Jos olisi mahdollista päättää tulevan lapsen sukupuoli, mitä tekisit?

Haluaisitko päättää itse tulevan lapsesi sukupuolen?

• Kyllä

Äänet: 2 16.7%
  • En

Äänet: 9 75.0%
  • En tiedä

Äänet: 1 8.3%

• Kaikki äänestäjät
    12

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Jos olisi jotenkin mahdollista itse päättää tulevan lapsen sukupuoli, vaikkapa jotenkin super helposti tieteen avulla, mitä tekisit? Valitsisitko tytön vai pojan? Vai antaisitko vain jommankumman tulla?

En varmaankaan lähtisi itse valitsemaan vaan antaisin onnettaren arpoa. Meillä on jo tyttö ja poika, mutta en tiedä olisiko minulla vaikkapa kaipuu pojankin äidiksi jos molemmat olisivat tyttöjä tai toisinpäin.

Mua varmasti houkuttaisi jos ois vaan tyttöjä tai poikia, mutta nyt kun on molemmat, niin en haluis päättää.

Tuossakin pitäisi olla sitten joku säädös, että ei saa päättää tehdä pelkkää tyttöperhettä tai poika perhettä, vaan jos löytyy jo toinen niin pitää valita eri sukupuolta oleva, että ois tasainen jakauma maailmassa.

Sit jos ois molemmat ei sais valita. 😁

Lääketieteellisistä syistä noita tietääkseni tehdään Suomessa jos on esim. sairaus mikä periytyy vaan tytölle yms...

Mietinpähän vain, että jos vasta toisen tai kolmannen sukupuolen saisi synnyttäjä itse päättää, niin mikä vaikutus sillä olisi kokonaissyntyvyyteen, parisuhteiden kestävyyteen tai jopa yh-äitien "markkina-arvoon" uusien parisuhtyeiden muodostuksessa.
Omassa suvussa geeni, joka altistaa vain naiset erään sairauden puhkeamiselle, jota en omille jälkeläisille tahtoisi.🌸
Entäpä mahdollisuus kloonaukseen, mitähän se toisi tullessaan? Pikku Trumpeja? 😱

Kahden pojan äitinä hetken leikittelin ajatuksella "varmasta tytöstä". Mutta lopulta, jos nyt saataisi kolmas lapsi, jonka sukupuolen saisi päättää, en usko että haluaisin päättää. Lapsen sukupuoli ei kuitenkaan ole pääasia. Enkä edes halunnut näistä kahdesta tietää sukupuolta etukäteen. Yllätyksestä ja itse valitusta sukupuolesta valitsen yllätyksen.

Siitä en mene vannomaan, vaikuttaisiko se Suomessa ratkaisevasti sukupuolijakaumaan. Ehkä hieman, jos monet haluaa pikkuprinsessan. Toisaalta monet myös taitaa haluta molempia sukupuolia. Toisaalta Kiinassahan yhden lapsen politiikka aiheutti vinoumaa sukupuolijakaumaan, abortteja sukupuolen perusteella ja "kätkytkuolemia". 😔 Haluan uskoa kulttuurierojen vaikuttavan asiaan.

Kahden tytön äitinä olisi tietenkin omalla tavallaan kiva, jos perheeseen syntyisi poika. En kuitenkaan haluaisi päättää tätä asiaa, kivempi, että asia on yllätys. Enhän minä voi olla varma, onko tyttöni nytkään tyttöjä, vai mikä heidän sukupuolensa on. Niin kauan kun ovat pieniä eivätkä osaa ilmaista asiaa, niin mennään tyttöoletuksella :smiling-eyes:

En osaa sanoa. Kuopusta yrittäessä IVF:ssä saatiin vain yksi terve alkio, joten valinnanvaraa ei muutenkaan ollut. Sukupuoli on loppujen lopuksi todella pieni ja merkityksetön asia.

Kyllä myönnän, että haluaisin päättää sukupuolesta, jos tulisin nyt raskaaksi. Haluaisin tytön. Kaksi poikaa kun jo on ja mukavaahan se olisi saada myös tyttö. Esikoisen kohdalla jos olisin saanut päättää sukupuolen, niin olisin halunnut pojan. Poikahan hän kyllä onkin. En usko, että haluaisin päättää mahdollisen kolmannen lapsen sukupuolta, jos minulla olisi jo sekä poika että tyttö.

Takaisin