Joululahja ostokset...

mom83

Näppärä viestien naputtelija
Nyt voi viimein huokaista kun on kaikki lahjat ostettuu :)

Miehelle kävin hakemassa tänään kosketusnäytöllisen kännykän.. Saas nähdä tuleeko 10 kirosanaa ennen ku oppii käyttään...

Tytylle ostin vaaleanpunaisen miniläppärin, valkoisen/vaaleanpunaisen kännykän joku ihmeen hiiren minkä se on kerjäilly jo jonkun aikaa joka liikkuu ku painaa nappia.. Sit oli vielä jotain mut en muista mitä :D jännä sit itekkin nähdä.. Tyty saa niin paljon lahjoja joka suunnasta ku on mummoja ja pappoja enemmän ku normaalisti ku uusio perheestä minäkin tulen.. Ja nytten me olemme uusioperhe.. Tytylle kävin ostamassa tänään ihanan mekko setin ja ekat korkkarit Onhan ekan luokan joulujuhlat kuitenkin iso asia nuin pienelle lapsukaiselle...
 
Hei!

Voi kun sä mom83 olet ollut ahkera! :) itselläni joululahjat on vielä kaikki ostamatta- tosin oon miettinyt jo lähes valmiiksi että mitä ostan ja kenelle, joka vähän helpottaa tilannetta. Silti kuitenkin alkaa pieni "paniikki" olemaan.. Jos nyt ehtisi viikonloppuna kaupungille :)
 
Joo halusin pois ne lahjat päiväjärjestyksest ku ollu remppaa tässä samalla ja sekin just jouluks valmistuu.. ihanaa... Nytten odotan vaan minun suurinta joululahjaa.. Se et ens perjantaina pääsee siihi 20 viikon ultraan emoticon
 
Mulla ei ole oikein rahaa ostella lahjoja, joten teen ne itse. Listalla mm. saippuaa, sinappia, huopainen pesusieni, konvehteja ja toffeeta. Siskolle väsään ehkä sellasen lämmittävän kaurapussin. Ainoa ongelma on miehen lahjan kanssa.. Mitä ihmettä sille voi hankkia? Onko kellään ehdotuksia? Pipoa se ainakin tarvitsee, joten se on jo osyoslistalla, mutta haluaisin ostaa jotain vähän isompaa vielä lisäks. Kelloa se ei tarvitse. Huh kun on hankalaa!
 
Mä kans olen tehnyt monta lahjaa itse, tai siis painan kangasväreillä, ostin halpoja paitoja h&mstä ja painan niihin itse kuvat jotka sopii tietylle ihmiselle. Miehelle ostin vaan lompakon ja painan teepaidan, muitakin ideoita olis tuhat mutta jotenkin nyt ahdistaa kaikki tämä kulutusjuhla joten ollaan tehty vähän semmonen periaatepäätös että ostetaan vaan jotain pientä ja muuten täydennellään tota uutta keittiötä yhdessä.
Tilasin itselleni pikkujoululahjaksi Kun on oikein pieni- vauvakirjan, ihastuin siihen Suomalaisessa (vinkki, kannattaa tilata netistä, bookplussasta 23e toimituskuluineen, suomalaisessa 35e! Hirveä ero!). Hiukan taikauskoisen vikaa minussa, nyt yritän ajatella että ei siitä mitään pahaa seuraa vaikka uskalsinkin... Alunperin piti tilata se vasta rakenneultran jälkeen, mutta jotenkin torstain neuvolasta tuli sen verran luottavainen olo, että uskalsin jo tilata. :)
Meillä kans uusioperhe (siis mun lapsuudenperhe) ja porukkaa kuin pipoa joten väkisintenkin lahjat ei ole mitään hirveän kalliita. Menee vähän niin, että sisaruksille ja miehelle ostan kalleimmat ja vanhemmille sitten jotain pientä. Kavereiden kanssa ollaan sovittu ettei osteta mitään. Ja kummipojalle ostan aina jotain järkevää mitä se tarvitsee, viime vuonna luistimet ja tänä vuonna vaatteita, kun 3 lapsen perheessä leluja riittää.
 
Oi ihania lahjoja teillä.. Mä yleensä kanssa teen aika paljon itse.. varsinkin kun viime jouluna sain lahjaksi ompelukoneen ja 5 vuotiaasta asti harrastanu kaiken näkösii ompelu juttui... mut tänä vuonna en vaan inspiraatiota löytäny ja ilman sitä on turha yrittää.. Joten päädyin ostamaan :) mut ehkäpä ensi talvena on jo inspistä..
 
Mä ostin miehelle kylpytakin, ja oon melko varma että tykkää siitä http://www.pulju.net/tuotteet/lifestyle/jedi-kylpytakki

Siskoille tein muutamat helmikorut, siskon lapsille ja kummitytölle ostin leluja :)
Vanhemmille ostetaan siskojen kanssa joku yhteinen lahja.
Kavereiden kanssa ollaan sovittu että ei osteta lahjoja, mutta ehkä niillekin teen jotain. :)
Viime vuonna tein kaikille suklaata, mutta koska jouduttiin olemaan koko joulu kaksin kotona, niin osa suklaasti mystisesti katosi ennen kuin pääsi uuden omistajan luokse. :D
 
Hahha, suklaan mystinen kohtalo :D Voisin kuvitella, että oma suklaaseen menevä mieheni harjoittaisi samaa! Pitääkin keksiä joku oikein ovela piilo..
 
Meillä tuo tuleva isukki saa isyyspakkauksen joululahjaksi...koska en malta odottaa niin kuin olin alunperin suunnitellut että annan sen vasta ku saan ite äitiyspakkauksen. Toivottavasti tykkää lahjasta.

Joulun vietämme anoppilassa. ei tartte itellä laittaa jouluruokaa...emoticon
Kodin olen koristellut jo pari viikkoa sitten, piparit on leivottu, piparitalo tehty, tortut leivottu, lahajat ostettu....joten mun puolesta joulu sais jo tulla.

 
Samakata, isyyspakkaus onkin kiva lahja! Mitä laitat siihen? Voisin kopioida idean isin synttäriks maaliskuulle, en tietty suoraan mutta jotain ideaa. :)
 
Mulla vähän lipsahti sen pakkauksen kans tuli aika iso. Mut laitoin siihen:

pyyhkeet isille ja vauvalle, pari bodyä, kylpyöljyä, kylpy leluja, vauvarasvaa, vaippoja, kertakäyttö alustoja, kosteuspyyhkeitä, harsoja, tuttipullon, nannia, pilttejä, lusikan, tutin jossa lukee äänenvaimennin, rentoutusjuomaa, energiajuomaa, karkkia tuomaan energiaa jos vauvan haku pitkittyy, pyykkipoikia, suojakäsineet, suoja essun, pyykkipoikia,suoja lasit, tulitikkuja, sisua, pari käyttöopasta vauvan hoitoon, pari kirjaa isin ja vauvan yhteisiin lukuhetkiin yms.

Ja tietenkin kirjotin käyttöohjeen pakkaukselle. Ja sellsen huumori pitoisen kuva ohjeen mitä vauvan kans ei saa tehä ja mitä saa löysin sen riemurasiasta. Tein myös ns.kelan kirjeen jossa pakkaus on myönetty.
 
Kuulostaa kivalta! Taidan keräillä miehelle semmosen sitten keväämmällä. :)
 
Takaisin
Top