 
Moi kaikki!

Hirmu pitkä aika on siitä kun oon viimeksi kirjoitellut, oon vaan ollut niin katkipoikki nyt kun aloitin työt pitkästä aikaa. Täällä tää hellekin on jatkunut koko tämän 2 viikkoa.. Ihan kanttuvei. Mutta onneksi tänään on perjantai! Ja tänään alkoi jo viikko 18! [:)] Masu alkaa jo näkymään, itse säikähdän välillä sivuprofiilia, jos esim. kaupungilla kävellessä satun vilkaisemaan itseäni näyteikkunasta. Vaikka ihanaahan se on, tuntuu raskaus "oikeammalta".

Hei, maarinenko se oli, joka kyseli siitä ammeesta, jossa pystyasennossa pestään? Täällä Hollannissa ne on nyt jo useammankin vuoden ollut suosittuja. Joku kohtuamme se on: vauva tuntee olonsa turvalliseksi siellä ahtaassa pystyammeessa, ilmeisesti. Pitääkin kavereilta kysellä, että millaisia ammeita niillä on.

Me saatiin viime viikolla järkättyä meille sellainen apulainen, joka tulee tänne kotiin hääräämään sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Se opettaa miten vauvasta pidetään huolta, ja auttaa siinä alussa kotitöissä sun muissa hommeleissa. Tää on taas tällainen hollantilainen omituinen tapa, josta mä en niin välittäis, mutta joka vaikuttaa välttämättömältä, sillä sairaalassa ei näitä hommia sen kummemmin opeteta. Kallista lystiä tää olis muuten, mutta onneksi on kattava vakuutus, joka korvaa tämän.

Niin, ja postissa tuli toissapäivänä kotidoppler. On kivaa kuunnella vauvan sydänääniä kotosallakin. <3 (Ja rauhoitettua mieltänsä, jos tulee uskonpuute.)

Meillä on se rakenneultra 20.7., ja aikomus olisi kysellä, josko ne vois vinkata kumpi sieltä on tulossa. Amppu, meillä on miehen kanssa molemmilla tyttö-fiilis. Saas nähdä!!

Nyt mä painun takavasemmalle, eli kieli pitkällä oottamaan josko uunilohi ois valmista!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Raskaus ei sitten näemmä sovikaan mulle...

Oon huomannu tätä raskausdementiaa aiemminkin, mutta viikon verran oon säätänyt ihan jatkuvasti! Milloin sanon yhtä asiaa, vaikka tarkoitan täysin jotain muuta (kutsuin ensin vaaleanpunasia rantasandaaleja oranssiksi, sitten yritin toisia beigejä sandaaleja kutsua myös oranssiksi!)... Töissä asiakkaatkin jopa ovat naureskelleet mulle (hyväntahtoisesti, kyseessä asumisyksikkö), kun sanon tekeväni jotain kohta, ja 2min jälkeen olen unohtanut täysin. Yks päivä olin just alkamassa syöttämään yhtä asiakasta, niin hakiessani essua pyykkihuoneesta ihmettelin, että mitä mä siellä teen. Sitten palasin keittiöön, otin kupin kahvia ja istuin alas - asiakkaan istuessa toisella puolella suurta ruokapöytää kysyen, että enkö mä annakaan vielä ruokaa hälle [&:]

Nyt sitten tuli viimeinen tikki, kun olin iltasella laittanut pesukoneen pyörimään saadakseni huomiselle edes jotain puhdasta (ja mahtuvaa!) vaatetta ylleni. Ensin unohdin ne koneeseen, sitten kun muistin nostella niitä telineeseen, niin rupes mietityttämään, että laitoinkohan mä edes pesuainetta! Ja totesin, että en kyllä todennäköisesti laittanut, koska eivät tuoksuneet huuhteluaineellekaan... Ei auta, takasinhan ne oli koneeseen mätettävä, huomenna aamulla uus yritys.

Tässä mun tilitys, en kehdannut tätä tonne blogiinkaan laittaa, ettei sukulaiset oikeesti huolestu! Miehelle sanoin äsken, että laitan sitten vauvan hänen mukaansa kouluun ja töihin rintarepussa, koska mä todennäköisesti joko unohdan vauvan jonnekin, tai sitten yritän vaikka syöttää jotain aivan väärää asiaa, tai kenties pesen vaikka tutteja vessanpöntössä! [:(]

Vinkuvonkuvänky, oiskohan aika vaan unille! [&o]

PS. Amppu onko teillä ollut toiveena jompaa kumpaa? Meillä poika oli toiveissa, ja jotenkin vaan tuntuikin siltä... ja np-uä viimeksi siis jo kertoikin, kuten oon varmaan monesti muistanut mainita [:)]
 
Oi, SannaKoo, mitä tarinoita! Tuttua juttua kylläkin! Tai mä en oo vielä mitään kummempaa päässyt hölmöilemään, mutta huomaa kyllä ettei aivot enää raksuta entiseen malliin. Unohtelen milloin mitäkin, ja just noi tavaroiden ja asioiden nimet tuppaa unohtumaan helposti.

p.s. Yks raskausärsytys lisää: ei saa nukuttua kunnolla... Sitä herää sata kertaa yössä pissalle, ja vaikka kuinka yrittäis nukkua pitkään, niin johan sitä ollaan ennen kahdeksaa pirteinä hereillä. Mööh!
 
moikka moi!!!
 
täällä ainakin todella vahva tyttöfiilis lapsen sukupuolesta. Ja kai sitä tyttöä ihan salaa vähän toivotaankin, ainakin tuleva isukki toivoo.
 
Ihana kun jollain on rahkeita ostaa vähän kalliimmat vaunut..täällä tyydytään käytettyihin. Oon mä noita uusia vankkureita katsonut kieli pitkällään, muttei viitsis makaroonia loppu vuotta vaunujen takia syödä [:D]
 
Illalla tossa naureskelin kun tajusin, että minullapa onkin suurinpiirtein kaikki muut raskausvaivat paitsi peräpukamat. Niitä nyt sitten pelolla odotellaan [:@].
 
Eilen oltiin Linnanmäellä, kun nuoremmat sisarukseni tulivat luoksemme kyläilemään. Siellä tuli oltua yli 7tuntia ja voi luoja miten poikki olin sen kävelemisen ja ihmettelyn jälkeen. Selkäkin kipeytyi taas todella reissun loppuvaiheessa ja siellä sitten kävellä köpöttelin kuin mikäkin Klonkku (taru sormusten herrasta).
 
Onkos teillä jo sellaisia mielitekoja..siis sellaisia mitä on aivan PAKKO saada...mulla on persikat ja säilykelihapullat..mitä hittoa..ennen en edes tykänny niistä. Nyt voisin joka päivä syödä kilon persikoita ja säilykelihapullia spagetilla. Ja kova olen ollut sulkaata syömään koko elämäni ja nyt en edes muista milloin oisin viimeeksi suklaalevyn kaupasta ostanu. Ei vaan tee yhtään mieli.
 
Nyt me lähdetään uimaan ja eväsretkelle tonne Espoon suuntaan Luukkiin..on muuten kiva paikka.
 
Hauskaa viikonloppua kaikille kasvaville ihanille naisille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terrve!

Amppu onnittelut sulle noista tuntemuksista. Siitä se lähtee! Muistan omat ensimmäiset tuntemukset, Itkin onnesta. Minä olen tuntenut nyt varmaan sen pari viikkoa vauvan liikkeet selvästi, jo kävellessä ja touhuillessa tunnen selvästi. Todella ihanaa aina kun tuntee, että nyt se potkasi. Miehenikin on nähnyt ja tuntenut kädellä selvästi vauvan potkut. Tuntuu ihmeelliseltä, että nyt jo näkyy ja tuntuu päällepäinkin. Mulle on sanottu monesti, että mies ei voi tuntea vielä pitkään aikaan mitään.. kummallista.

Tuosta Oulun synnärin tutustumiskäyntien lopettamisesta: Olen itse tosi pettynyt siihen. Itse olen hirveän arka ja helposti jännittävä ihminen, niin helpottaisi edes vähäsen muutenkin jännittävää synnytystä, kun pääsis tutustumaan paikkaan. No, minä menen iteksee sinne kattoo, siis et mihi suuntaa edes pitää mennä..;P Onneks on mies kaverina.:)

Jaksellaampa kaikki.. Näitten ummetus ja muittenkin juttujen kanssa.. Niin ja sen dementianki.[;)]
 
Moi, kaikki joulumassut. Enpä ole ehtinyt tänne juuri kirjoittelemaan mutta päätin näin sunnuntai aamusta piipahtaa. Kiva lukea kuulumisianne[:)]
Täällä eletään jänniä viikkoja nyt siis 15+0 eli raskausviikolla 16 ollaan ja mää oon niin onnellinen. Viimeksi saimme km viikolla 17 joten ehkäpä tämä sitten on jonkinlainen etappi tämä viikko ja seuraava.
Huomaan että jos olen liian touhukas päivisin niin, massu on kyllä herkästi iltaisin kovana. Pitäisi siis jotenkin osata ottaa rauhallisemmin, mutta miten?
Tässä kans tuota vaunu keskustelua lukeneena täytyy kyllä myös kauhistella noita hintoja. Heti sanon että en missään nimessä tuomitse jos joku ostaa tonnin vaunut, kukin tyylillään ja voihan olla että niille on paljonkin käyttöä jos tulee useampi lapsi.
Mulle itselle (huom puhun vain omasta puolestani nyt) ei tulisi mieleenikään laittaa tuollaista summaa vaunuihin vaikka olisi minkälaiset. Mikäli olisi tonni ylimääräistä lyhentäisin vaikka autolainaa mielummin [;)] sitäkin maksettavan vielä sievoinen summa.
Eikä meille tule enää enempää lapsia joten heikosti pystyy perustelemaan että niitä voi sit käyttää seuraavillekkin. Olen silmäilly huutista ja keltaistapörssiä ja saas nähdä mistä ne sitten tupsahtaa ne "omat" vaunut.
Minäkin hankin sellaisen kotidopplerin ja se on aivan ehdoton juttu, ainakin tällaiselle heikkohermoiselle.
Liikkeiden tuntemista täällä kans odotellaan kuin kuuta nousevaa, voi että olen kateellinen niille jotka jo tuntevat liikkeet, ja oispa jo joulu [:D]
 
Heippa vaan kaikille!!!!

Kirjoittelin jo jotain tuonne yksinodottajien puolelle mutta liityn nyt vielä tähänkin "jengiin".
Olen siispä 38-vuotias 31/2-v. pojan äippä ja uutta vauvelia odottelen joulunpyhinä syntyväksi [:)] Helsingin Naistenklinikalla.
Alkuraskaudessa vaivannut pahaolo ja suunnaton väsymys ovat onneksi ohi ja nyt on virtaa vaikka muille jakaa. Töissä tosin on sen verran raskasta että varsinkin hellepäivien jälkeen on takki aika tyhjä. Ja sitten tietysti tää raskausdementia, joka saa aloittamaan monta hommaa mutta niiden loppuunvieminen on vaikeampaa kun ei muista mitä aloitti.
Liikkeitä on tuntunut nyt  n. viikon ajan...Ihanaa kutinaa! Vauva tulee heti todellisemmaksi.
Hankintoja en ole uskaltanut vielä tehdä... odottelen josko saisin ru:ssa sukupuolen selville. Ajattelin pitkään etten tee enempää lapsia, joten pojan kaikki vanhat tavarat on lahjoitettu eteenpäin. No nyt niitä olis sitten tarvinnutkin [:)]
Mielitekoja on...herneitä ja mansikoita ja vadelmawishyä!!!!!! Mä tulisin hyvin toimeen näillä eväillä.heh!
Kurjia juttuja on tuo jatkuva pissalla ravaaminen, varsinkin öisin. Ja nenä on tukossa KOKO ajan. Ärsyttävää.
Ja hulluja unia hulluista ihmisistä näen myös [:D]'
Ja töihin en oikein tahdo saada itseäni enää motivoitua... Olisi ihanaa vaan keskittyä tähän tulevaan vauvaan ja hänen isoveljeensä tietysti. Hän jo kovasti odottaa että vauva tulee äidin masusta pois leikkimään autoilla[:D].

Tässä siis pikku esittely ja nyt ulos leikkikentille!!!
 
Voi ihanaa Amppu! Oooo, määki haluan tuntemuksia! Voivoivoi, oon niin iloinen puolestasi! Mä nyt yritän sinnitellä ja odotella kiltisti, että tuo mun pieni poikaseni jotain tuolta koputtelis. Morsettamista yritän usein, mutta ei oo vielä vastausta kuulunu [;)] Ihanaa, että Zennalla tuntuu jo noinkin vahvana potkut! Jännää! Miten muuten, kuinka nopeasti sulla ensimmäisten tuntemusten jälkeen se vakiintui olemaan jokapäiväistä?

Onkohan tuo synnärikäyntien loppuminen nyt sitten valtakunnallista? Muistan, kun ekassa neuvolassa sanottiin, et käydään... MUTTA nyt sitten ku saatiin viime vkolla neuvolasta ohjelmarunko noille vertaisryhmä/synnytysvalmennustapaamisille, niin ne kaikki oli tuolla meidän neuvolatalossa, eikä synnärillä! Mun ei ehkä pitäis suostua kuuntelee vauvan sydänääniä neuvolassa ennen ku oon muistanut kaikki oleelliset ja askarruttaneet asiat kysyä... Niiden laukkaäänten jälkeen olin viimeksi vaan niin onnessani, etten mä mitään muistanut!

Hiljentyjä, sydämestäni toivon, että teillä kaikki sujuu nyt hyvin. Varmasti on pelonsekaisin tuntein odottamassa niiden viikkojen täyttymistä, kun edellinen km on ollut. Mutta kyllä se joulu sullekin pian koittaa, ja varmastikin silloin se nyytti syliin tipahtaa! [:)]

Pomeliina, tervetuloa vain joukkoomme! Kivaa saada lisää porukkaa, niin mä en oo ainoa, jonka addiktio tähän palstaan näkyy näiden miljoonien viestin osalta ;) (vielä lisään: meillä pk-seutulaisilla on tossa joulukuun odottajien etusivulla toinen ketju, jossa höpötellään tän ohella, ja järkkäillään live-tapaamisiakin! Käyhän kurkkimassa, ja tuu mukaan, jos haluut!)

Eilen oli hieman hämmentävä tilanne... oltiin juhlimassa ystäväni synttäreitä, ja kun porukka oli saanut tarpeeksi ilolientä imutettua sisuksiinsa, niin jostain syystä hevari-painotteinen porukkamme kera sankarittaren äidin ja isäpuolen siirtyi sitten kohti läheistä karaokeräkälää... Ystäväni, miehensä ja äitinsä päättivät sitten luikutella karaokea ahkerasti, yhtenä kipaleena oli Leevejä, jossa on kohta "älä kerro edes vauvasta". Silloin olivat kuulemma osoittaneet muhun ja mieheeni päin, tosin me siellä pöydässä olimme lähinnä keskittyneitä kuhertelemaan, mitään tajuamatta [:D] Muutama hetki tämän jälkeen tuli joku paikalla ollut täti-ihminen sanomaan "Onnea vauvanodottelijalle!!" ja oltiin kyllä miehen kanssa todella hölmistyneitä! Rouvasta itsestään on tulossa syksyllä mummo, ja oli kyllä onnesta soikeena [8D] Ihmeteltiin sitten ääneen, että mitähän tässä tapahtui, ja oma seurueemme vakuutteli, ettei heistä kukaan ollut mitään sanonut! Rouva kuuli nämä ihmetyksemme, ja tuli sitten sanomaan, että tuo karaokelaulanta paljasti seurueen ja lopun pystyi päättelemään mahasta ja mehulasista [:D] Toisaalta oli ihanaa ja kiehtovaa, että joku täysin ulkopuolinen tulee onnittelemaan, mutta kyllä se oli jotenkin myös hieman ahdistavaa ja pelottavaa! Tää nyt varmaan tarkoittaa sitä, että hiljalleen alkaa joutua totuttelemaan niihin vieraisiin käsiin, jotka tulee mahaa taputtelemaan... Onneks mulla on useimmiten aika pieni tää mun sosiaalinen rajani ;)
(ja pakko vielä kertoa, että ekaa kertaa raskauden aikana jaksoin valvoa ja olla läsnä baarissa pilkkuun asti! Mutta on kyllä muutaman tunnin nukkumisenkin jälkeen vielä sellainen olo, että eipä oo kyllä ikävä tota toimintaa - eikä varmaan mahan kanssa ihan heti tuu ees jäätyä pilkkuun asti!)

Ihanaa sunnuntaita! Mä varmaan roikun täällä aika ahkerasti tänään(kin), kun on taas leski-päivä... Mies lähti Ruissiin, ja just ennenku se alko tossa vaatteita pukemaan, niin rupes itkettämään, että miks mä ny en kuitenkin halunnu lähteä mukaan, vaikka monesti pyydettiin. Tää on ihan järkyttävää tää ikävöiminen! Musta on tullut ihan riippuvainen tosta miehestä, ja ikävöin melkeen jo sillon, ku se on tossa etupihalla tupakalla!
 
SannaKoo noiden ekojen tuntemusten jälkeen aloin tuntea joka päivä potkuja kun rauhassa makasin, mutta nyt olisiko reilu viikon tai kaksi olen tuntenut ihan koko ajan potkuja ja möyrintää.. Nytkin se potkii..:) <3 Minusta on vaikeaa sanoa ääneen esim. äitin kulta tai höpöttää jotakin. Ajatella kyllä osaan ja ajatuksissa jutella vauvelin kanssa.:D Ehkä sitä tottuu ajatukseen äitiydestä tässä 5 kk:n aikana. Jännään vähä itse, ku la on 1.12, et meneekö yli vai tuleeko marraskuun lapsi. Mieheni on joulunlapsi ja äitini marraskuun lapsi.:) Ja mieheni isällä on syntymäpäivä juuri laskettuna päivänä.:D

KAiken tämän asian vierestä, kertokaa mulle mitä tarkoittaa tämmöinen juttu. Olen tilannut tai en ole tilannut jotakin, mutta tuli silti saapumisilmoitus. Siinä luki lähettäjä ja kaikkee muutaki, mut sit siinä luki et postiennakkomäärä ja numeroita (eli ilm. hinta tai jotai). Tarkoittaneeko tuo, että mun pitää maksaa joku tietty summa tolle tilille mikä tossa on, ennen ko haen sen jonku postista. Mulla ei ole mitään tietoa mikä toi on. Harmaa aavistus, mutta toi hinta ei kyllä osu kohdille ollenkaan. Neuvokaatte ystävät hyvät..:D:D

JEps.. Ja sitte oli vielä yks hauska juttu. Luin tänää uusimman Tehy-lehden. Siis hoitajien lehden. Siellä pällistelin minä.. huvittavaa. Semmone joku haastattelujuttu se oli.. Typerää katsoa omaa naamaa lehdessä..:P

Mt mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Minäkin asetun nyt kotosalle lomailun jälkee ja töihin.. Iltaa ja yötä tiedossa ens viikolle. :S
 
Voi saakutti näitten masuvaivojen kanssa.
Luulin et oikeesti tulee yöllä keskenmeno tms ku nii hemmetin kipee alavatsa mut mua vaa ummettaa...
Vedin kans eilen ukon kanssa puoli pussillista popcorneja ni ei ainakaa auttanu turvotuksen kans.
Täytyy vissii jotai levolacia hakia tänää, pitää saada toi gagga tulemaan illallaki ettei mee koko yö taas pyöriessä.
Mistä mä tiän että onko nää normaaleja masukipuja!!
Ainaki noi kohdun kasvukivut tunnistaa mut ei tää oo sitä... masu paukkuu ja kippee kokoajan vaikka syön terveellisesti [&o]
 
Mut pitää sitä ihmisen olla sekopää tästä vauvasta.
Tilasin just huuto.netistä dopplerin kotiin. 45e + postikulut ja pääsee ite kuuntelee laukkaa masusta =)
En kehtaa ees vanhemmille sanoa ääneen [:D]
 
No mut töitä taas....
diz
 
 
moi......
 
Diza, tulin vaan ihan kertomaan, että täälläkin päässä on tilattu kotidoppler huutonetistä[:D] Ja vielä samaan hintaan...saapahan ainakin joka päivä sydänääniä kuunnella, eikä vaan neuvolassa. Vaikka tuli mullakin vähän höpö-höpö olo....Huomenna sen pitäis postilaatikosta kolahtaa...sitä odotellessa..
 
Moi kaikille!

Ensimmäistä kertaa tänne nyt kirjoittelen... Mukava huomata, että monella muullakin on jännitys huipentumassa samoihin aikoihin - meillä h-hetkeksi laskettu 22.12. Olen yrittänyt pitää matalaa profiilia, kun ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon 6. vko:lla. Nyt kun mahassa on huomattavissa jo "pullistumista" ja oletan tuntevani jo liikkeitäkin, niin olen vähän jo rentoutunut. Ensi viikolla ois neuvola ja seuraava ultra kuukauden päästä...

Ummetusvaivoihin kommentoisin sen verran, että itse olen huomannut, että TODELLA RUNSAS veden juonti ja hedelmien syönti auttaa. Olen kärsinyt *koputtaa puuta* toistaiseksi vain satunnaisesta suolen toiminnan hitaudesta [;)]. En siis ummetuksesta. Rintavarustus on sen sijaan jo kasvanut yhdellä koolla, jota mies ei TIETENKÄÄN pistä pahakseen. Itselle se tuntuu kyllä vähän oudolta...
 
Takaisin
Top