Jäikö pahoinvointi alkuraskauteen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Usein puhutaan alkuraskauden pahoinvoinnista. Onko teillä jäänyt pahoinvointi alkuraskauteen vai jatkunut pidemmälle? Missä vaiheessa se helpotti, jos helpotti?

Kuopuksen odotuksessa taisi kuvotus vähentyä siinä 12 raskausviikon jälkeen. Kamala väsymys sen sijaan jatkui senkin jälkeen jonnekin raskauden puolivälin tienoille. Neuvolassa oltiin sitä mieltä että se on yhä alkuraskauden väsymystä eikä voi viitata matalaan hemoglobiiniin. Jännästi kyllä se alkoi helpottaa vähän sen jälkeen kun aloin syömään rautaa. :rolleyes:

Ekasta olin karsea olo rv 6-18, päivittäin oksensin ja oli koko ajan paha olo. Siitä alkoi vähenemään ja n. rv 25 loppui kokonaan.
Tokasta oli vain kuvotusta ja muutama oksennus rv 5-10 välillä.
Kolmosesta pahoinvointi ja oksentelu alkoi rv 13 ja loppui 20.
Nelosesta pahoinvointi taisi alkaa rv 8. Sain jollain keinolla pidätettyä oksennusta rv 13 saakka ja silloin vain yksi päivä töissä luovutin ja siitä se vähän väliä oksentelu sitten alkoi. Olo oli pahimmillaan rv 13-15, loppui rv 15+0 ihan yhtäkkiä.

Eroa sillä onko odottanut tyttöä tai poikaa suhteessa pahoinvointiin? Lähinnä että oletteko useamman lapsen saaneet osanneet jo oirekuvan perusteella tietää kun olo erilainen kun toista sukupuolta odottaessa?
Itse olen saanut tytön ekassa paha raskausmyrkytys ja jäätävän huono olo, joitakin kertoja vaan laattasin mut olo oli huono ja heikko. Vuodelepo määrättiin rv 27 ja siitä eteenpäin. Lapsi syntyi keskosena.
Nyt odotan toista, olo huono mutta en oo oksentanut.. Maha on kun tyttöä odottaessa ja olo samanlainen.. Mutta mietityttää silti voiko samanlainen olotila olla molemmista kuiteskin..

Esikoista odottaessa mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan (tyttö) ja nyt tämä toinen raskaus toi pahoinvoinnin mukanaan rv 5 loppupuolella mutta loppui rv 9, tästä kaikki epäili, että poika olisi nyt tulossa mutta tyttöä odotamma saapuvaksi :)
Eli vaikka raskaus ollut erilainen, nii sukupuoli on silti sama :)

Aika vähällä pääsin, vähän ällö olo oli koko ajan ja etenkin, jos ei jatkuvasti syönyt. Oksentanut en kertaakaan ja olo normalisoitui pikkuhiljaa toiselle kolmannekselle mentäessä.

Molemmista oksensin lähemmäs rakenneultraa. En muista ihan tarkkoja viikkoja milloin pahoinvoinnit loppuivat, mutta molemmista oltiin kyllä 15+, esikoisesta jatkui muistaakseni sinne rv20 tienoille päivittäistä oksentelua. Molemmathan on meillä poikia ja runsasta on ollut pahoinvointi sekä oksentelu molemmissa odotuksissa.

Takaisin