Jos tyttölapsi haluaisi leikata hiukset siiliksi...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten reagoisit, jos tyttösi haluaisi itselleen siilitukan? (Jos sinulla ei ole tyttöä, kuvittele tilanne.) Antaisitko luvan?

Luulen että jos meillä olisi tyttö, joka haluaisi siilin muistuttaisin häntä siitä että tukalla kestää kauan kasvaa takaisin. Jos hän silti olisi asiasta varma (ja kyllin iso päättääkseen itse) en kieltäisi. Vaikka jos hänellä olisi yhtä ihana tukka kuin pojallamme olisi se hieman sääli. Niin olisi kyllä sekin, jos poikamme haluaisi siilin.

Antaisin, jos olisin varma ettei itku tule jälkeenpäin ja todella ymmärtää, ettei leikattua tukkaa saa niin vain takaisin. Hänenhän omat hiukset ne on.

Sittenhän ne leikataan! Samanlaiset keskustelut kyllä käytöis kun mitä edellä on kirjoitettu... meillä jokainen saa olla mitä haluaa:)

En haluaisi edes poikani leikkaavan siiliksi, kalju tai siili ei näytä hyvältä. :shy: Alle kouluikäiselle en varmaan antaisi lupaa, mutta kyllä sitten, kun uskoisin että tosissaan tahtoisi ja ymmärtää oikeasti ettei ne heti kasva takaisin.

Meillä 13 vuotias toteutti tuon. Itse vain varmistin että ei ihan ensimmäisestä toiveesta menty kampaajalle, mutta muuten on mielestäni sen tasoinen asia jonka 13-vuotias sa päättää itse. Muutaman millin pidemmäksi kuitenkin jätti kuin pikkuveli.

Oli lapsi kumpaa sukupuolta tahansa, muistuttaisin myöskin tuosta että tukkaa ei sitten saa sormia napsauttamalla takaisin. Muutoin saisi leikkauttaa - hänenhän ne hiukset ovat. Minusta hiukset, jos jokin, ovat sellainen juttu, josta lapsi saa päättää itse, kunhan sitten "kohtelee" hiuksiaan asiaankuuluvasti (eli jos tukka on pitkä, sitä pitää antaa harjata eikä se voi roikkua ruuassa jne).

Mun äiti ei antanut leikata hiuksia lapsena vaikka halusin. Itselleni olisin antanut luvan, kun hiukset on olleet lyhyet, pitkät ja paljon värjätyt muutenkin niin en usko että olisin pimahtanut. Lapsikohtaista tää on, koska mun sisko on todella kriittinen hiuksistaan ja olisi voinut olla erillainen raktio jos häneltä olisi leikattu. :happy:

Toi oli hyvä kun sanoitte, että hiuksia ei saa takaisin sormia napsauttamalla.
Se on ihan totta.

Oli lapsi kumpaa sukupuolta tahansa, muistuttaisin myöskin tuosta että tukkaa ei sitten saa sormia napsauttamalla takaisin. Muutoin saisi leikkauttaa - hänenhän ne hiukset ovat. Minusta hiukset, jos jokin, ovat sellainen juttu, josta lapsi saa päättää itse, kunhan sitten "kohtelee" hiuksiaan asiaankuuluvasti (eli jos tukka on pitkä, sitä pitää antaa harjata eikä se voi roikkua ruuassa jne).

Pitkälti samaa mieltä. Ihan ekasta pyynnöstä en leikkauttaisi, mutta jos osoittaisi että tosissaan haluaa, niin sit leikattais, tottakai.

Meillä 4v tytöllä on siili. Oli pari viikkoa sitten yöllä leikannut saksilla tupsuja pois sieltä täältä, niin oli pakko siistiä rankemmalla kädellä.
Sanoin vaan että olisi voinut kertoa jos haluaa lyhyet hiukset niin oltaisiin voitu mennä kampaajalle. Nyt sitten välillä harmissaan kun ei enää saakkaan hiuksia letille. Täytyy kyllä sano että tytölle sopii nuo lyhyet hiukset kun on niin siro pää ja saa kyllä pitää siilinä jos haluaa :)
Muok, pojille oltiin siis siilitukat ajeltu pari päivää aiemmin ja tyttö halusikin myös, ei vaan sitä meille kertonut. En kyllä ehkä ihan siiliksi olisi leikannut, mutta lyhyeksi kuitenkin.

Takaisin