Jos työttömäksi loppuraskaudessa

Koiramamma

Vasta-alkaja
Joo eli hoitsun elämää, aina on töitä ollut mut määräaikaisilla sopimuksilla ja tälläkin hetkellä mennään kolmen viikon työsopimuksilla. Oon siis miettinyt tässä sitä, että jos työt nyt äitiyslomaan asti jatkuisivat mutta joutuisinkin jäämään pois jo aikaisemmin niin mitäs rahaa sitten kannattaa hakea? Jos siis alkais vaikka töissä supistelemaan jo kuukausi ennen virallisen äitiysloman alkua ja jäisin sairaslomalle niin eihän mun työpaikka sit enää kirjoittais mulle uutta kolmen viikon työsopimusta, joten jäisin työttömäks. Kannattaisiko silloin aloittaa varhennettu äitiysloma, olla liiton rahalla vai kenties hakee Kelan sairauspäivärahaa? Oisko jollain kokemusta?

Työttömäksi äippäloman alkuun saakka, ei kannata etukäteen kuluttaa äippärahaa, sillä hoitoraha on todella pieni, se mitä saa kun lapsi täyttää 10 kk. Uskoisin, että hoitajana jos silloin työttömäksi ilmoittaudut, niin et saa olla rauhassa kotona. Elikkä nyt ennen äippäloman alkua on työttömänä suurin raha ja se nostaa sitten myös äippäloman rahaa.

Työttömäksi äippäloman alkuun saakka, ei kannata etukäteen kuluttaa äippärahaa, sillä hoitoraha on todella pieni, se mitä saa kun lapsi täyttää 10 kk. Uskoisin, että hoitajana jos silloin työttömäksi ilmoittaudut, niin et saa olla rauhassa kotona. Elikkä nyt ennen äippäloman alkua on työttömänä suurin raha ja se nostaa sitten myös äippäloman rahaa.

Samaa mieltä!

Takaisin