jälkiehkäisystä

  • Ketjun aloittaja mietteliäs
  • Aloituspäivämäärä
M

mietteliäs

Vieras
Heippa!

Minulla on semmoinen asia vaivannut jo pidempään, että voiko ehkäisyn teho heiketä, jos pilleri takertuu kurkkuun ja laskeutuu siis hitaasti alas? Minulla on siis nyt puolen vuoden ikäinen poika, mutta olen siis vuoden jo tätä miettinyt kun tämä ehkäisy petti ja juuri näin kävi pillerin ottaessa.

Olen todella onnellinen ja kiitollinen siitä että ehkäisy petti, vaan jäi kuitenkin mietityttämään. En löytänyt googlettamalla minkäänlaista vastausta asiaan, joten kokeilen jos täällä osaisi vastata tai tietäisi jotain. Onko jollakin teistä käynyt samoin?

Kiitos jo näin etukäteen! :)
 
Olisi mukava kyllä. Typerältähän tuo kuulostaa, vaan jäänyt mieleen kummittelemaan kun on ennen kuitenkin j-ehkäisy auttanut (ennen tätä, pitkä aika kun käytin), toisin kuin nyt. Onhan nuita monella tapahtunut ettei ole toiminut, vaan tämä oma tapaus nyt hämmentää. :D
 
Muistaakseni noissa jälkiehkäisypillereissä ehkäisyteho on muutenkin vain 52-85% . Kysymykseen en siis osaa vastata, neuvolasta ehkä osaisivat? :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu eihän tuo jälkiehkäisyn teho mitenkään ole sataprosenttinen. Anteeksi uteluni, mutta jäi kiinnostamaan, miksi päädyit jälkiehkäisyn pettäessä pitämään lapsen, etkä tehnyt aborttia? Kyseessähän on melkein sama asia. En tahdo loukata, minua vain kovasti kiinnostaa, miten päädyit ratkaisuun. :)
 
Mä en kyllä usko että tolla olis mitään merkitystä millä vauhdilla pilleri menee kurkusta alas.
 
Pakko kommentoida, että jälkiehkäisy ja abortti eivät kyllä ole mielestäni sama asia. Abortissa abortoidaan varmuudella vatsassa kasvava alkio/sikiö, jälkiehkäisyssä on kyse vasta potentiaalisesta raskaudesta, tilanteessa, jossa ei ole vielä mitään mahdollisuutta tietää onko raskaus alkanut vai ei.
 
Muokattu viimeksi:
Aa, kiitos teille selvennyksestä! Olin jotenki rinnastanut ton jälkiehkäisyn pillereillä tehtävään aborttiin, ajattelin jälkiehkäisyn olevan "lievempi" versio. Kiitos korjaamisesta! :) Nyt vähän hävettää toi kysymys... :/
 
Takaisin
Top