H
Heleneum
Vieras
Mitä ihmettä 1,5v sitten juo? Jos lehmänmaitoa ei suostu. Imetys loppu niin eikai vedellä pärjää? Ei syö muutenkaan monipuolisesti. Voiko korviketta antaa mihin ikään asti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillä leikki-ikäinen on kyllä aiemmin tykännyt juoda maitoa, mutta viime aikoina menekki on ollut aika vähäistä. Sekin liru, mitä lasiin kaadetaan, jää juomatta, ellei kehota aterian aikana ottamaan siitä siemauksia. Toisaalta, muistan itsekin ettei maito oikein koskaan maistunut ja jossain vaiheessa lakkasin vallan juomasta sitä. Saattoi olla jopa ennen ala-aste ikää.
Mä en näe maidonjuonnissa mitään terveydellisiä hyötyjä niin paljoa, että sitä pitäisi väkisin juottaa. Joku voi olla toista mieltä -> toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta mun mielestä maitoteollisuus on Suomessa täysin lobattua hommaa. Missään muussa maassa ei juoda niin paljoa maitoa kuin meillä. Ja sitten meillä on kaikki maito-ongelmat...
Mä oon ihan samaa mieltä. Olen itse lopettanut maidon juonnin myös jo reilusti ennen kouluikää, en ole vaan tykännyt mausta. Olen syönyt paljon juustoja, jogurttia ja maitoa on mennyt kaakaossa. En ole ottanut asiasta stressiä omienkaan lasteni suhteen, kun ovat lopettaneet piimän ja maidon juonnin viimeistään kouluiässä, hekään eivät tosiaan mausta tykkää. Syövät kuitenkin juustoa ja jogurttia ja juovat kaakaota. Ruokavalio on monpuolinen ja d-vitamiini tulee purkista.Meillä leikki-ikäinen on kyllä aiemmin tykännyt juoda maitoa, mutta viime aikoina menekki on ollut aika vähäistä. Sekin liru, mitä lasiin kaadetaan, jää juomatta, ellei kehota aterian aikana ottamaan siitä siemauksia. Toisaalta, muistan itsekin ettei maito oikein koskaan maistunut ja jossain vaiheessa lakkasin vallan juomasta sitä. Saattoi olla jopa ennen ala-aste ikää.
Mä en näe maidonjuonnissa mitään terveydellisiä hyötyjä niin paljoa, että sitä pitäisi väkisin juottaa. Joku voi olla toista mieltä -> toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta mun mielestä maitoteollisuus on Suomessa täysin lobattua hommaa. Missään muussa maassa ei juoda niin paljoa maitoa kuin meillä. Ja sitten meillä on kaikki maito-ongelmat...
Kokeile auttaisko mehupilli, sillä onhan se helpompi kuin lapioida lusikalla vettä suuhun.En osaa auttaa, mutta laitan kaikki vinkit korvan taakse. Meillä vähän nuorempi ei juo lehmänmaitoa juuri yhtään ja vettäkin hyvin vähän. Imetyksen lopettaminen ei ole vielä ajankohtaista, mutta juotavaa pitää saada menemään enemmän viimeistään kun se loppuu. Ei hirveästi naurata, kun muki torjutaan aina vaan.