Joululahjavinkkiketju

Tänään näin kivan koristeidean. Kaksi puna-valkoista "keppitikkaria", nämä aseteltu niin että tulee sydän. Sydämen keskelle sulatettu suklaata.

Nyt kun ei kaupoissa viitsi ravata ja itsekin suosin enemmän hyötykäyttöön tulevia lahjoja, niin joku leivonnainen olisi kiva lahja.

Mikähän olisi sellainen kuivakakku, mikä sopisi jouluun mutta olisi sen verran erikoinen / uusi juttu, ettei vanhemman ikäpolven naiset sellaista "hoksaisi" tehdä? Meillä äiti on aina tehnyt tiikerikakun, taatelikakun ja maustekakun.

Mikähän olisi sellainen kuivakakku, mikä sopisi jouluun mutta olisi sen verran erikoinen / uusi juttu, ettei vanhemman ikäpolven naiset sellaista "hoksaisi" tehdä? Meillä äiti on aina tehnyt tiikerikakun, taatelikakun ja maustekakun.
Minä olen aina välillä leiponut vanhemmalle sukupolvelle yllärinä menneiden vuosikymmenien trendileivonnaisia, mm. rex-kakkua ja ananas-keikauskakkua. Vanhempi sukupolvi on arvostanut, ne kakut ovat olleet juhlissakin sen sukupolven ihmisten keskustelunaihe, ja minustakin on todella mielenkiintoista leipoa entisajan leivonnaisia.

Nyt kun ei kaupoissa viitsi ravata ja itsekin suosin enemmän hyötykäyttöön tulevia lahjoja, niin joku leivonnainen olisi kiva lahja.

Mä oon kans vähän samois ongelmis - pitöis leipaasta naapuriin kakku (kun ei muuta lahjaa keksitä) mutta mikä?!

En tiedä onko enää niin perinteistä tehdä jouluisin hedelmäkakkua. Jotkut tykkää, jotkut ei. Mariannesuklaalla ryyditetty suklainen kuivakakku on myös aika jouluinen, vein sellaisen töihin edellisjouluna ja siitä tykättiin.

En tiedä onko enää niin perinteistä tehdä jouluisin hedelmäkakkua. Jotkut tykkää, jotkut ei. Mariannesuklaalla ryyditetty suklainen kuivakakku on myös aika jouluinen, vein sellaisen töihin edellisjouluna ja siitä tykättiin.
Onko se sulatettu päälle se marianne vai mitenkä? Voitko jakaa reseptin...?

Onko se sulatettu päälle se marianne vai mitenkä? Voitko jakaa reseptin...?

Tein sen muistaakseni soveltamalla paholaisen kakkua. Oli mariannea taikinassa ja kuorrutteessa. Voin katsoa, kirjoitinko silloin reseptin ylös. :) Googlettamallakin tosin löytää melko vastaavaa.

Takaisin