Jaa-ha

K

Keijuli

Vieras
Mulla oli eilen vkon 30 ultra äitipolilla jonka teki taas lääkäri..Kiva tuokio oli katsella ruudulta kasvavaa vauvaa masusta..Mut mieltä painaa ja pahasti lääkäreiden ja terkkareiden vastuun siirto..eivät ite oikein osaa sanoa tai päättää et mitä tehdä...Olen nyt mitannu noita sokeriarvoja jo pidemmän aikaa kotona ja kaikki tosiaan ollu loistavia tuloksia...Edellisellä neuvola kerralla terkkarina oli nuori 2päivää oleva "tyttönen" joka katsoi mitattuja arvoja ja sano et todella hyviä lukemia olet saanut,mutta jos vielä kuitenkin mittailet ei tartte joka päivä mut niinä päivinä kun otat näytteet mittaat 4 kertaa päivässä...NOH tällä viikolla tiistaina oli oli lääkäri tarkastus ja hänelle kans näytin mitattuja arvoja...hänen suusta kuulin samat kun kysyin et VIELÄKÖ mittailen...Ja nyt tuolla ultrassa Lääkäri käänti niin että JOS tekisin niin että aamupalan jälkeen ja ennen ruokailuja mittaisin arvot...On ruvennu tuntumaan että he haluaa väkisin saada miulle poikkeavia lukemia että saavat tyrkyttää sitten insuliini piikityksiä..Mut olen vakaasti sitä mieltä et mie en rupea itteeni tunkemaan insuliineja PISTE. Mulla ei ole edelleenkään paino noussut,verenpaine ynmuut on kohillaan ja vauvan paino arvio oli ultrassa 1540g ja kuulemma ihan käyrien mukaan kasvaa..>3
Miten teillä muilla sokeriarvojen mittausten kanssa????..Itsellä tuntuu että nyt kun nuo terkkarit ja lääkärit on saaneet päähän että sokeriarvot on ollu rasitus testissä hetkellisesti vinksallaan niin tälle ensimmäistään odottavalle tehdään kaikkemme että saadaan heilahtamaan sokeriarvot myös kotona...Jotenkin ei ole kiva kun todellakin odottaa ensimmäistä ja kaikki toitottavat samasta asiasta..Osaakohan nuo lääkärit ja terkkarit ajatella ollenkaan "maalaisjärjellä" vai pyöriikö niillä aina sama nauha?! :)..Onhan se tietysti hyvä kun huolehtivat..mut...
Jaah..nyt sain purettua ärsytykseni ja kiukkuni toivottelen kaikille Rauhallista Juhannusta ja nauttikaa :wink :dance008
 
Mulle alotettiin Metforem- tabletti lääkitys ku oli useampia ylityksiä kotimittailuissa, siitä on jo toista kuukautta. Sen jälkeen ollu yks ainoo ylitys mille ei oikein löytyny selitystä mistä johtu, mut eipä nuo äippäpolilla siitä mitään sen kummempaa sanoneet. Tällä hetkellä mittailen kolme arvoo/pvä, paastoarvo ja tunnin arvo aamulla sit päivän mittaan ne kaks muuta tunnin arvoina. On kyllä outoo toimintaa, että tuolleen oikein etsimällä etsivät ylityksiä.. o_O Olisivat tyytyväisiä kun pysyy arvot kunnossa! :angry9Seuraavalla kerralla jos venkoilevat asiasta, nii sanot vaan suoraan että kun arvot kerran on hyvät nii missä ongelma?! :) Oppiivat.. :laughing002

Oikein hyvää Juhannusta ja tsemppiä puupäälekurien ja -hoitsujen kans! :thumright
 
Siis onko ne arvot kuitenkin jossain vaiheessa olleet korkeat vai miksi sinun ylipaatansa pitaa niita kotona mittailla?

Minulla tuli ekasta pika sokerirasituskokeesta (1h) korkea tulos ja minut vain lahetettiin pidempaan kokeeseen, josta sitten selvisin kunnialla. En tieda mika kaytanto on Suomessa, mutta jos niissa arvoissa on mitaan haikkaa ollut, niin kai ne haluaa vain varmuuden vuoksi tarkkailla.

Minulla oli muuten sitten ihan suht ungelmaton raskaus, mutta kahden viimeisen viikon aikana verenpaine alkoi nousta yhtakkia ja olokin huononi aika yllattaen.
 
Joo..mulla toisessa sokerirasituksessa heitti olikse nyt paastoarvo ja kolmas arvo...ja siitä pari päivää soitin kysyäkseni tuloksii terkkarilta..terkkari oli toinen ja niin sanottu "oma"terkkari oli lomalla..toi "tuuraaja" terkkari sit jotenki ylireagoi noihin tuloksiin ja heitti lappusta ynm miun eteen heti raskausdiabeteksestä..Miusta oli jotenkin väärin et kun eka raskaus ni heti heitetään hirveet paineet et nyt siu pitää soittaa ravintoneuvojalle et syynää sun ruokavalion tiukemmaks ja rupeet mittailee sokeriarvoja..
Ja mie en oo edelleenkään tähän päivään mennessä muuttanu ihmeellisemmin syömisiäni..välipaloja ja hedelmiä enempi et en sit lämpimän ruuan aikaan mätä hirveetä satsia..:).ja sokeriarvot tosiaan kotimittauksella on olleet hyviä.Todellakin ihmeellistä vouhotusta on tähän asti ollut noista sokeriarvoista kun eivät tahdo uskoa et kaikki on ookoo ja itehhän mie tiedän vointini paremmin kun lääkärit+ terkkarit..
Toivonkin täs hartaasti et reilun viikon päästä kun on neuvola niin ois se mun "oma" terkkari jo töis et saisin sen kans jutskata näistä ja antaa palautetta edellisistä terkkareista joista en todellakaan tykänny....noitten edellisten terkkareitten jälkeen on vaa välillä tullu sellanen olo et anteeks kun olen raskaana...mut onneks mieheni on saanu piristettyy mieltä et ei ihan ni tosissaa kuuntele niitte sanomisia.. o_O Odottanen sit tota Elokuussa olevaa ultraa et jos viel lekuri jotai mainitsee noista ni sillon kyl aukee miultaki suupielet ja sanon muutamat mielipiteeni :wink
 
Niin sano vaan, jos silta tuntuu :) Kysyisin itse ihan joka tapauksessa syyta, etta miksi vielakin pitaa niita arvoja mittailla. Mutta parempi minusta kuitenkin niin pain, etta liikaa huolehditaan, kuin niin, etta jaa jotain huomaamatta.
 
No eipä ne nyt ilkeyttään käske niitä arvoja mittailla. Mieluummin mittailee silloin tällöin, kun autuaan tietämättömänä arvoista jos kerran rasitustestissä on ollut koholla arvo tai pari. Jossain kohtaa saattavat vielä nousta ja sitä ei sitten tiedä, kun ei kerran mittaile.

Mulla oli rasituksessa paastoarvo 0,1 yli rajan ja kotona mittaillessa arvot ihan hyvät. No kappas kun raskaus eteni, niin alkoi aamupalan jälkeen tunnin päästä mitattu arvo paukkua pahasti yli. Sain metformiinit ja asia kunnossa. Turhaan sitä insuliiniakin pelkäät, ei se ole välttämättä se eka vaihtoehto.
 
Takaisin
Top