Jos nyt yhtäkkiä alkaisit saada nettona kaksinkertaisen määrän rahaa kuussa, mitä tekisit? Miten tämä vaikuttaisi elämääsi? (Ja nyt siis ajatuksella, että tilille tulisi oikeasti yhteensä kaksinkertainen määrä. Ei niin että tuet lähtisi ja käteen jäisi suunnilleen saman verran kuin ennenkin, jos saat jotain tukea.)
Itse alkaisin varmaan kiinnittää enemmän huomiota ruokakaupassa ekologisuuteen ja eettisyyteen. Eli ostaisin enemmän luomua ja lähiruokaa sen halvemman vaihtoehdon sijaan. Ja muutenkin katsoisin vähemmän hintaa. Sama, jos ostan vaatteita uutena (tosin ostaisin silti paljon käytettynä), voisi ostaa enemmän kotimaista ja vähemmän markettivaatetta. Isompina hankintoina hankittaisiin varmaan uusi sänky. Säästöön ja hyväntekeväisyyteen myös laittaisin enemmän.
Itse alkaisin varmaan kiinnittää enemmän huomiota ruokakaupassa ekologisuuteen ja eettisyyteen. Eli ostaisin enemmän luomua ja lähiruokaa sen halvemman vaihtoehdon sijaan. Ja muutenkin katsoisin vähemmän hintaa. Sama, jos ostan vaatteita uutena (tosin ostaisin silti paljon käytettynä), voisi ostaa enemmän kotimaista ja vähemmän markettivaatetta. Isompina hankintoina hankittaisiin varmaan uusi sänky. Säästöön ja hyväntekeväisyyteen myös laittaisin enemmän.
Indeksi-etf:t on ollut se mun juttu. Ok, tunnustan. On muutama suora osake jotka ovat sydäntä lähellä, tulee seurattua tiiviimmin niiden puljujen edesottamuksia.