Jännetupentulehdus

kisumami

Jostain jotain jo tietävä
Onko jollain muulla jännetupentulehdus? Mulla vaivaa molemmat ranteet :/ Kädet kipeyty jonkun ajan päästä vauvan syntymästä, eli nostelusta ja kantelusta ovat ottaneet nokkiinsa.

Yöllä herätessä kädet on tosi kipeet, jäykät ja "klonksuvat". Välillä päivälläkin, mutta sillon tulee käytettyä käsiä ni ne ei pääse samalla tavalla jäykistymään. Painavat tavarat tai jos avaa vaikkaa purkkia aiheuttavat myös kipua eli 5 kg vauvan kantelu/nostelukin pistää irvistelemään :/
Todella ärsyttävä vaiva!

Oon vedelly burana 600 mg, pidellyt käsitukia ja laittanut mobilaattia. Välillä on paremmat ja välillä huonommat, huoh...

Mulla on ollut toistuvasti oikeassa ranteessa. Lääkäri määrää aina lepoa (saikkua/käyttökielto) ja tulehduskipulääkettä. Myöskin jumppaohjeita käden lihasten vahvistamiseksi.

Sillon kun on oireettomana, vahvista lihaksia varovasti. Kipeänä koita lepuuttaa! Tsemppiä!

Joo mä sain nyt burana 800 mg kuurin ja koitan lepuuttaa kun pystyn. Ärsyttää vaan kun tekis niin paljon mieli neuloa tms, mutta ei oikein viitsi ettei kipeydy enempää :/ ellei sit varovasti koita tehä vähän kerrallaan..

Täällä vaivana vasen ranne ja paheni synnytyksen jälkeen, yölastasta hoito ja Buranaa, vauvan äitinä kun ei voi olla levossa ja sairaslomalla. Todella ärsyttävä vaiva kyllä on.

Niinpä, ei siinä paljoa voi sairaslomalla olla kun on pienen vauvan äiti :D Onneksi isä ottaa huomioon tän käsikivun ja kantaa kaukalon ym aina kun on paikalla :)

Mulla yhden päivän oli käsi niin kipeä ettei saanut harsoa nostettua, onneksi oli sunnuntai niin isi hoiti neidin, paitsi imetyksen.

Auts :/ välillä tulee kyl kirosana suoraan sydämestä ku sattuu nii mukavasti.. Yöllä on kamalaa kun pelkkä tutin antaminen saa irvistelemään, sais jo parantua!

Onko sulla yöllä metallilasta kädessä?
Ei oo mikään kätevin, mutta ei myöskään ole ranne yhtään niin kipeä aamulla.

Joo oon käyttänyt lastaa aina välillä. Ainakin kun on käsi ollut tosi kipeä. Kyllä se on vähän auttanut. Kaukalosta vauvan pois nostaminen sattuu tosi paljon, on juuri semmoinen asento mikä ottaa kipeeseen kohtaan.

Miulla oli/ on jännetuppitulehdus vasemmassa ranteessa. Kipeentyi lapsen ollessa 3 kk vanha. Lääkäri sanoi että paranee kun lopettaa imetyksen. Eli on kuulemma hormonaalinen. Ja siis kävin käsikirurgilla, kun olettivat ranteessa olevan jotain muuta kaatumisen seurauksena. No nyt tyttö melkein vuoden ja vaiva alkaa helpottaa pikku hiljaa :D

Tuskaa ollu välillä, mutta enpä lopettanut imettämistä. Mies auttoi pahimpina päivinä, mutta kyllä välillä pelotti, että lapsi putoaa käsistä kun ranne oli mitä oli..

Takaisin