Jos olisit päässyt hakemiisi kouluihin/koulutuksiin, mikä voisi olla ammattisi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä voisit olla ammatiltasi, jos olisit päässyt opiskelemaan hakemiasi koulutuksia tai tutkintoja? Eroavatko ne siitä, mitä työtä nyt teet?

Voisin olla sisustussuunnittelija, autokorinkorjaaja tai klinikkaeläinhoitaja. Nyt olen merkonomi ja töissä esimiehenä kaupassa, eroa siis on.

Olen päässyt kaikkiin hakemiini kouluhin. En tosin jatkanut insinööriopintoja loppuun saakka, vaan ensin keskeytin koulun ja palasin vanhaan työhöni ja lopulta erosin koulusta. Vielä en tiedä mitä haluan tehdä "isona".
Jotain varmaan aion jossain vaiheessa vielä opiskella, kun en usko että omalla alalla eläkeikään saakka pystyn töitä tekemään.

Olen päässyt aina kun olen oikeasti hakenut. Niitä ei lasketa, kun joskus lähetin hakemuksen mutta en mennyt pääsykokeisiin. Nyt pääsisin pelkällä yo-todistuksella, mutta en aio minnekään hakea.

IT-nörttinä joutuu opiskelemaan itsenäisesti koko uransa ajan, eikä tutkinnoilla ole merkitystä. Tutkinnot ovat vanhentuneita jo silloin kun joku sieltä valmistuu.

Sisustusarkkitehtuurin opiskelupaikka jäi vuosia sitten saamatta (oli vielä ensimmäinen varasija ja kyllä se tänä päivänäkin kismittää). Elämä vei sitten toiseen suuntaan, ensin museoalalle ja tämän jälkeen sosiaalialalle. :rolleyes:

Olen päässyt kaikkiin kouluihin joihin olen tosissani hakenut. Lukion jälkeen hain lukemaan ranskaa, mutta en mennyt pääsykokeisiin. Ja kappas kappas, näin reilu kymmenen vuotta myöhemmin olen valmistumassa kieltenopettajaksi :grin Pääaineeksi on kyllä vaihtunut englanti, mutta on se ranskakin sivuaineena.

Kokki kouluun ja eläintenhoitajaksi hain peruskoulunjälkeen ja pääsin kokki puolelle ja oisin päässyt myös eläintenhoitajaksi, mutta eläintenhoitajalla vähemmän töitä tarjolla. Kävin kokki koulua 2-vuotta kunnes erosin opinnoista, kun käännyin islamin uskoon ja kiinnosti enemmän hoitotyö. Hain lähihoitaja kouluun ja 1v jäljellä enää sitä ja sinnekkin heti pääsin piti käydä vain pääsykokeissa.

Maalariksi ja terveydenhoitajaksi hain aikoinaan mihin en päässyt. Olen valmistunut lähihoitajaksi ja opiskelen sairaanhoitajaksi.

Takaisin