Joulukuisten esittelyketju

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susanie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Josko heitän heipat tänne, kun vihdoin uskaltauduin joulukuisiin ilmoittautua.

Minä:
- 37v, 5v tytön äiti ja vaimona kulkenut kohta myös 5 vuotta.
- Töissä esimies asemassa ja töistä mammalomalle jääminen on jo heti ensimmäisenä mielessä, että miten tuurauksen saa töissä järjestymään. Työnarkomaani ehkä pienesti, joten töistä luopuminen varmasti tulee olemaan vaikeaa.
- Lapsettomuudesta kärsinyt monta vuotta jo ennen esikoista, lähinnä painosta ja lievästä PCOS:tä johtuen. Luomuna kuitenkin plussannut nyt jo kolmesti.
- Helmikuussa koettu keskenmeno (~rv 7). Tämä raskaus oli täysin yllätys, mutta positiivinen sellainen. Innolla olisimme odottaneet lokakuista saapuvaksi, mutta elämä päätti toisin. Lähdimme heti keskenmenon jälkeen yrittämään uudestaan ovulaatiota tikutellen ja pienesti yllätyin kun tulinkin heti uudestaan raskaaksi.

Fun fact:
Esikoisesta plussasin yllätyksenä 1.4.2017, eli aprillipäivänä. Tuolloin aprillipila kosahti niin sanotusti omaan nilkkaan, kun ajattelin miestä keppostaa ja tehdä ovulaatiotestin ja laittaa siitä kuvan positiivisena raskaustestinä, kun eihän tuo mies erota onko kyse ovistikusta vai raskaustestistä oikeasti. Tein kuitenkin samalla oikean raskaustestin, sillä kierto oli siinä vaiheessa, että olisi voinut näkyä jo jotain jos oli näkyäkseen. Yllätys tulikin sitten itselle, kun tuohon raskaustestiin tulikin kaksi viivaa. Siinä sitten miehelle laittamaan aprillipäivänä kuvaa positiivisesta raskaustestistä yrittäen väittää sitä todeksi. Ei meinannut ihan hevillä uskoa, joten seuraavana päivänä piti digillä se todeksi todistaa 😁
No, nyt 6 vuotta myöhemmin tätä tapausta oli yritetty ovista tikuttamalla ja miehelle puhuin ennen aprillipäivää, että 1.4 olisi dpo 8 ja saattaisi olla että herkällä jotain jopa näkyisi tuolloin. Niinpä aprillipäivän aamuna hieman nauratti, kun herkkään testiin hyvin haalea viiva piirtyi, kuva siitä tässä liitteenä.
Esikoisen laskettu aika oli 10.12, syntyi kuitenkin "yliaikaisena" 19.12. Tämän tapauksen laskettu aika olisi 15.12, isänsä syntymäpäivänä ♥️

Toivottavasti tämä perheen kolmas joulukuinen saataisiin syliin asti 🤞✨
 

Liitteet

  • 20230401_090927-01.jpeg
    20230401_090927-01.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 25
Hei, kaikki täällä 43-vuotias neljännen odottaja. Kolme lastani jo aikuisuuden kynnyksellä. Lisäksi perheeseen kuuluu miehen vuoroasuja poika 10 v. Töissä lähiesimiehenä psykiatriasessa hoitotyössä. YAMK opintoja yritän saada valmiiksi samalla kun Joulun (ilta) tähteämme 💛
 
Hei! Täällä 24-vuotias joka plussasi eilen :smiling-eyes: Viikkoja olisi tänään 4+4, laskettu aika 17.12. mutta 28.4. ollaan menossa vielä varmistamaan varhaisultralla onko siellä tosiaan pikkukaveria :Hugging Face: Esikoinen on 07/22 :red-heart:
 
Hei! Olen 30-vuotias IT-alalla työskentelevä ja erilaisia nörttijuttuja ja maalaus/käsityöjuttuja harrastava espoolainen jolla nyt ensimmäinen raskaus 😊 Perheeseen kuuluu lisäksi 35v puoliso ja 4v bonuslapsi.
 
Hei! Täällä 30-vuotias esikoisen odottaja. Täällä jännitetään onko kaikki niinkuin pitää. Ei auta kuin yrittää jaksaa odotella ensimmäiseen neuvolaan saakka jolloin myös ultrataan.😊
 
No niin eli täällä palstan wanhin luomusti raskautunut esittäytyy - kohta 42vee ja vasta elämäni ensimmäinen raskaus kaiken päälle 👀 No toivottavasti tuolla mahassa on edes jotakin. Multa kysytään kyllä paperit vieläkin joka paikassa, viimeeksi just ennen tätä raskautta Alkossa, että babyface inside & out👀😁

Teen kansainvälistä työtä sisältäen paljon matkustamista akselilla Aasia - Eurooppa - Amerikka. Ja tämähän tässä ahdistaa, että plussatestin myötä halusin jäädä tuosta jatkuvasta matkustamisesta ja aikaerorasituksista pois ja jäin officelle töihin — ja sehän tarkoittaa, ettei kollegat tietää nyt raskaudesta jopa ennen kuin perheeni😱🆘 Tämä asia ahdistaa mua päivittäin, että työpaikalla tiedetään asiasta jo näin varhaisessa vaiheessa, kun kaikki voi mennä pieleen minä hetkenä hyvänsä. Itse en haluaisi edes puhua asiasta mitään kellekään, mutta uteliaat ovat jo kyselleet vaikka ja mitä. Ahdistavaa!!

”Miten vauva sai alkunsa” -ketjussa kerroinkin, että vauvan isä on exä, josta itse halusin erota viime vuonna. Kaikki rispektit yh-äideille ja itsellisille äideille, mutta itseäni tämän paletin pyörittäminen yksin ahdistaa erittäin paljon. Toivon, että saadaan lämmitettyä välit jopa takaisin yhteen, koska oikeasti olen katunut eroa siitä lähtien kun muutettiin pitkästä parisuhteesta erilleen.

Parisuhteen aikana exä ei halunnut lasta ja minä siihen sopeuduin. Stadissa (ja isoissa kaupungeissa) on muutenkin jo kasarilla syntyneidenkin keskuudessa trendi, että lasta ei edes haluta, koska korkeakoulut, urat, talous, ns helpompi elämä, matkustelu, elämästä nauttiminen jne. Rehellisesti mun ystävissä ja tuttavissa on enemmän lapsettomia kuin lapsellisia. Joten ei oltu ”outoja” sinänsä. Lisäksi meidän firmassa on ns. ihan tavallista olla lapseton. Oon lukenut, että tässä on isoja eroja Suomen sisällä, isot kaupungit vs muu Suomi. Eihän tämä tokikaan millään tavalla järkevää ole, että esikoinen tulossa (jos on) silloin kun kaikki riskit on jo tapissa, eikä lasta enää välttämättä edes saa. Helmikuussa gyne sanoi mulle, että luomusti raskautumisen todennäköisyys on mun iässä 3%, koska ikäperusteisesti suurin osa munasoluista on jo viallisia.👀 Oon muissa ketjuissa kertonut kuinka olin vielä kunnon koronassa 2 vkoa kun tämä pieni on saanut alkunsa eli tsäänssi raskautumiselle on ollut varmaan 0,00001%. Mutta uskomaton fakta: jos en olisi ollut koronassa, niin en todnäk olisi raskaana. Mun piti nimittäin lähteä työmatkalle Japaniin, mutta se peruuntui mun koronan takia...ja saikulla sitten tämä tapahtui (siihen ei naiselta paljoa vaadita!😆 😆 😆).

Muuten oon aina liikkunut paljon, pitänyt kunnosta ja ulkonäöstä huolta, niin taas ihan uusi vaihe tämäkin, kun jää ripset ja kynnet laittamatta ja hiukset värjäämättä + pienikin liikunta jo puuskuttaa. Illanistujaisista on pitänyt jo kieltäytyä, kun en jaksa kyselyjä miksi en koske skumppaan. Mutta kaikki nuo on TOD pieniä murheita tässä, jos tuolla joku pikkualkio oikeasti asuu❤️ ❤️ ❤️ Mutta onhan tämä muuttanut jo koko elämän jo tässä vaiheessa, kun on mennyt duunit ja ihan koko elämä jo uusiksi...
 
Hei, täällä 30 v täyttätävä itsellinen äiti. Esikoinen reilu 2,5 v, ikäeroa lapsille tulee 3 v 3 kk. Esikoinen on ollut vähän haastava tapaus, joten olin päättänyt jättää lapsiluvun yhteen kun olen kaikenlisäksi ainut vanhempi. Mutta ei nainen hormooneilleen mitään voi ja mikään ei voita rakkautta lastansa kohtaan ❤️ joten here we go again 😄🙈
 
Unohdin sitten itseni esitellä 😁

Oon 40v naimisissa oleva nainen, mulla pojat 10& 14, miehellä ei biologisia lapsia. Lapsettomuustaustaa tuossa allekirjoituksessa päälipuolin... helpompi oli saada aiemmat raskaudet alulle kun löytyi syy, nyt ei syytä ole, kierto nykyäön säännöllinen, ovuloin yms ja luulen tämän johtuvan urheilijan elämäntavoista mutta jostain nyt kuitenkin kiikastanut eikä aiemmat PAS:itkaan ole onnistuneet, kuka tietää miksi... toivon tosiaan että tämä on nyt se meidän bebe, henkisesti en välttämättä muuten jaksa enempää... oireet nyt kuitenkin vahvat eikä ole ollut pienintäkään tiputtelua🥰

Mitäs muuta...meillä on 3 koiraa, harrastan voimanostoa ja olen töissä kehitysvammaisten lasten ja nuorten ohjaajajana 💕
 
Uskallan minäkin liittyä joukkoon,
Eli eilen ja tänään tikutettu ahkerasti testejä ja plussaahan sieltä pamahtaa käytännössä välittömästi ruutuun 😍 Omien laskujen ja ymmärryksen mukaan laskettu aika 20.12.

Olen siis 31v ja ensimmäistä kertaa raskaana. Pillerien syömisen lopetin viime vuoden syyskuussa, eli pieni hetki yritystä, mutta ei epätoivoon asti 😄 Vaikka luonteeltani olen sellainen, että haluan varautua etukäteen kaikkeen mahdolliseen, opiskella ja selvittää. Olin siis jo henkisesti täysin valmis hyppäämään lapsettomuushoitoihin syksyllä jos ei tärppää. Nyt toivotaan että tyyppi pysyy matkassa loppuun asti.
 
Hei!😊
Täällä 33-vuotias, toista lasta odottava. Esikoinen 2-vuotias. Olen tällä hetkellä kotiäitinä, mutta töihin paluu hoitoalalle kutsuu tulevana syksynä uudessa työpaikassa. Pieni yllätys heille tosin tässä nyt sitten kerrottavana kunhan aloitan työt..😅
 
Hei!

Plussasin jo maaliskuun lopussa, koska alkuvuodesta rv 7 koettu keskenmeno hieman jarruttelee innostusta. Haluan mieluummin kuitenkin iloita joka hetkestä enkä pelätä etukäteen. Laskettu aika olisi nyt 7.12 näillä näkymin 😊

Esikoiseni on 7-vuotias (edellisestä liitosta), miehelle tämä on ensimmäinen. Olemme olleet 2 vuotta yhdessä ja alusta asti oli molemmille selvää että lapsia halutaan. Ollaan 35 ja 37. Olen asiantuntijatöissä valtiolla ja tykkään työstäni. Määräaikaisuus kismittää mutta lapset täytyy tehdä kyllä nyt jos meinaa 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Heip!

Voisin varovaisesti itteni esitellä. Meillä ennestään yks elokuussa 5 vuotta täyttävä poika, joka syntyi pikkukeskosena 2018. Nyt tän kakkosen kanssa yritys on alotettu 2020, tuloksetta. Takana on 1 ovulaationinduktio, 2 inseminaatiota ja 3 IVF-hoitoa, joista nyt vihdoin on tän matkan ensimmäinen plussa pissitty tikkuun!

Asutaan Tampereen seudulla, mä oon 28v ja mies 33v. Mies on yrittäjä, mä teen kahta eri keikkatyötä. Harrastan liikuntaa (mikä tosin viimeaikoina ivf:n myötä pidemmällä tauolla) ja rakastan varsinkin talviurheilulajeja, kuten laskettelu ja hiihto.

Nyt on rauhallinen olo alkaneen raskauden suhteen, toivotaan että päästäisiin joulukuulle asti! 😄
 
Täällä on 25-vuotias, toista vauvaansa odottava. Ensimmäistä vauvaa emme saaneet kotiin saakka, syliin kuitenkin, viikolla 17.

Nyt jännittyneenä toivomme, että saisimme pitää tämän joululahjan. 🤍 Ensimmäisellä kerralla olimme vain typertyneen onnellisia siitä, miten helposti vauva sai alkunsa ja kuinka kaikki vaikutti menevän hienosti. Nyt mukana on paljon enemmän varovaisuutta.

Niin, ja naimisiin menimme viime syksynä. Varasimme päivän, kun tiesimme raskaudesta, ja hääpäivänä jo tiesimme, ettei kaikki mene hyvin. Mukana oli vain lähimmät sukulaiset, eli samalla saimme viettää sekä häät että vauvan hautajaiset. Vieraamme tiesivät tilanteen, ja tilaisuus oli tosi kaunis.
 
Hei te kaikki.

Täällä 35v ensikertalainen. Mies 29v. Meillä on yhteiseloa takana kokonaista 7kk mutta sitä varmempia ollaan oltu yhteisestä tulevaisuudesta ja yhteisestä perheestä alusta alkaen. Kummallakaan ei siis lapsia. Lähdettiin mun pillerien lopetuksesta kokeilemaan ja luomukierto yk2 tärppäsi. Plussasin varman plussan digitaalisella sunnuntaina jolloin rv 4+0. Hätäpäissäni sitten eilen verikokeisiin jossa hcg vain 14,7. Säikäytti ja turhaa stressiä kummallekin mutta toivotaan että pysyy kyydissä❣😍 Tosiaan jos kiinnittyminen olisi ollut Rviikolla 3 niin ei se kumma olekaan että hcg vielä alhainen ja onhan sekin yksilöllinen arvo. (Niin paljon kun asiaa googletellut)

Mitäs muuta.. laskettu aika olisi 24.12. Mun synttärit 20.12. Ja miehen 23.12. 😄 Ja itse inhoan joulua. Luulen silti että ajatus muuttuisi matkan myötä jos tämä vauva syliin asti jouluisena pakettina saadaan.🥰

Meillä muuttoa ja muuta tulossa. Itsellä loppui juuri vuoden opintovapaa ja palaan omiin töihini ensi viikolla. Jänniä aikoja.😊🤞

Terkuin, Mahtis87 ja rv 4+2 pienten oireiden kera.
 
Moi kaikki! Minäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan. Olen 32v ja kaksi lasta entuudestaan (12v ja 7v) nyt kolmatta odotan😇 Lasketusta ajasta ei tarkkaa tietoa vielä ole. Hormoonikierukka otettu pois 14.2 jonka jälkeen ei tyhjennysvuotoa tai menkkoja ole näkynyt. Tiputteluvuotoa 10.3.. oliko sitten menkat vai kiinnittymisvuotoa. Tiedä näistä😂testejä tehty aina välillä ja selkeä plussa tuli 13.4. Ultraan pääsen vasta 3.5 jotta saadaan tietää missä mennään.
 
Helou. Olen 33 ja mies 34. Ollaan oltu 4,5 v yhdessä. Viime kesänä mentiin naimisiin. Mulla on 1 lapsi entisestä liitosta ja miehelläni ei vielä ole. Ollaan reilu 2 vuotta yritetty saada lasta ja nyt ekaa kertaa tuli positiivinen testi. Varasin ensikuuhun varhaisultran, joka on juuri ennen äitien päivää. Jos siellä on kaikki hyvin niin pääsee äitienpäivänä yllättämään mummit uutisilla. La ois oviksen mukaan laskettuna 26.12. Toki toivon et menis yliajalle ens vuoteen et ei ois nii jäljessä sit kouluiässä muista. Ihan suloista et eka yhteinen lapsi tulee suurinpiirtein sillon kun ollaan sit oltu tasan 5 vuotta yhdessä.
 
Hetken olenkin kirjoitellut jo, niin esittäydytään täälläkin!

Eli täällä 25v, mies samanikäinen, ja yhdessä ollaan oltu 9 vuotta 😊 Meillä on elokuussa 4v täyttävä poika, ja joulukuinen olisi kovasti toivottu toinen. Toive toisesta on ollut pian 3v, ja takana meillä 6 keskenmenoa. Lapsettomuushoitojen piirissä ollaan oltu vuodesta 2021, mutta hoitokiertoja ollut hirmuisen vähän keskenmenojen ja yritystaukojen takia. Salaisella puolella varmasti voi vähän enemmän avata, ja puhua itsestään sitten 😊
 
Takaisin
Top