Joulukalenterin luukkujen ennenaikainen avaaminen

Poika kyllä haluaisi avata kaikki luukut heti :grin Kun kielsin ettei saa, jotta jännitys säilyy, niin ei ole edes salaa yrittänyt avata.

Lapsi haluaisi avata seuraavankin luukun..:grin Ja mies usein raaputtaa arpakalenterin jossain vaiheessa kokonaan. Itse tykkään siitä, että joka päivälle on luukku, jonka saa avata, joten yksi luukku päivässä avataan!:)

Olen ihan ihmetellyt sitä, että vaikka esikoinen on erittäin paljon luukkujen perään, ei hän avaa luukkuja etukäteen. Minä ja veljeni oltaisiin lapsena syöty kalenteri tyhjäksi, jos se olisi meidän uottuville jäänyt, ja minä osittain odotin, että minun lapseni tempaisee kalenterin tyhjäksi, koska se on hänen saatavillaan koko ajan, mutta ei, yhtään luukkua hän ei ole ennakkoon avannut.

Viime vuonna 3-vuotiaana hänellä meni vahingossa numerot 12 ja 21 sekaisin (hän siis itse avaa luukut ja itse katsoo numerot), ja hän murehti pitkään sitä, että nyt hän on avannut vahingossa väärän luukun. Luukun 12 hän sitten avasi 21. päivä. Iso juttu pojalle tuo väärä järjestys, minusta taas silläkään ei ole mitään merkitystä.

Muokattu viimeksi:
Epäilen, että jokainen meidän lapsista availisi luukut etukäteen jos kalenterit eivät olisi poissa pienten käsien ulottuvilta.
Itsekkään en tainnut lapsena malttaa olla kertaakaan avaamatta osaa ennen aikojaan :smiley-angelic006

Meillä myös avataan luukku ja nostetaan kalenteri lasten ulottumattomiin. Mies avaa jossain kohtaa oman kalenterinsa kaikki luukut :D Itse unohdan koko kalenterin välillä ja availen sit "rästiluukkuja".

Meillä on kalenterit keittiön tasolla kaikkien näkyvillä ja ulottuvilla, ja luukut avataan yksi kerrallaan. Ei ollut tullut edes mieleen avata enempää, ennen kuin avasin tän ketjun! :hilarious:

Olen ihan ihmetellyt sitä, että vaikka esikoinen on erittäin paljon luukkujen perään, ei hän avaa luukkuja etukäteen. Minä ja veljeni oltaisiin lapsena syöty kalenteri tyhjäksi, jos se olisi meidän uottuville jäänyt, ja minä osittain odotin, että minun lapseni tempaisee kalenterin tyhjäksi, koska se on hänen saatavillaan koko ajan, mutta ei, yhtään luukkua hän ei ole ennakkoon avannut.

Viime vuonna 3-vuotiaana hänellä meni vahingossa numerot 12 ja 21 sekaisin (hän siis itse avaa luukut ja itse katsoo numerot), ja hän murehti pitkään sitä, että nyt hän on avannut vahingossa väärän luukun. Luukun 12 hän sitten avasi 21. päivä. Iso juttu pojalle tuo väärä järjestys, minusta taas silläkään ei ole mitään merkitystä.
Mäkin olen ihmetellyt välillä sitä miten fiksu toi tenava on...ei ainakaan äitiinsä tullut... :hilarious:

Mä raaputin kiltisti ekan luukun tänä vuonna. Sit tuli mieleen että mitä järkeä odottaa jouluaattoon asti - kauhea vaiva joka päivä tehdä sama juttu... :D mutta miehen mieliksi jätin raaputtamatta. Yhden päivän kurkkasin pienesti jo etukäteen mutta jännitys säilyi miehellä lähes loppuun asti - ei huomannu sitä ennen kuin alkoi raaputtaan. Raaputetaan siis vuorotellen. Lapsena avasin varmaan viikon kiltisti päivä kerrallaan mutta etenkin suklaakalenteria tuli aina kurkittua pari päivää etupeltoon...ja lopulta koko kalenteri oli syöty ajoissa....

Meillä ei kukaan avaa luukkuja etukäteen. Lapsenkin kalenteri on hänen saatavilla eikä kukaan vahdi ettei avaa. On vain kerrottu että avataan luukku kerrallaan.

Mäkin olen ihmetellyt välillä sitä miten fiksu toi tenava on...ei ainakaan äitiinsä tullut... :hilarious:
Joo, ei ole minulta todellakaan tuota perinyt.
Ja voi olla niinkin, että lapsi keksii vasta ensi vuonna kyseenalaistaa tuon luukku-per-päivä-säännön, ja sitten pitää todeta, ettei se niin fiksu sittenkään ollut :hilarious:.

Takaisin