Jos taapero syö puolikkaan herkun...

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jos teillä on taapero ja hän syö puolikkaan jäätelön tai pullan tai minkä vaan herkun. Niin kuka syö toisen puolen? Ja syökö sen syöjä silloin puolikkaan vai puolitoista herkkua? Erityisesti, jos puolikkaita syöviä lapsia on vain yksi.

Meillä on jo sen verran iso herkkusuu, ettei ole enää ihan ajankohtaista. Mutta taaperoaikana äiti sai yleensä puolitoista jäätelöä/pullaa/you name it. 😋 Eli omani ja lisäksi lapsen herkun loppuun.
 
Valitettavasti 😁 mä oon "joutunut" syömään sekä herkut kuin muutkin puolikkaat. Ne on siis vanhemnan osa ja sitten on mun "oma" osa! Ajatus syötävän ruuan haaskaan laittamisesta ei sovi minulle.
Toi taapero ei tykkää jugurtista, syö sitä suureen nälkään max 1.5 rkl, riisipiirakoiden riisiosasta eikä pullien/ sämpylöiden pohjista.
Jäätelöstä on saanut maistaa vohvelia, joka maistuu. Ilmeisesti luulee jäätelöä jugurtiksi, jota siis ei halua ja hyvä niin😅
Vohvelia tosin kutsun jugurtin leiväksi!
 
Se joka syö muksun kaa niin syö loput jos jää yli. Omat on erikseen 🤭 jos ollaan yhdessä liikkeellä niin jompi kumpi "uhrautuu" ettei ruoka tai herkut mee roskiin 😊
 
Meillä taapero verottaa herkkua vanhemmilta. Eli ei saa omaa, josta joku söisi omansa lisäksi puolet vaan saa pienen määrän vanhemmilta. Meillä syödään aika vähän herkkuja ylipäätään niin ei haittaisi sinällään, että lapsella olisi oma, mutta syö sitten huonosti kunnon ruokaa niin ollaan tehty näin. Ravintolassakin pyydetään taaperolle oma lautanen johon laitetaan osa vanhempien annoksista. Itsehän harvoin edes jaksan missään syödä annostani loppuun niin yleensä taapero syö osan miun ruoasta. 😅 Ehkä sitten, kun lapsi on isompi niin otetaan lapsellekin oma herkku tai ruoka erikseen.
 
Minä en ole ikinä syönyt syömättä jääneitä herkkuja. Syinä tähän lähinnä se, että kotona harvemmin on syöty mitään sellaista mitä lapsi ei olisi syönyt kokonaan/ottanut valmiiksi vain pientä palaa ja jos on kylässä oltu, herkku on usein ollut sellainen mitä en itse söisi muutenkaan, jolloin en myöskään halua syödä lapselta jäänyttä. Mies joskus on kyllä syönyt lapselta jääneen pullanpuolikkaan tms.
 
Meillä mies syö jämät pullista yms.( paitsi jos lapsi on syönyt kaikki päälliset)
Myös vöhän arvokkaammat lihat mies syö, jos lapsi ei jaksa.
Lapsilla kun on molemmilla kausia, jolloin syö hurjasti ja sitten taas kausia, kun ei maita. Tee siinä sitten sopiva määrä ruokaa.
Toi, noi kaudet... Tänään meillä maistui pakastemarjat, tuoreet herneet ja tomaattipunasipulilihapata+ ruisleipä. Minä "jouduin" syömään valkosipuliperunakasvikset, jotka yleensä ovat olleet hänen suosikkejaan... Hänelle ei myöskään kelvannut tuore herkkupannari, joten uhrauduin siinäkin.
 
Takaisin
Top