Joko puit lapsesi toppahaalariin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hanna

Näppärä viestien naputtelija
Ainakin Turussa mittari näytti aamusella nollaa, oli kylmä tuuli ja tosi koleaa, joten oli aika meidän taloudessa kaivaa toppahaalarit käyttöön. Joko teillä tehtiin samoin? Ja mikä on oma arviointiperusteesi sille, milloin on aika ottaa "talvikamat" käyttöön?

Nuorimmalla 1v1kk on rattaissa ollut jo toppis päällä. Muuten on vielä kerrospuettu vain paljon. Yritän säästää pahimmilta kurakeleiltä vielä nuo toppahaalarit ja odottelen, josko maa jäätyisi myös..

Yritän vitkuttaa toppahaalareiden käyttöönottoa, koska haluan säästää ne "oikeasti kylmille keleille". :D Eskarilainen kuitenkin lähti eskariin aamulla vk-takin sijaan kevyttoppatakissa. Myös hanskat vaihtuivat paksumpiin. Jalassa on kuitenkin vielä vk-housut.

Pienten kanssa ei olla oltu ulkona tänään koska olen yksinkertaisesti liian väsynyt. Mutta luulen että heidän kanssaan mennään vielä villahaalareilla ja vk-vaatteilla - etenkin, kun emme yleensä ulkoile heti aamusta. Myöhemmin lämpötila on usein muutaman asteen korkeampi.

Hmm, enpä tiedä, mikä olisi rajana toppavaatteiden käyttöönotolle. Riippuu vähän tilanteesta (ja tuulesta), mutta kyllä ne otetaan käyttöön, jos lämpötila asettuu edes jokseenkin pysyvästi nollan alle.

On puettu. Jos on ollut alle +5 astetta, olen laittanut. Lapsi on tosi kylmäverinen, rattaissa viihtyy huonosti eli liikkuu kyllä koko ajan. Jos pukee monta kerrosta, liikkuminen on vaikeaa ja silloin ulkoilu ei maistu.

Täällä noin Oulussa on saanut pukea jo pari viikkoa sitte eka kerran.. On kyllä melkoista arpomista aina vk-vaatteiden ja toppiksen välillä, mut nyt alkaa painopiste olla toppavaatteissa.

Etelä-rannikolla lämmintä ei ole ollut täälläkään. Parina päivänä on nyt ulkoiltu/nukuttu rattaissa toppahaalarissa. Huomenna laitan päiväkotiin päälle, ja vaihtariksi vk- ja villahaalarin. Kylmä tuuli on!
Sitte varmaan tulee taas se lämpöaalto ja jätämme toppiksen vielä veks :)
Tyttö 1 v 11 kk

Takaisin