Jännitys tiivistyy.. Alle 2kk laskettuun aikaan :)

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Aaaapuva. H-hetki alkaa olemaan jo pirun lähellä :) Huih kauhia paikka.. Tänään käytiin ostamassa prisman etupäivillä vauvalle tarvikkeita.. Vaippoja, pesuaineita, rasvoja, tuttipulloja ja tutteja, rintapumppu.. ja ja ja ja.. mitähän vielä :) melkeinpä kaikki on nyt sit tulevaa pienokaista varten valmiina! amme ja pinnasängyn suojukset vielä uupuu.. 
Mites muilla, joko alkaa kaikki olemaan valmiina pienokaista varten?

Tänään esikoinen (3,5vee) tokaisi että hällä on jo vauvaa ikävä, että vauva sais jo syntyä :) ja selvitti innoissaan että kuinka hän aikoo pikkuveljeä syöttää ja pukea :) 
Saas nähdä miten sitten kun vauva syntyy.. Saattaapi olla että on vähän sisaruskateutta luvassa, meinaa olla sen verran äidistä aina mustasukkainen kun on serkkutyttö 1 vee hoidossa..:)  

Kertokaas muutkin  kuulumisia :)
 
Niin se vaan lähestyy huhtikuu - uusine tulokkaineen! :) Itsellä semmonen reilu 2 kk vielä Laskettuun aikaan (la 12.4.) Mie olen kanssa vaippoja, rasvoja, talkkia, maidonkerääjät jne. ostanut. Tuon rintapumpun voisin ostaa vielä ja amme puuttuu meiltäkin. Minkälainen rintapumppu on hyvä? Ihan manuaalinen vai? Itsellä kun ei tuota kokemusta ko tamineista ole! Selkäkivut ovat viihtyneet seuranani nyt hyvän aikaa. Ostin kuluvalla viikolla tukivyönkin, mutta ei se toistaiseksi ainakaan ole helpottanut kipuja. Myös alavatsalla/nivusissa tuntuu ajoittain kipua. Ei mitään hälyttävää, mutta ei se mukavaltakaan tunnu. Lähipiirissäni on viimeaikoina syntynyt monta vauvaa ja tuntuu mukavalta ajatella, että kohta saamme omankin nyyttimme luoksemme! <3 hyviä vointeja huhtimammat!>
 
Emmy; Mie ainakin ostin tuollaisen ihan perus Emman käsikäyttösen rintapumpun.. Tiedä sit että onko se nyt niin hyvä kun hinta oli niin alhainen (18 euroa prismassa), mutta toivottavasti ajaa asiansa. Mutta onpahan nyt ainakin ens hätään pumppu olemassa, voipi sitten ostaa paremman jos tuo tuntuu olevan turha.. Niitä näky olevan hintahaitarilla 18-80 euroa, kalleimmat oli niitä sähkökäyttösiä..  
Mulla oli kans tuo tukivyö käytössä vielä kun kävin töissä mutta mulla ei siitä ollut oikein apua.. tuntui vain hankalammalta työskennellä sen tukivyön kanssa.. 
 
huihui kohta vauva on maailmassa <3
valmiina ei oo vielkää melkei mitään.. en oo viittiny ostaa ku en oo tienny missä tullaan asumaan... nyt sit löydettiin kämppä ja kauppakirjoja tekemään tän viikon lopussa, JEEEEEE <3 muuton jälkee voi sit rueta hommailee kaikkee ku tietää mitä sinne vauvan huoneesee mahtuu ja muutenkin. ei nyt viitti mitää isompia ostella ku sit ne joutuis kohta kuitenki raahaa sinne uuteen kämppään..
meillä on vaatteita, turvakaukalo ja vaunut. eli paljon puuttuu mutta muuton jälkee jään heti äippälomalle ni ehdin sitte kierrellä ostelemassa :)


 
meiltä puuttuu vielä jonkinverran krääsää, lähinnä turvakaukalo ois ekana hankintalistalla, sitten uupuu viel hoitoalusta, pinnasängyn patja ym. ja amme.. suurimmat on kuitenki jo lukuunottamatta turvakaukaloa. vaatteitakin on paljon, ehkä riittävästi...ainakin sitten kun koko 62 alkaa olee hyvä niin on kyllä todellakin tarpeeks vaatetta. 50-56 kokoja just ja just joku 5 bodya, 5 pöksyt jne. noita vaippoja, voiteita ja muuta tarviketta hoitopöydän yhteyteen meillä ei vielä oo. kosteusvoiteen kyllä tämä mami varmaan käyttäs jo ennen vaavin tuloa itteensä =D
mulla on sähkökäyttönen rintapumppu, jonka oon saanut ilmatteeks. edellinen omistaja käyttää itse käsikäyttöstä. oon lukenut että toi kyllä säästää voimia ja varsinkin jos jo synnärillä käyttää sähkökäyttöistä niin kivempi jatkaa samaa rataa kotona. mut mulla ei tosiaan ole kokemusta (ite oisin varmaan automaattisesti ostanu käsikäyttöisen jos en ois tota saanut). en kyllä oo ees testannut että toimiiko se, ehkä sekin kannattaa viel tarkistaa ennen ku tulee tosipaikka :)
mulla on imetystyynykin olemassa jonka myös sain, kuulemma todella näppärä, en ois itse jälleen tajunnut sitäkää hommata :) kantoliinankin olen saanu..sitomisia vaan opettelemaan..kääk!
välillä täälläkin kova ikävä vauvaa, ei malttaisi millään odottaa että saa pienen syliinsä <3 koko aika mukamas pitäis jotenkin olla valmistelemassa pikkuisen tuloa, jotain konkreettista tehdä, näprätä minivaatteita jne. mutta äkkiä se aika vaan menee ja oon kyllä onnellinen että pieni viihtyy kohdussa niinkun pitääkin =)
 
Meillä on esikoiselta tallessa käytännössä ihan kaikki päivittäisiä tavaroita lukuunottamatta.
Suurin muutos oli saada esikoinen omaan huoneeseen. Se toteutui muutama viikko sitten ja ensi viikonloppuna olisi tarkoitus saada vaihdettua neiti isojen tyttöjen sänkyyn :-)
Kaikki vaatteet on kyllä kotona, mutta pahvilaatikoissa. Päätin jo jonkin aika sitten että lajittelen niitä vasta sitten äitiyslomalla. Samoin kun hankin uudet tuttipullot, tutit, pienet vaipat yms. vasta maaliskuussa. Pinna sängynkin ajattelin vielä hetkeksi purkaa ja kasata vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Esikoinen meni yli ajalle ja käynnistettiin korkean verenpaineen vuoksi 40+5, joten olen ihan asennoitunut että mulla on täydet 5 viikkoa aikaa järjestellä vauvaa varten kaikki kun työt loppuu.
 
Mulla kyllä on viel vähän yli 2kk lasketuun mut kirjottelempa ny silti.
Meiltä ei puutu kun korviketta, sitteri ja uniriepu. Haluan että vauvalla on sellainen heti alusta asti. Ja sitten on joku juttu mikä puuttuu mut mä en kykene muistaa mikä se on.. Kait se tulee mieleen jossain vaihees. Onneks kaikki tärkeimmät on kuitenkin esikoiselta tallella senkun vaan kaivaa esille ja pesee ym.. Ja kaikki on jo esiinkaivettuna ja pestynä.  Tuttipullot, rintakumit ja tutit täytyy viel keittää ja hoitopöytä laittaa kuntoon ja sairaalakassi pakata sit varmaan rupeiski oleen kaikki valmista. 
 
Ääää - jännitys tosiaan tiivistyy, kun aika alkaa käymään vähiin! Toisaalta odotan kovasti kyllä sitä, että saan vaavin kotiin. Olen yllättynyt miten vähän synnytys minua pelottaa. Muistan joskus ajatelleeni niinkin kypsästi kuin: "En varmasti halua lapsia, koska en varmasti halua synnyttää!" Onneksi en tuolloin hankkinutkaan, kun en selvästi ollut henkisesti kypsä saamaan lasta.. Tuosta onkin sitten - no ainakin kahdeksan vuotta aikaa.. Nyt vain sitten odotellaan - 55 päivää pitäisi laskettuun aikaan olla. Tiedä sitten kuinka kauan tuo vaavi vielä ylimääräistä viihtyy tuolla masussa! ;)
 
Mulla täytyy myöntää että vähän kyllä synnytys pelottaa.. Kun on toinen kyseessä niin tietääpi että mikä siellä sit odottaa.. Esikoista synnytin 26 tuntia.. Muistan viimeiset tunnit vaan itkeneeni kivusta. Kaikki mahdolliset kivunlievityksestki käytin.. Että toivottavasti piettää paikkaansa se että toinen tulisi helpommin.. :) 
Mutta toisaalta odotan synnytystä kovasti jotta sais vauvan jo yksiöstään pois:) 
 
Taitaa olla siunaus minun kohdalla, etten ns. tiedä mihin olen menossa (synnytyksestä). Enkä aio alkaa sitä panikoimaankaan, koska minun tapauksessani se olisi turmion tie! ;) Se menee miten menee. Olen kuullut kyllä varmaan kaikki mahdolliset kauhutarinat 50 tunnin synnytyksistä ja repeämisistä ja hätäsektioista jne. Olen tietoisesti blokannut nuo jutut ihan omaan arvoonsa. Olen myös työni puolesta ollut mukana synnytyksissä ja sektioissa. Olen nähnyt niin tulehtuneen episiotomian, että äiti ei ollut pystynyt istumaan kuukauteen synnytyksesta.. Voi olla, että minullekin käy jotain erikoista, mutta todennäköisemmin ei käy. Kuuntelen mielummin iloisia synnytys kertomuksia ja mietin niitä. Esimerkkinä: ystäväni sai esikoisensa viime vuonna ja koko synnytys (supistusten alkamisesta - lapsen saamisesta syliin) kesti neljä tuntia. Jokaisella tietysti oma tapansa keskittyä synnytykseen, mutta minusta on parempi olla panikoimatta! :) Tsemppiä kaikille sitten siihenkin koitokseen, kun sen aika tulee!
 
Munkin pitäisi yrittää olla panikoimatta. Olenkin kerännyt ympäristöstä mukavia sektiotarinoita. Päätin tällä kertaa olla etsimättä mitään juttuja sektiosta netistä, etten päädy kauhutarinoiden äärelle. Jännittää muutenkin tuo sektio ja se että päästäänkö siihen suunitellusti viikolla 39 vai ajaako verenvuoto siihen aiemmin. Onneksi paras ystäväni eilen jutteli mukavia:-) Hänelle on tehty kaksi sektiota ja viimeisestä jäi kuulemma ihan hyvät muistot. Toki tiedän että ensimmäisestä ei, mutta keskityimme vain tähän parempaan versioon...
Nyt on sit kokoajan ristiriitainen olo että pitäisikö nyt pakata laukku valmiiksi tai saada koti muutenkin kuntoon jo nyt vauvaa varten, vai uskaltaisiko odottaa valmistelujen kanssa vielä mamma lomalle saakka. Sinne olis vielä 1,5 viikkoa. Viimeksi en pakannut laukkua valmiiksi ja ehdin hyvin ottaa mukaan kaiken tarvittavan, mutta nyt tietysti lähdön hetki voi olla erilainen. Mietin myös sitä että pitäiskö esikoiselle olla oma kassi valmiina, jos menee sinä päivänä / yönä tädille / mummolle yökylään vai tuleeko joku meille.
No saattaa olla että nämä arki illat töiden jälkeen on vielä niin täynnä normaalia tohinaa että kaikki jää loma ajalle. Ei sillä että kun pähkäilin tätä äidilleni hän lohdutteli että jos jää laukut pakkaamatta / vauvalle pullot ostamassa niin eiköhän hän tai siskoni voi niitä hankkia. Eli hänkin vain kehoitti olemaan stressaamatta. Onneksi vieläkään ei ole ollut supistuksia tms synnytystä ennakoivia merkkejä, joten vauva viihtynee masussa pitkään. Jos tulee siskoonsa niin synnytys ei käynnisty itsestään. Esikoinen syntyi 40+5 käynnistyksen jälkeen. Jouduin käynnistykseen koska minua uhkasi raskausmyrkytys liian korkean verenpaineen kera.
 
Takaisin
Top