Järviuinti ja sauna raskaana?

Käytkö tai kävitkö raskausaikana järvessä uimassa?

• Kyllä, mutta vain saunasta

Äänet: 0 0.0%
  • En, tulee supistuksia

• En, ei mitään järkeä!

• Kaikki äänestäjät
    7

Tiinatytti

Oman äänensä löytänyt
Miten ootte kokeneet uimisen, erityisesti järvessä, raskauden aikana? Nyt alkaa vedet olla jo kylmenemään päin, onko kukaan joka käy vielä luonnonvesissä uimassa? Onko tullu mitään epämiellyttäviä tuntemuksia tai supistuksia vedestä?

Entä saunominen? Ootteko käyneet saunassa ja kuumissa löylyissä masuvauvan kanssa? Miten suuret lämpötilaerot on vaikuttaneet oloon?

Nyt oon 34+4 ja viikonloppuna kävin mökillä saunasta järvessä. Tuntui ihan yllättävän hyvältä, vauva ei ollu moksiskaan. Viime keväänä eli alkuraskauden aikaan kävin aamu-uinneilla ilman saunaa, alotin heti jäiden lähdettyä (avantouintia en harrasta). Kesällä uin paljon järvessä ja vedet olikin tosi lämpimiä. Nyt on ollu taukoo uimisesta, mutta tekis vähän mieli käydä taas, vaikkei viikkoja oo enää montaa jäljellä.

Suosittelisitko?

En muista enää kävinkö raskaana saunassa tai uimassa järvessä. En kuitenkaan usko että sille on estettä, jos se tuntuu hyvältä. :) Sitten toki kannattaa jättää väliin jos alkaa supistella tai tulee muuten ikävä olo.

Olen käynyt satunnaisesti uimassa raskausaikana. Viime raskaudessa kävin järvessä samaisena iltana, jolloin synnytys alkoi. :D En kuitenkaan usko että järvessä uiminen siihen vaikutti muuten kuin ehkä rasituksen puolesta (pompin ja nostelin lapsia siellä aika lailla) - viikkoja oli kuitenkin jo 39 + 4 kasassa. Saunonut olen myös joka raskaudessa, mutta en kovin kuumissa löylyissä ihan sen takia, että loppua kohden olo on tuntunut liian tukalalta koviin löylyihin.

Kävin uimassa muiden mukana, saunaa ei uimarannalla ollut.

Saunassa kävin taas ihan säännöllisesti, kuumissa löylyissä ja pitkään. Loppuraskaudesta tuo 80 asteen löylyissä pari tuntia löhöily alkoi aiheuttaa käsien turpoamista, pyörrytystä ja supistuksia, joten piti lopettaa saunominen jo tunnin jälkeen. Sitten kun 40+2 kyllästyin raskaana olemiseen, menin saunaan ja olin siellä taas sen yli 2 tuntia, ja sen jälkeen supistuksia tuli lähes lakkaamatta siihen asti, kunnes lapsi seuraavana päivänä syntyi.

Tämän kesän käytännössä asuin järvessä, vauva syntyi syyskuun alussa ja vielä elokuussa tuli polskittua. Ei tuntemuksia, viilensi mukavasti. Saunassa kävin myös normaalisti, en tosin ole himosaunoja. Alkuraskaudessa kävin myös avannossa.

Omien fiilisten mukaan kannattanee mennä :)

Takaisin