No niin eli täällä palstan wanhin luomusti raskautunut esittäytyy - kohta 42vee ja vasta elämäni ensimmäinen raskaus kaiken päälle
No toivottavasti tuolla mahassa on edes jotakin. Multa kysytään kyllä paperit vieläkin joka paikassa, viimeeksi just ennen tätä raskautta Alkossa, että babyface inside & out
Teen kansainvälistä työtä sisältäen paljon matkustamista akselilla Aasia - Eurooppa - Amerikka. Ja tämähän tässä ahdistaa, että plussatestin myötä halusin jäädä tuosta jatkuvasta matkustamisesta ja aikaerorasituksista pois ja jäin officelle töihin — ja sehän tarkoittaa, ettei kollegat tietää nyt raskaudesta jopa ennen kuin perheeni
Tämä asia ahdistaa mua päivittäin, että työpaikalla tiedetään asiasta jo näin varhaisessa vaiheessa, kun kaikki voi mennä pieleen minä hetkenä hyvänsä. Itse en haluaisi edes puhua asiasta mitään kellekään, mutta uteliaat ovat jo kyselleet vaikka ja mitä. Ahdistavaa!!
”Miten vauva sai alkunsa” -ketjussa kerroinkin, että vauvan isä on exä, josta itse halusin erota viime vuonna. Kaikki rispektit yh-äideille ja itsellisille äideille, mutta itseäni tämän paletin pyörittäminen yksin ahdistaa erittäin paljon. Toivon, että saadaan lämmitettyä välit jopa takaisin yhteen, koska oikeasti olen katunut eroa siitä lähtien kun muutettiin pitkästä parisuhteesta erilleen.
Parisuhteen aikana exä ei halunnut lasta ja minä siihen sopeuduin. Stadissa (ja isoissa kaupungeissa) on muutenkin jo kasarilla syntyneidenkin keskuudessa trendi, että lasta ei edes haluta, koska korkeakoulut, urat, talous, ns helpompi elämä, matkustelu, elämästä nauttiminen jne. Rehellisesti mun ystävissä ja tuttavissa on enemmän lapsettomia kuin lapsellisia. Joten ei oltu ”outoja” sinänsä. Lisäksi meidän firmassa on ns. ihan tavallista olla lapseton. Oon lukenut, että tässä on isoja eroja Suomen sisällä, isot kaupungit vs muu Suomi. Eihän tämä tokikaan millään tavalla järkevää ole, että esikoinen tulossa (jos on) silloin kun kaikki riskit on jo tapissa, eikä lasta enää välttämättä edes saa. Helmikuussa gyne sanoi mulle, että luomusti raskautumisen todennäköisyys on mun iässä 3%, koska ikäperusteisesti suurin osa munasoluista on jo viallisia.
Oon muissa ketjuissa kertonut kuinka olin vielä kunnon koronassa 2 vkoa kun tämä pieni on saanut alkunsa eli tsäänssi raskautumiselle on ollut varmaan 0,00001%. Mutta uskomaton fakta: jos en olisi ollut koronassa, niin en todnäk olisi raskaana. Mun piti nimittäin lähteä työmatkalle Japaniin, mutta se peruuntui mun koronan takia...ja saikulla sitten tämä tapahtui (siihen ei naiselta paljoa vaadita!
).
Muuten oon aina liikkunut paljon, pitänyt kunnosta ja ulkonäöstä huolta, niin taas ihan uusi vaihe tämäkin, kun jää ripset ja kynnet laittamatta ja hiukset värjäämättä + pienikin liikunta jo puuskuttaa. Illanistujaisista on pitänyt jo kieltäytyä, kun en jaksa kyselyjä miksi en koske skumppaan. Mutta kaikki nuo on TOD pieniä murheita tässä, jos tuolla joku pikkualkio oikeasti asuu
Mutta onhan tämä muuttanut jo koko elämän jo tässä vaiheessa, kun on mennyt duunit ja ihan koko elämä jo uusiksi...