Joulukuusi

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Joulukuusi pitäisi hankkia, mutta muovinen kestokuusi vai aito? Kokemuksia? Lapsi pian 2v ja kaksi koiraakin pyörii jaloissa.

Meillä on ollut itse tehty seinäkuusi tähän asti, mutta nyt mietin kyllä myös aitoa kuusta. Lähinnä sen siivon takia, mikä neulasista tulee, kun lapset ja eläimet niitä levittävät pitkin asuntoa.

Meillä on tekokuusi minun allergian vuoksi ja onhan tuossa hyvät puolensa, mutta vähän kaipaan silti aitoa kuusta. Kun itse olin lapsi meillä oli aina oikea. No ei äiti niistä neulasista pitänyt, mutta silti se joka vuosi hankittiin. :)

Me käydään hakemassa kuusi lasten kanssa yhdessä omasta metsästä :Heartred ja koira on tottakai retkellä mukana :)

Meille maalle tuo oikea kuusi on ihan passeli kun voidaan se joulun jälkeen pistää piipusta pihalle, mut kaupungissa taas se pitää muuten hävittää asianmukaisesti. Eli kaupunkikotiin tekokuusi lienet helpompi. Makuasia se tämäkin taitaa olla :wink

Me haetaan mökiltä kuusi. Voin kuvitella että kuusi ja 1-vuotias ovat aikamoinen yhdistelmä, mutta olen nyt ollut yli puolet elämästäni ilman kuusta (ja oikeastaan jouluakin), että haluan sellaisen vaikka se olisi viimeinen tekoni. :smiley-ashamed004

Musta on tullut lapsen myötä taas ihan jouluihminen - tällä hetkellä on ekat piparit uunissa ja huomenna rakentuu piparkakkutalo. :smiley-bounce012 Oletteko te jo aloittaneet valmistelut?

Aito kuusi. Lapsena meillä oli omenoita jotka roikkuivat oksista - ja hyvä kuva minusta ja koirasta kun syömme niitä suoraan kuusesta - toinen syö yhtä puolta omenasta ja toinen toista... (vain koiraihmiset ymmärtävät tämän....)

Tarhassa on muovisen kuusen sijaan lakanaan piirretty iso kuusi jota on koristeltu valosarjalla ja lasten omilla kuusen koristeilla. Lakana on ripustettu seinään. Ja pakko sanoa että aika kiva!

Oikea kuusi! Siinä on se joulun tunnelma ja tuoksu <3 vaikka järkyttävä sotkuhan siitä tulee kun ei se saa olla rauhassa (kiitos riiviöiden;) )

[QUOTE="Towanda, post: 3311027, member: 101263" Musta on tullut lapsen myötä taas ihan jouluihminen - tällä hetkellä on ekat piparit uunissa ja huomenna rakentuu piparkakkutalo. :smiley-bounce012 Oletteko te jo aloittaneet valmistelut?[/QUOTE]

Sama vika:) valmistelut on aloitettu, lahjat tehty/ostettu, kortit tehty ja odottaa lähetystä. Ekat tortut ja pipari tehty ja syöty. Ja muutama kupponen glögiä juotua ja joulu valot ripustettu ;)
Suvunpikkujoulut (ja yhden lapsen synttärit) vietetään sunnuntaina, lahjat lähtee tonttupajalta koteihinsa ja sit me rauhoitutaan odottelemaan joulua ja tekemään joulu ruokia/juttuja ihan kaikessa rauhassa... vielä kun sais lunta ;)

Oikea!! En tykkää jouluruoista yhtään, mutta kuusi on pakko saada. Ilman kuusen hajua ei ole joulua :)

Vinkkinä niille, jotka inhoavat karisemista: Ainakin Plantagenista saa viljeltyjä joulukuusia. Ne eivät karise yhtään, mutta eivät myöskään haise oikealle kuuselle.

Takaisin