Joulukuisten esittelyketju

Hei,

Täällä 38-vuotias ensikertalainen. Mies 41, ollaan oltu yhdessä 21 vuotta 😊 Mä en aiemmin halunnut lapsia, mutta viime vuonna alkoi mieli muuttumaan ja otatin ehkäisykapselin pois marraskuun alussa.

Jo toisella kierrolla tulin raskaaksi mutta meni valitettavasti kesken 5+5. Koko tammikuu meni aika sumussa, mutta haluttiin yrittää uudelleen ja plussasin maaliskuun lopulla ❤️
 
Heippa ☺️

Täällä 31v, mies samanikäinen. Toista lasta odotetaan, esikoinen täytti juuri 5. Laskettu aika olisi todennäköisesti 18.12. Kovin toivottu on tämä pienokainen.

Ollaan pk-seudulta, työskentelen itse opettajana ja mies asiantuntijatehtävissä. 😊
 
Heips!

Täällä minä 31 ja mies 35 ensimmäisen odottajat. Meillä ei lähtenyt homma kovin helposti käyntiin. Yritys aloitettiin toukokuussa -21, eikä vuoteen tapahtunut yhtään mitään. Toukokuussa -22 polkaistiin lapsettomuushoitoprosessi käyntiin julkisella, ja nelisen kuukautta meni, että päästiin ensikäynnille. Siellä sitten todettiin aika mojova endometrioosi, minkä takia päädyttiin suoraan IVF-jonoon. Saatiin joku peruutuspaikka, ja eka pitkän kaavan IVF tuli eteen jo joulukuussa. Tuoresiirto ja ensimmäinen PAS ei tuottanut tulosta, mutta toisesta pakastealkion siirrosta tuli se kauan kaivattu ensimmäinen plussa. Lähes kaksi vuotta siis meni yrityksen aloituksesta.

Itä-Suomessa vaikutetaan, ja IT-alalla olen töissä, kuten muutama muukin tässä ketjussa vaikutti olevan 😊
 
Heippa! Täällä esittäytyy 30-vuotias Pirkanmaalainen. Olen vaimo yhdelle ja äiti neljälle lapselle. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun, nuorin kerkeisi täyttää 2v4kk ennen isosiskon roolia. Olen kotiäitinä ollut pian 7-vuotta, välillä opintoja samanaikaisesti tehnyt. Lapset eivät ole siis päivähoidossa meillä, paitsi esikoinen nyt 4h eskarissa, jää toki pian kesälomalle. Ja keskimmäiset käyvät kerhossa.

Laskettu aika 21.12. Joulukuussa takana keskeytynyt keskenmeno 12+3, tyhjennys tehtiin 13+6. Rankka kokemus henkisesti, vaikka jatkoimmekin heti yrittämistä.
 
Toissapäivänä tein elämäni ensimmäisen raskaustestin, joka ei näyttänyt yhtään mitään. Eilen päätin uusia ja testi näyttikin iloisesti selkeää plussaa. :)

Olen 32-vuotias ja tällä hetkellä alanvaihto menossa opiskelun merkeissä. Naimisissa olemme olleet mieheni kanssa muutaman vuoden. Kaikki on täysin uutta ja tässä hämmentyneinä selvittelemme että mitäs sitten.

Jännittävää aikaa ja mukava huomata että on aktiivinen keskustelupalsta, jonne voi tulla kyselemään tyhmiä ja ihmettelemään kaikenlaista.
 
Vasta uskaltauduin liittyä, kun ajattelin, että olis kiva jakaa ajatuksia ihmisten kanssa joilla sama elämäntilanne!

Tosiaan olen 20v ja mies on 23v. On ensimmäinen raskaus ja pelottanut, että meneekö kesken, vaikka ei saisi jännittää ja koskaan ei siis ole mennyt kesken. Ehkäisyä ei ole ollut sitten joulukuun ja nyt ois rv 7+2 omien laskujen mukaan, että muutama kierto meni ennen plussaa ja jännittelin jo sitäkin. Ei olla oltu pitkään yhdessä ja tästä olen paljon saanut kuullakin ja joutunut selittämään, että pitääkö tässä joku kiintiömäärä odottaa ennen kun saa olla ilman ehkäisyä. Oltiin alusta asti vähän asenteella, että tulee jos on tullakseen! Olen ihan älyttömän ilonen, itseasiassa ollut koko ajan ja haluttaisi jo ostella kaikkea, mutta olen ajatellut, että odottelen vielä jonkin aikaa ennen kun ostan mitään. Aluksi menin hetken sellaisessa sumussa, että nytkö se on oikeasti positiivinen ja tein monta testiä ja silti tuntui ettei voi olla totta. Mies on paljon reissutöissä ja tälläkin hetkellä 8h ajomatkan päässä, eikä nähdä seuraavaan neljään viikkoon. Joten juttuseura ja henkinentuki todellakin tarpeen!
 
Toista odottava reilu 20-vuotias. Ensimmäistä vauvaa emme saaneet kotiin, hän syntyi viikolla 39+3, jolloin saimme enkelimme syliin. 🤍

Nyt todella ristiriitaiset ja jännittyneet ajatukset ja fiilikset raskaudesta. Toivon niin kovasti että tämän pienen saisin syliin asti elävänä. ❤️

Helpottava ajatus on kuitenki ollut se ettei ensimmäisestä löytynyt mitään synnynnäistä vikaa/poikkeamaa, mitä pitäisi tässä raskaudessa huomioida.🙏🏻
 
Muokattu viimeksi:
4-kymppinen esikoista odottava, olen asunut jo pitkään muualla kuin Suomessa. Melko uudessa suhteessa itseäni jonkin verran nuoremman ihanan miehen kanssa, takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa 08/22 ja 11/22. Ensimmäinen raskaus oli yllätys, toinen alkoi ensimmäisellä yrittämällä ja nyt kolmas raskaus myös heti kun sain kk-kierron ja ovulaation viimein takaisin. Eli raskautuminen meiltä on onnistunut ikääni nähden yllättävän hyvin, mutta raskaana pysyminen onkin sitten eri asia...

Toivotaan kovasti, että kaikki menee tällä kertaa hyvin :red-heart:
 
Hei vain!
Ehkä uskallaudun jo tänne odottelemaan 😁

Syksystä 22 aloitettu kolmannen yritys. Silloin kierukka poistettu.

Reilu viikko sitten oli ihan normimenkat ja ajateltiinkin että sitä jouluvauvaa ei nyt sitten tule. Noh, lämpöjen mittailujen myötä sovellus ilmoitti että olisi otolliset ajat. Nyt jo? 🤔 Teinkin sitten ovulaatiotestin joka oli kirkuva plussa. No jokin sai ajattelemaan ettei ovis voi nyt olla ja 1,5h pidätyksellä testasin ovistikulla uudestaan. Sama kirkuva plussa. Sitten koitinpas vielä raskaustestiäkin, ihan sillä ajatuksella että onpas turhaa ja taas saa sen tyhjän megan sieltä. No mitäs siellä sitten olikaan, niin selkä plussa! Kädet tärisen uittamaan lisää testejä, sama juttu 💗

Laskin nyt ovulaatiosta tuon lasketun ajan 22.12, nyt siis pitäisi olla 5+4
3.5 on jo jonkinlainen ultra että tiedetään paremmin missä mennään. Jännää!
 
Hei vain!
Ehkä uskallaudun jo tänne odottelemaan 😁

Syksystä 22 aloitettu kolmannen yritys. Silloin kierukka poistettu.

Reilu viikko sitten oli ihan normimenkat ja ajateltiinkin että sitä jouluvauvaa ei nyt sitten tule. Noh, lämpöjen mittailujen myötä sovellus ilmoitti että olisi otolliset ajat. Nyt jo? 🤔 Teinkin sitten ovulaatiotestin joka oli kirkuva plussa. No jokin sai ajattelemaan ettei ovis voi nyt olla ja 1,5h pidätyksellä testasin ovistikulla uudestaan. Sama kirkuva plussa. Sitten koitinpas vielä raskaustestiäkin, ihan sillä ajatuksella että onpas turhaa ja taas saa sen tyhjän megan sieltä. No mitäs siellä sitten olikaan, niin selkä plussa! Kädet tärisen uittamaan lisää testejä, sama juttu 💗

Laskin nyt ovulaatiosta tuon lasketun ajan 22.12, nyt siis pitäisi olla 5+4
3.5 on jo jonkinlainen ultra että tiedetään paremmin missä mennään. Jännää!
Taisit luulla kiinnittymisvuotoa menkoiksi? ☺️ Kun siis raskaus ei voi alkaa, jos kohdun limakalvo ei ole ainakin 6-7mm paksu, johon alkio voi tarttua. Ja normimenkoissa tuo paksuuntunut kohdun limakalvo vuotaa ulos… Eli siis menkkavuotoa se sun vuoto ei oo voinu olla (monet sekoittaa kiinnittymisvuodon menkkoihin). Mut oli miten oli, paljon onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon joulubebeä odottelemaan❣️🤗❣️

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/kuukautiskierto/kuukautiset-raskaana-onko-mahdollista/
 
Hei! Minä juuri täytin 35v jos kaikki menee hyvin perheemme kasvaa joulukuussa kuudennella lapsella.
Lapset ovat ❤️2006❤️2008❤️2012💙2016💙2019.
Miehen kanssa tulee tänävuonna 11v naimisissa.
Asumme maalla ja minulla on 6 hevosta.
Lapset harrastavat musiikkia ja jääkiekkoa.
Taustana minulla on sekundaarilapsettomuutta useita keskenmenoja, tuulimunia ja yksi kohdunulkoinen.
Nyt neljä vuotta minulla on ollut niin sekava kierto ihme että raskauduin.
 
Moi!
Oon 30v ja mies 36v. Ihka ensimmäistä odotetaan. Ihan kaikki on uutta ja jännittävää, oon aikaisemmin ollut ns vapaaehtoisesti lapseton ja sitä mieltä, että en edes lasta halua. Ollaan oltu yhdessä pari vuotta ja mies saikin mut muuttamaan mieleni kun yhtäkkiä huomasin haaveilevan meistä lapsellisena perheenä.

Raskauduin nopeasti kierukan poiston jälkeen. Otin sen ite pois viime vuoden loka-marraskuulla ja nyt 7+5 meneillään.

Kierretään paljo kirppareita ja tykätään kulttuurista, peleistä ja musiikista. Mä oon hoitaja ja mies sekatyöläinen.
 
Täällä pian 28 -vuotias kuudennen lapsen onnellinen odottaja :) Noin kahden vuoden välein lapset syntyneet. Olen joidenki lasten välissä vähän tehnyt töitä, mutta pääasiassa ollut kotona heidän kanssaan.

Maaseudulla asustellaan 39-luvulla rakennetussa hirsitalossa, jonka mieheni remontoi täysin. Meiltä löytyy myös 7 kanaa, kukko, sekä yksivuotias leikattu uroskissa.

Olen usein seuraillut täällä keskusteluja, mutta nyt uskaltauduin mukaan. Täällähän usein hiljenee jossain vaiheessa varmaan sitten kun tuo salainen ryhmä aktivoituu enemmän. Kivaa jakaa kuulumisia ja arkea muiden ihan samanikäisten lasten vanhempien kanssa!
 
Hei! Olen 35-vuotias yhden kaksivuotiaan pojan itsellinen äiti. Neljäs PAS tärppäsi ja varhaisultran mukaan mahdollisesti olisi nyt tulossa kaksoset. Hurjaa!

Asustelen ruotsinkielisellä paikkakunnalla Pohjanmaan rannikolla. Tykkään kutomisesta ja lukemisesta. Ulkoillaan myös paljon pojan kanssa.
 
Heippa. Oon vielä 28v, mies 34v. Ollaan oltu 12 vuotta yhdessä ja neljättä lasta odotellaan. Yksi kohdunulkoinen taustalla esikoisen jälkeen. Kaikki lapset on muutaman vuoden ikäerolla ja nyt ois nuorimman ja tulevan välille tulossa melkein 3v ikäeroa 😄 Pitkään taustalla jo seuraillut, mutta nyt uskaltauduin ultran jälkeen kirjoittelemaan tänne vaikkei vielä syke ollutkaan nähtävissä. Melko luottavaisin mielin vahvojen oireiden kera.
 
Vihdoinkin liityn joukkoon kun LA varmistui. Oli vähän epävarmuutta mille kuukaudelle se osuu oudoks menneiden kuukautisten takia niin odottelin varhaisultraa ensin. 30.12. siis LA. Oon 31 ja mies on 33. Meillä on ennestään 7v tyttö ja 4v poika . Pojan LA oli aikanaan jouluaattona ja syntyi viikkoa aiemmin, lähelle siis menee tää kolmas. Kolmannesta on ollut puhetta mutta tarkoituksena oli vielä lykätä. Täytenä yllätyksenä tuli tää raskaus, mutta tosi ihana ja tervetullut yllätys ❤️
 
Oon 26v neljän pojan (2017,2018,2019 ja 2020) ja yhden tytön (2022) äiti. Eli tuleva joulukuinen olisi meidän kuudes lapsi. Kaikki lapset olleet kotihoidossa ja itse olen esikoisen odotus aikana opinnot keskeyttänyt eli oon vaan ollut kotiäitinä. Syksyllä vanhin lapsi aloittaa esikoulun ja kaksi muuta poikaa mahdollisesti päivähoidon.
 
Oon viimeks vuonna 2010 kirjotellu tällä palstalla odottaessani esikoista 😅 Toisen lapsen kohdalla en muistanut ollenkaan tän olemassaoloa ja nyt jos kolmannen kohdalla aktivoituisi! Uuden käyttäjän joutui vain tekemään,kun en millään muistanut vanhaa vai liekö enää ollut käytössäkään.

Oon 32v. Kahden pojan (-10 ja -15) äiti. Tämä tuleva ( la 4.12) lapsi on mun miehen ensimmäinen. 4kk ehkäisyn lopettamisesta tärppäsi,vaikka epäiltiin että varmaan menee kauan,mutta olikin positiivinen yllätys ettei sen kauempaa mennyt ❤️
 
Takaisin
Top