Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiiSa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joulukuu!!! heti aamusta sain laittaa tähdet ikkunaan ja kyntteliköt! Miehen homma on laittaa lasten kans tänään ulkovalot kun tulevat uimareissulta. Mää niiiiin rakastan joulua ja yritän aina sinnitellä tähän ekaan päivään ennenkuin riehaannun täysin. Tänä vuonna onnistuin mites muilla? Ajatelkaas et en jouluna on pikkuset sylissä, kuvitella !!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mies laittoi meillä kanssa ulos jouluvalot eilen, ja mä laitoin tänään heti aamusta kyntteliköt ja muut jouluvalot sisälle. Muu koristelu, verhojen ja pöytäliinojen vaihto sitten vasta vähän lähempänä, n. viikko ennen joulua.

Hui, en vaan käsitä miten jaksaa tehdä kaikkia jouluvalmisteluita.. lahjat, ruuat, siivoukset...

Mä leivoin tänään esikoisen kanssa pipareita. Ihana fiilis tuli kyllä siitä :)Kun saa jotain aikaseksi, niin on kyllä miljoonasti parempi mielikin.

Mä laitoin tänään kaikki joulukoristeet paikoilleen, pihalla ulkovalot onki ollu jo pari viikkoa :smiley-ashamed005 Ihan hirvee pesänrakennusvietti täällä, kaikkee uutta pitäis saada hommattua... Noi joulukoristeet autto vähän näihin mun hurjiin suunnitelmiin joista rahoittaja (MIES) ei oikein ole ollut innostunut :laughing002

Meillä on kans koti koristeltu jo, kuusi sentään vielä puuttuu :D Käytiin vielä joulumarkkinoilla tänään, ihanaa kun tulee joulu. Saa pukkikin tulla ensimmäistä kertaa :)

Mun maha on aivan järkyttävän kokoinen jo. Mä en oikeasti tiedä mistä johtuu, näyttää ihan siltä kun olisin tyyliin 6.kuulla :O pönöttää suoraan eteenpäin. Aamusta meni vielä omat housut mutta illalla jää 10 cm vajaaksi että sais kiinni. Toki tiedä että on turvotusta, mutta pakko on kyllä ollut kohdunkin jo kasvaa ei tätä selitä muuten millään.

Riehaannun täysin, kun näen kaupoissa niin paljon kaikkea jouluista :p Tänään mies laittoi ulos jouluvalot. Sisälle laitan jouluisempaa valaistusta hieman myöhemmin. Verhot sun muut minäkin vaihdan noin viikkoa ennen joulua. Olisi ollut ihanaa jo ennen joulua päästä käymään neuvolassa ja kertoa sitten jouluna vanhemmille. Sovittiin miehen kanssa ettei ennen neuvolaa huudella mitään sukulaisille. Mutta...voin todeta sitten, että uusi vuosi, uudet kujeet ja uusi elämä ;D <3

Heissan.

Täälä alkaa pelottaa että kuolema tulee...siis pahenee vaan kokoajan tää pahoinvointi. Olen henkisesti ja fyysisesti ihan poikki tähän oloon :sad001 Eilen illalla ei enää pysynyt vesikään iltamyöhästä sisällä ja sitten iski karmea kramppi kylkeen niin että sai neliveto päällä hinata ittesä yläkertaan nukkumaan :sad001 Kokoajan tunne et mahalaukku on valmis kääntämään itsensä ympäri hetkenä minä hyvänsä. Eli siis nyt joudun jo pomolle asiasta kertomaan, teen raskasta varastotyötä, todella fyysistä hommaa enkä tässä kunnossa jaksa sitä tehdä. Töissä jos oksennan niin mihis siitä sitten, kun sen jälkeen on niin poikkiolo, et hyvä ku sohvalle pääset :smiley-angry017 Miten mie en enää muistanut miten hirveää tämä alku on:smiley-angry019 Anteeksi tälläinen valivali...

Veljen kämppikset keksivät, että haluavat joulukuusen ja eilen sitten käytiin sellaiset hakemassa sekä meille että niille :D Nyt on niin kamala olo, ettei joulukonserttiin valmistautumisesta tuu kyllä mitään. Tekis mieli vaan pötköttää kotona jouluun asti, mutta toisaalta "jollakin muulla voi olla vielä huonompi olo, ethän nää oo vielä edes oksentanu" ja "eihän toi tartu, ei siitä voi saada saikkua". Yritän tässä nyt sitten päättää, että mitä mieltä mahdan olla, mutta tuntuu että 5 min päästä alkava laulutuntikin menee lattialla maaten...

Joulukuu <3
Kuunvaihde alkoi täällä la-su pikkujouluristeilyllä tallinnaan..
huhhuijaa,ei ehkä ihan heti uuestaan :eek:
Eipä oo laivalla tullukkaan ikänä täysin vesilinjalla oltua,
ei oo mun juttu ei..ainakaan pikkujoulukautena.
Ostin kuitenki jemmaan pari lavaa,vuoden päivät sitten säilytellään :grin
Miespuolinen kanto sit alkoholipitosta munki eestä..huhhuh.Melkein jo hävetti.
Mutta reissun paras anti oli kun sai kertoa ilouutisen äitille!
Erittäin iloinen oli kuten arvelinkin,tuleehan äipästä nyt vihdoinkin mummo:):)
(ainut toivo kun siihen asiaan olen)

Sniper onnittelut savuttomuudesta!! :gen014
(luin hurmaavat heinäkuulaiset-ketjusta)
Mulle se tulis huomenna kuukausi savuttomuutta..jippii.

Joulua tässä kovasti odottelen:rendeer
melkein kaikki härpäkkeet virittelin jo viime perjantaina
että on sitten valmiina kun reissusta tultiin :)
Verhoja vaihdeltu,koristeita askarreltu,pöydille liinat/koristukset
ja toki KYNTTILÄT..näistä se tunnelma lähtee <3

Tunnelmat muuten koko marraskuun olleet aikalailla
hirveitä..Nyt näiden erinäisten tapahtumien johdosta
positiivisempi fiilis ja suunta toivonmukaan ylöspäin... :)

Tiinagr voi ei :sad001koita jaksaa,oikein paljon tsemppiä!
Itellä ei pahoinvointia ole oikeastaan ollut minkäänlaista,
mulla se pahoinvointi on ollut henkisellä puolella.
Todella raskasta sekin.Välillä toivoo vaan että
ois niitä oloja ennemmin sillä fyysisellä puolella.

Tiinagr, kuulostaa niin tutulta!
Mulla jatkunut sama homma jo kohta kuukauden.
Toivon että alkaa kohta helpottamaan...! Itse kanssa olen varastotyössä, se ei ole ihan koko aikaa fyysisesti raskasta mutta ajoittain. Olin itse asiassa viime viikon sairaslomalla, kun mikään ei meinannut pysyä sisällä. Oli sitten pakko kertoa pomolle töissä, ja yhdelle toiselle varastotyöntekijälle (jotta edes joku tietää etten tee nyt enää ihan kaikkia nostoja...). Muilta olen töissä vielä pitänyt salassa.

Jos susta alkaa tuntua työnteko mahdottomalta, niin käväiseppä työterveydessä, tai sitten neuvolälääkärillä. Jos vaikka saisit vähän lepoa töistä että pääset keräilemään voimia. Ja jos oikein mikään ei pysy sisällä, niin terveyskeskukseen voi mennä vähän tasailemaan nesteitä, kannattaa tehdä niin ennen kuin tulee pitempi sairaalareissu tiputukseen.
Tsemppiä!

Tänään olin sitten töissä viikon sairasloman jälkeen.
Eilen hirvitti ajatus töihin paluusta, kun koko viime viikon voin vielä melko pahoin. Heräilin pitkin yötä ja pelkäsin että nukun pommiin.
Tänään sitten klo 6:00 kun herätyskello soi, olin ihan unenpöpperössä vielä ja torkutin vahingossa 20 min, sitten olikin enää puoli tuntia aikaa ennen kuin piti lähteä ajelemaan töihin. Hups. Ehdin silti laittamaan eväät kuntoon ja syömään yhden paahtoleivän, ja hei wau, en oksentanut sitä ulos! Ja töissäkään en oksentanut koko päivänä, ja sain suht ok syötyä eväänikin tauoilla. Jee!
Ihan törkeen väsynyt silti olin, enkä jaksanut kyllä entiseen tahtiin tehdä töitä (olen kaupassa varastotyössä ja lataan tavaraa esille..). Mutta selviydyin! Ja onneksi tämä viikko on vajaa, kun perjantaina itsenäisyyspäivä, eli 4 päivän työviikko. Jospa tämän jaksaisi.
Nyt suihkuun ja iltapalalle ja sitten unten maille!

Martuti; joo, suosiolla hain saikkua työterveydestä ja sanoin pomolle asian ja suoraan että en tiedä kuinka kauan tätä yrjöämistä kestää...aiemmista kestäny sinne 16-17vk ja koko ajan joutunu olee pois :sad001 Lisäksi sanoin että kun tulen saikulta takas, niin jos mahdollisesti löytyis kevyempää hommaa siitä tuotannon puolelta!
Hyvä vaan toi, kun työterveydestä sanoi että jatkossa neuvolan kautta nämä asiat...edellisessä raskaudessa oli sama. Käskivät soittaa neuvolaan, neuvolasta käskivät soittaa terveyskeskukseen kun heillä kustannussyistä lääkärin aikoja vähennetty ja terveyskeskuksesta käskivät soittaa työterveyteen :wtf anteeks siis mihin mie nyt soitankaa :eek:

MiiSa; kiitos tsempityksistä, eihän se auta ku jaksaa...ei o montaa vaihtoehtoehtoa o_O

Tiinagr, mulla oli samaa pompotusta viimeks eri lääkärien välillä. Meinas välillä mennä hermot ihan kunnolla kuurin päässä ku avauduin et joo joo just soitin sinne ja sinne, käskivät soittaa tänne!!! lopulta sit hoidin kaikki neuvolassa, paitsi kerran piti ihan päivystyksen kautta käydä et sain jatkoa sairaslomalle. Yritä jaksaa, pysy jämynä!
J6bnp2.png

Hahaa löysinpäs teidät! :D

Piti vähän aikaa ehtiä tätä joulukuun ketjua... Kävinki siellä edellisessä kyselemässä tätä, mut löysinki sit ite. ;)

Ensimmäiseen ultraankin tuli jo kutsu!!! Jee, 27.12. pääseepi kahtomaan onko tuolla tahmatassu kiinni vai ei <3

Nyt kun on kovin pikkujoulusesonki meneillään niin miten olette pukeutuneet juhliin?

Mulla on viikonloppuna tulossa firman juhlat, jotka ovat astetta juhlavammat kuin pikkujoulut ja tulossa on myös paljon asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Pukeutuminen tuottaa vaikeuksia, koska iltaisin on älytön turvotus ja maha pömpöttää pahasti. Olisi kiva näyttää hyvältä ilman että on joku teltta päällä, joka luultavasti vain korostaisi sitä kasvanutta mahaa. Enkä haluaisi työpaikalla kertoa raskaudesta kuin vasta joulun jälkeen. Onko kukaan kokeillu peplum-helmaista vaatetta? Auttaisko kätkemään sen pömpön vai pahentaako vain?

Viinilasin ajattelin ottaa ruuan kanssa ja mukamas hörppiä sitä ja ehkä salavaivihkaa antaa miehelle. Kieltäytymisestä tulis heti epäilyjä. Koska juhliin on tulossa 100 henkeä niin tuskin kukaan mun juomisia sen kummemmin seuraa ja kun vielä sanon että aamulla pitää olla skarppina hoitamassa tyttöä :)

Mä en kyllä osaa oikein noista mekoista sanoa, mutta se että laittaa sinne alle kunnolliset tukevat sukkahousut auttaa jo paljon eikä maha pönötä niin huomiota herättävästi.

öh, mulla oli viikonloppu aika öklötystäyteinen. Ja aattelin silti urheesti tänään tulla töihin. Nyt aion olla laiska työntekijä ja tehdä mahdollisimman vähän. Koska öklöttää ja vattaa nipistelee liika riehuminen. Taitaa olla huomenna lääkärille meno. Stressaannun vaan kaikista vatsan nipistelyistä... Huoh. Nyt vaan alkais toivomaan että pikkuhiljaa helpottais olot. Väsymys ei ehkä ihan niin pahaa oo enää :)

peplumii kannattaa kokeilla. Joillakin se toimii, tosin se vatsan malli vaikuttaa. Mut onhan,niit semmosii satiinisia puseroita mis on pussialaosa, sellai vois toimii kans?

jouluhärpäkkeet odottaa pöydällä valmiina, että pääsee sohvalta ylös, ilman yökkejä. Taitaapa oottaa siinä vielä kauan...:puke

Takaisin