Joko näkyy?

Itte oon nyt rv 13+2 ja en mä ainakaan erota selvästi mitään vatsan kasvua... Ehkä vatsa on jotenkin kasvanut ylöspäin. Oon ottanut masukuvia rv 5 saakka.
 
Mä just eilen mietin samaa keskustelunalotusta:happy: mulla on viikkoja vasta 11+3 ja kyllä näkyy!:wideyed: Kai tääkin on aika yksilöllistä. Oma äiti sanoi että hänellä tuli maha kans ihan heti näkyviin.Oli viime viikolla pakko käydä ostaa mammahousutkin ja just tässä töissä mietin miten mukavaa on nää jalassa kun pystyy istumaan:) maksukuvan voisin laittaa kun pääsen kotio.
 
Minulla rv 12+5 eikä kyllä maha ole kasvanut. Välillä turvottaa niin, että näyttää pieneltä vauvakummulta, mutta sitten kun pääsee tuo ylimääräinen ilma pois niin on taas normaalilukemissa :hilarious:
olen lukenut, että jos vatsalihakset eivät ole olleet kovin tiukassa kunnossa niin sitten näkyy nopeammin, kun vatsa antaa helpommin myöten. Tästä syystä uudelleensynnyttäjillä näkyy paljon nopeammin kun ne vatsalihakset on jo kertaalleen erkaantuneet. :)
 
Mulla näkyy jo, toinen lapsi tulossa. Ei ekanaikana näin lujaa pömpöttäny.
 
Mulla näkyy myös ja varsinkin iltaisin ihan maha ihan pallo.. Tosin ilmaa varmaan enimmäkseen. Toinen tulossa.
 
mulla näkyy ihan selvästi ja kolmas tulossa. Mulla on ennestään alavastalla korjaantumaton erkauma, joten näkyy sen vuoksiskin jo nyt
 
Mulla ei mene enää kun yhdet omat farkut kiinni aamulla kun yritän pukeutua, joten uskottava se kai on että kyllä se on muutakin kun turvotusta. Toki sitten illalla pömpöttää tuon turvotuksen takia vielä jäätävämmin. Viime raskaudessa rupesin kuvaamaan masua muutaman viikon välein ensimmäisen kunnon ultran jälkeen, ja niin varmaan nytkin.
 
Mulla näkyy myöskin :) Neuvolassa eilen terkka sanoi, että on komea masu jo näin varhaisessa vaiheessa! :)
 
Mä nään itse ja puoliso näkee ja tuntee myös, mutta ulkopuolisille näytän vain vähän lihoneelta. Mulla on – paino huomioiden – aika kapea vyötärö, mutta todella leveä lantia. Käytän siis aika korkeavyötäröisiä farkkuja, joita en voi nyt napittaa kiinni. Alkuraskauden kuljin hameissa, mutta sadesäällä tykkään housuista enemmän. Hieman siis joutuu jo miettimään, minkälaisilla paidoilla peitän "lintsit auki" -tyylini.

Mä oon ajatellut, että mulla olisi kohtuullinen tuki keskivartalossa. Tämä siis olisi ensimmäinen lapsi, joten voin kyllä syyttää vain itseäni. Pienen mutta häiritsevän vaivan vuoksi en ole voinut käydä pariin vuoteen kuntosalilla mutta jumppailen ja joogailen kyllä mielelläni. Mulla ei ole juuri ikinä selkäkipuja ja ryhti on hyvä. Voi kuitenkin olla, että pömppämahan syy on tuo Ravenin mainitsema. Vatsalihakset eivät ehkä olekaan olleet niin hyvässä kunnossa kuin arvelin. Niissä on ollut kaikenlaisia kipeyksiä koko raskauden ajan, ja ilman minkäänlaista asiantuntemusta voisin kuvitella, että uudellleenjärjestely vatsan seudulla on myös noita vatsalihastuntemuksia aiheuttanut.
 
Eikös kohtu oo 10+ viikoilla jo sellainen greipin kokoinen? Ei siis mikään ihme jos pikkuhiljaa alkaa näkymään. Mulla oli ennen ekaa syvät vatsalihakset ja koko keskivartalo aika hyvässä kunnossa. Raskaus alkoi näkyä vasta puolivälin jälkeen, siis jos ei erikseen osannut katsoa. Nytkin oon treenannu, mutta kyllä se vaan pullottaa jo vähän :)
 
On miullakin ollu vatsalihakset hyvässä kunnossa ennen esikkoa ja tässä välissä treenasin taas kuntoon. Esikosta kuitenkin maha alkoi selvästi pömpöttää rv12+ ja nyt pömppö tullut esiin rv9+. Turvotusta toki oli molemmista alussa. Kohdun kasvun oon huomannu siitä et vatsalihaksia kiristää, tässä kohtaa alkaa siis jo venyä..
 
Rv 12+2 menossa ja mun äiti sanoi eilen, että nyt sun maha kyllä on alkanu kasvaa :) itse olen huomannut kasvun, mutta ulkopuolisille näyttää siltä et olisin vaan vähän lihonu:grin
 
Mun pömppis pullahti ulos muutamassa päivässä. Nyt pitää alkaa miettiä vähän enemmän pukeutumista. Talvitakki tosin on armoton: mulle tarjottiin just istumapaikkaa ratikassa. :joyful: Viikot vasta 12+4.
 
Mulla huomaa vatsan iltapäivästä eteenpäin - on siis rehellistä turvotusta edelleen. Mutta kyllä se turvotus onkin sitten jo sellaista, ettei jätä arvailun varaan. Nyt aamulla kun peiliin katsoin, ni ei kyllä näe mistään! Käsillä kokeiltaessa vatsa on kyllä pinkeämpi kuin ennen, eli kyllä se sieltä!
 
Nyt kun on viikkoja 15+0 on alkanut hieman näkymään,juuri kevyeltä lihomiselta näyttää..paitsi kasvot ei tietty ole pyöristyneet joten muut ihmetelkööt esim töissä :D normaaleja housuja ei ole voinut käyttää hetkeen vaan rentoja housuja,alavatsalla siis paisuntaa ollut pidempään jota ei voi huomata kuin itse epämukava olona tavallisissa housuissa. Mutta nyt alkaa kasvu :wink jos samoin menee kuin äidilläni
 
Muokattu viimeksi:
Mulla viikkoja 15+3 & kyllä näkyy , varsinkin iltasin joitain kavereita keitä oon nähny (ketkä ei tiiä raskaudesta) nii on vaa sanonu että näytän siltä ku oisin laihtunu naureskelin vaan että varmasti oon
 
Takaisin
Top