Joulukuu syntymäkuukautena

Ite oon marraskuun lopun lapsia ja ainoa hetki ku se on harmittanu nii ammattikoulua käydessä opistolla asuessa viimeisen vuoden alkaessa kaikki muut oli jo täysi-ikäisiä ja lähtivät baariin ja ite ei voinu mukaan lähteä. Sitte ku ite täytti, ei kukaan enää jaksanu juhlia :tears:
Muuten kuukaudella ei oo itselle väliä ja toivon ettei tulevalle lapsellekkaan
 
Mua lähinnä huvitti tehdä testi. Oli toinen pääsiäis päivä. Miehen syntymä päivän aikaan vielä, laitoin viestin miehelleni: "Tilasit itsellesi pääsiäismunastasi sitten syntymä päivä lahjan ja joululahjan."

Miehen syntymäpäivän aikaan sai siis tiedon, että olen raskaana ja laskettu aika on 24.12

Ensimmäinen reaktio oli minulla, että lasta tulee harmittamaan. Toisaalta juuri tuohon aikaa meillä on Lapissa lomat ja aikaa lapselle koko suurella perheellä eli lapsin onni.

Oli taas, joku ylempi taho laskenut oikein asiat.
 
Ei ehkä ensimmäisenä olis toiveena ollut joulukuulle, mutta nyt kun asiaa tarkemmin ajatellut niin ihanaa saada jotain positiivista odotettavaa, valoa noille ankeille pimeille kuukausille :Two-hearts: Ja tosiaan loppuraskaus syksystä ehkä parempi vaihtoehto kuin pahimpaan hellekesän aikaan.. Pukeutumishommelit vähän mietityttää talvipakkasilla pikkuruisen kanssa mutta nuo kaukalopussit kuulostaa kätevältä :Ok Hand Sign:
 
Meidän nuorin on myös joulukuun lapsi. Ihan kiva mutta ainoa on kylmät ilmat jolloin ulkoilujen,ulkopäikkäreiden yms. Kanssa hieman haastavampaa kuin kesävauvojen kanssa Meillä kun parhaiten kaikki lapset nukkuneet ulkona päikkäreitä.
 
Aiemmin on ollut ajatuksena, että kumpa ei syntyis ihan loppuvuodesta. Nyt kun ei voinut itse päättää edes syntymävuotta, niin en ala nurisemaan syntymäkuukaudesta. Kunhan saatais hänet elossa syliin.
Mikäli loppuun asti päästään, niin tämä tulee syntymään jo vähintään 3 viikkoa ennen laskettua niin kuin sisaruksensakin.
 
Mulle ystävä totesi lasketun ajan kuultuaan että "voi lapsi raukkaa". Alun perin olin itsekin ajatellut etten haluaisi lapsen syntyvän jouluna, mutta nyt olen tottunut ajatukseen eikä sillä mielestäni ole mitään väliä. Harmittaa lähinnä se, jos läheisten mielestä lapsi on raukka siksi että sattuu syntymään joulun aikoihin. Meillä la 21. päivä eli saattaa hyvinkin syntyä ihan joulupäivinä. Tai voihan se mennä ensi vuodenkin puolelle jos suvun esikoisiin vertaa (lähes kaikki menneet yli viikolla yli).
 
Ei syntymäkuukaudella ole niin väliä, vaikkei joulukuu ehkä olisikaan oma toiveeni - varsinkaan, kun laskettu aika on niin lähellä joulua. Mutta pääasia kuitenkin, että vauva on ylipäätään tuloillaan ja syntyisi terveenä. :)

Avopuoliso kyllä heti kommentoi, kuinka tylsä syntymäpäivä tulee olemaan, kun joululahjat tulevat olemaan myös synttärilahjat. Äitini puolestaan harmitteli ylipäätään sitä, että lapsi syntyy niin vuoden lopulla, ollen näin koulussa luokkansa nuorimmasta päästä ja kuinka ajokortit yms saa niin paljon muita ikätovereitaan myöhemmin. Itseäni näin jouluruokaa rakastavana ja sitä koko vuoden intensiivisesti odottavana ihmisenä harmittaa lähinnä se, että joudun tänä vuonna skippaamaan kaikki joulupöydän parhaat antimet, jos vauva menee vähänkään yliaikaiseksi. :D
 
Ei syntymäkuukaudella ole niin väliä, vaikkei joulukuu ehkä olisikaan oma toiveeni - varsinkaan, kun laskettu aika on niin lähellä joulua. Mutta pääasia kuitenkin, että vauva on ylipäätään tuloillaan ja syntyisi terveenä. :)

Avopuoliso kyllä heti kommentoi, kuinka tylsä syntymäpäivä tulee olemaan, kun joululahjat tulevat olemaan myös synttärilahjat. Äitini puolestaan harmitteli ylipäätään sitä, että lapsi syntyy niin vuoden lopulla, ollen näin koulussa luokkansa nuorimmasta päästä ja kuinka ajokortit yms saa niin paljon muita ikätovereitaan myöhemmin. Itseäni näin jouluruokaa rakastavana ja sitä koko vuoden intensiivisesti odottavana ihmisenä harmittaa lähinnä se, että joudun tänä vuonna skippaamaan kaikki joulupöydän parhaat antimet, jos vauva menee vähänkään yliaikaiseksi. :D
Onneksi tuo äitisi ”ajokortti viimeisenä” ei välttmättä pidä paikkaansa. Saahan nyt jo erityisluvalla kortin 17-vuotiaana. Niin mistäpä sitä tietää, vaikka 18 vuoden päästä kortti saataisiin jo kaikki 16-vuotiaana. :tears:
 
Onneksi tuo äitisi ”ajokortti viimeisenä” ei välttmättä pidä paikkaansa. Saahan nyt jo erityisluvalla kortin 17-vuotiaana. Niin mistäpä sitä tietää, vaikka 18 vuoden päästä kortti saataisiin jo kaikki 16-vuotiaana. :tears:
eii, mä niin toivon että toi erikoislupa 17v ajokortti poistuis. Niin paljon on tyhmiä kuolonkolareita joissa lukenut että Kuski olisi täyttänyt ens kuussa 18v.. :crying-face:
 
eii, mä niin toivon että toi erikoislupa 17v ajokortti poistuis. Niin paljon on tyhmiä kuolonkolareita joissa lukenut että Kuski olisi täyttänyt ens kuussa 18v.. :crying-face:
Jep. Pikkuveli on -01 syntynyt, ja hällä kaveriporukassa useampi erikoisluvalla kortin saanut. Ei kuolonkolareita ole heikle sattunut, mutta useampi on menettänyt kortin järjettömien ylinopeuksien takia.. että juu, en kanssa toivo, että tuo 17-v kortin saaminen jatkuu..
 
Se muutos tulee ilmeisesti tänä syksynä. Kaikki 17w saa ilman poikkeuslupaa kortit, aikaa rajoitettu etteivät saisi ajaa 00-06 välillä ennen 18ikää
 
Minä ite alkuvuoden lapsi ja meidän nuorin joulukuun 20. Vietetään synttärijuhlat aina joulukuun alussa ettei mene joulu ja synttärit sekaisin🙃
 
Minä ite alkuvuoden lapsi ja meidän nuorin joulukuun 20. Vietetään synttärijuhlat aina joulukuun alussa ettei mene joulu ja synttärit sekaisin🙃
Mikäli loppuun asti päästään niin tää meidän tulee syntymään jo itsenäisyyspäivän tienoilla niin voi hyvin pitää juhlat alkukuusta.
Mutta tosiaan ei se muutamasta viikosta ole kiinni.
Mun tutun lapset on syntyny syys-,marras- ja joulukuussa, silti heille pidetään yhteis synttärit.
Voi olla että isompina saavat sit ihan omatkin synttärit.
 
Tuo on kiva ajatus että pitäis synttärit jo alkukuusta, niin ei mene synttärit ja joulu niin sekaisin. Ehkä sukulaiset ja kaverit pääsee paremmin paikallekin, kun joulun aikaan yleensä on paljon ohjelmaa muutenkin.
 
Yksi kaveri kommentoi että vitsi lapsi saa vaanyhdet juhlat kun joulu on siinä. LA on 23.12.

Itse ajattelen tätä niin, että jos tämä lapsi saadan elävänä syliin, sillä voi olla eheyttävä vaikutus jouluun.
Kahtena edellisenä jouluna ollaan surtu menetettyjä lapsia, niin joulusta on tullut aika kamala aika meille.
 
Takaisin
Top