IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Ihan tosi hieno juttu @Lilanka , onnittelut :red-heart:

Täällä näyttää tosiaan että kemialliseksi jää. Digiin tuli raskaana 1-2, eli en mä tätä oo kuvitellut :loudlycrying: Mutta siinä kai pitäisi olla vähintään jo 2-3, kun yli neliviikkoinen tämä kyytiläinen olisi. Liuskatesti ei ollut vahvistunut eilisestä, jopa haalistunut vähän. Verikokeen tulokset ei oo vielä tulleet. Cycloja en vielä tohtinut lopettaa, kun oon ollut vielä vähän toivossa kiinni.. Voi olla että kun lopettaisi, niin vuoto alkaisi.:Broken Heart:

Ihan tosi hieno juttu @Lilanka , onnittelut :red-heart:

Täällä näyttää tosiaan että kemialliseksi jää. Digiin tuli raskaana 1-2, eli en mä tätä oo kuvitellut :loudlycrying: Mutta siinä kai pitäisi olla vähintään jo 2-3, kun yli neliviikkoinen tämä kyytiläinen olisi. Liuskatesti ei ollut vahvistunut eilisestä, jopa haalistunut vähän. Verikokeen tulokset ei oo vielä tulleet. Cycloja en vielä tohtinut lopettaa, kun oon ollut vielä vähän toivossa kiinni.. Voi olla että kun lopettaisi, niin vuoto alkaisi.:Broken Heart:
Oothan ottanu huomioon että digit näyttää viikot alkion hedelmöittymisestä eikä sitä mikä rv menossa 🤔 Eli testipäivänä jos se on se normaali 2viikkoa siirtosta niin toi digi näyttää hyvältä ❤️ mut jos sun alkio on jo 4 viikkoinen niin sittehän sulla on jo rv 6+jotain menos ja sitte toi näyttää kyllä jo huonolta 😔

Oothan ottanu huomioon että digit näyttää viikot alkion hedelmöittymisestä eikä sitä mikä rv menossa 🤔 Eli testipäivänä jos se on se normaali 2viikkoa siirtosta niin toi digi näyttää hyvältä ❤️ mut jos sun alkio on jo 4 viikkoinen niin sittehän sulla on jo rv 6+jotain menos ja sitte toi näyttää kyllä jo huonolta 😔
Se alkio on ymmärtääkseni nyt 2 viikkoa ja kolme päivää, eli ei vielä neliviikkoinen :smiling-eyes: Mutta ne lisukat on superhaaleita, ja HCG oli eilen labrassa 20,5, joka sekin taitaa olla hyvin alhainen... Seuraillaan, mulla on seuraava labra sovittuna maanantaille.

Mielenkiintoista! Osaatko kertoa tuosta lisää? Meillä ollut ongelmana, etteivät munasolut hedelmöity. Lääkärit eivät ole olleet varmoja johtuuko munasoluista vai siittiöistä vai onko jokin yhteisvaikutus. Siittiöitä tutkittu, munasoluista sanottu, että voidaan vain katsoa ovatko kypsiä.

Löysin Felicitaksen sivuilta tietoa, joka kuulostaa suorastaan aika villiltä. https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/lapsettomuushoidot/munasolujen-laadun-arviointi/
En osaa kyllä sen enempää kertoa, mitä oli siellä felicitaksen sivuilla. Tämä oli eka kerta kun tämä tutkimus oli meillä käytössä. Jollain tavalla niitä sen kuvantamisen perusteella arvioidaan todennäköisyyksiin blastoiksi kehittyä. Ainakin meillä oli yksi erityisen hyvä ja todennäköisesti juuri se on se mikä meillä ekaa kertaa kehittyi blastoksi ja päätyi pakkaseen.

Täällä vielä piinaillaan, sunnuntaina testipäivä tästä tuoresiirrosta. Viiden päivän ikäinen blasto siirrettiin keskiviikkona. Perjantaina kävellessä tunsin yhtäkkiä tosi voimakasta kipua alavatsalla mikä pakotti pysähtymään. Mietin olisiko voinut olla kiinnittymiskipua... 🤔

Tänään pp5 ja alavatsaa jomottaa ja turvotusta ollut alavatsassa, näytän jo siltä että olisin tukevasti raskaana. Pientä etomista ollut myös ja siihen auttanut kun syönyt jotain, mutta varmasti nuo hormoonitkin vaikuttaa 😅

Onneksi saanut muutakin ajateltavaa tässä, ei oo kerinnyt pahemmin foorumiakaan lukea. Meidän talon vallannut jotkut hyönteiset, mitkä menee listoja pitkin 🙈 tälleen ötökkäkammoisena siivonnut viime päivät ihan hulluna😃

Minkä näkösii ötököi @Tiuhtiviuhti ? Mä aina kaadan pari keittimellistä kiehuvaa vettä kaikkiin viemäreihin, jos siel jotku ötökät koittaa munia nii kuolevat koko konkkaronkka :D
Keitä viemärit !!

Tosi pieniä ja vaaleita, hyvä kun silmällä erottaa ellei tarkkaan katso. Ne viihtyy ikkunalaudoilla ja lattialistoissa. Muutama yksilö ollut seinällä kiipeilemässä ja pari oli mun yöpöydällä 😅

Kylppäristä ei olla niitä bongattu, ainakaan vielä 😉

Täällä kuulutaan siihen 1-3% jolla pas päättyi kohdunulkoiseen.

Kiireellinen leikkaus la-su yönä. Munatorvi oli repeytynyt ja tihkuttanut. Yli 700ml oli verta vatsaontelossa 5x9cm hyytymä, joka lähetettiin patologille samoin toinen poistettu munatorvi. Yön oli dreeni johon valui vielä runsaasti verta.

3kk pitää parantua, jos haluaa vielä yrittää alkionsiirtoja. En tiedä miten tämän fyysisen kivun lisäksi kantaa henkisen kivun.

Tuoresiirtotesti näytti virallisenakin testipäivänä (lauantaina) positiivista ja kyydissä se siis on.
Vähän vaan huolettaa kun on aika reilutkin alavatsatuntemukset, jotka aaltoilevasti tulee ja menee. Vähä jokapuolella tuntuu, mutta pääasiassa oikealla puolella...
Soitin tänää neuvolaan ja ilmoittauduin, Taysista ei ole vielä mitään kuulunut, mutta siellä onkin se kesätauko. Kuvittelisin kuitenkin että tässä joku päivä joku reagoisi että varattaisiin sitä varhaisultraa jos tää kaveri edelleen pysyisi mukana.

Yhtäkään alkiota ei saatu pakkaseen, 14 tosiaan kerättiin, 7 hedelmöittyi ja tästä yhdestä kyytiläisestä oli lopulta joksikin.

Vähän jotenkin tuo, että pakkaseen ei saatu yhtäkään lisäsi nyt pelkoa sii että tämä menee kesken. Henkinen ressi tällä hetkellä, kun on lauantaista alkaen tullut pikkusen värillistä valkovuotoa. En nyt osaa sanoa onko vain ruskeaa vai mimmoista on, mutta vähän jotain näkyy pikkuhousun suojassa ja pyyhkiessä.

Ostin nyt varoiksi lisää testejä vaikka meinasi että en enää testaile 😂

Täällä ollut hiljaiseloa. Viime viikonloppuna tuli raskausmateriaalit ulos. Aikamoista elämää siis ollut elämäni ekan plussan jälkeen. Kaksi vuotta hoidoissa ja eka plussa, mutta pieni ei jaksanut 😔

Käytiin hakemassa pakkastyyppi kyytiin kesäloman ekana päivänä ja loput raskausmateriaalista tuli ulos loman viimeisenä päivänä. Nyt on vuoto loppunut, huomenna teen raskaustestin ja ilmoitan sen klinikalle.

Ens viikolla soittelen yksityiselle, jolta sain lisätuen progeen. Kysyn, että millä mennään seuraavaan siirtoon. Veikkaan, että tulee pistokset mukaan. Sillä uskon, että tämä raskaus alkoi lisäprogetuesta, jota ei ole aikaisemmin ollut. Vain se ”perusannos”. Tämä oli meidän viiden siirto.

Onpas tänne taas tullut monenlaisia kuulumisia, ja pettymyksiä myös :Broken Heart:

Onnea @Sukkula plussasta! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! Teilläkin oli kyllä tosi iso tiputus, kun seitsemästä hedelmöittyneestä mitään ei jäänyt pakkaseen :Broken Heart: Ymmärrän hyvin siitä seuraavan epäilyksen siirrettyä alkiota kohtaan. Meillä hedelmöittyi yhdeksästä munasolusta kaksi, joista vain tuoresiirrettävä selvisi. Oon ollut kokoajan vähän epäileväinen, että voisiko se muka olla hyvä, ja että pakko olla isomminkin jotain häikkää, kun lopulta hyvästä määrästä munasoluja tuli kuitenkin vain yksi alkio.

Oon tosi pahoillani Mystinen teidän kohdunulkoisesta! Ja että eskaloitui noin voimakkaasti, sanalla sanoen kamala juttu. Voimia nyt niin paljon toipumiseen! Millä viikoilla sä olit viikonloppuna? Oliko aiemmin ollut mitään epäilystä siitä, että kohdunulkoinen voisi olla kyseessä?

Ja samoin @Salma_ , isot pahoittelut menetyksestä :Broken Heart: Teillä ei loma ole mennyt helpoissa merkeissä.. Oliko sulla kuinka pitkä loma, millaisilla viikoilla raskaus lopulta päättyi?

Täällä oli tänään labra ja HCG on noussut torstain 20,5 nyt 90. Mutta edelleen se on näille päiville matala. Vuoto alkoi eilen ihan runsaana, mutta koska nousua on edellisestä labrasta, tulee torstaille vielä kontrolli. Vieläkin siis on auki varmuus siitä että onko kemiallinen, vai voisiko olla riskiä kohdunulkoiseen. Mä itse tosin luulen, että kun eilen se vuoto alkoi selkeänä menkkavuotona, että nyt HCG olisi lähtenyt laskuun kanssa, vaikka vielä torstaihin verrattuna onkin korkeampi.

@Tiuhtiviuhti tsemppiä piinailuun! Mulla on sekä halpoja liuskatestejä, että sitten digi viikkonäytöllä. Kiva seurata viivojen väriä, mutta myös mielenrauhaa jotenkin on tuonut se, kun digissä selvästi lukee tulos.

@Mystinen on siellä ollut hurja kokemus ja samalla suuri menestys teillä. Hirveästi voimia toipumiseen ❤️‍🩹

@Salma_ voimia sinnekin ihan hirveästi ❤️‍🩹

@Sukkula toivotaan kovasti, että pysyisi mukana ja olisi just se teidän tyyppi nyt mukana oleva.

On: täällä torstaina lääkärille käymään ja keskustelut siitä meidän ainokaisen pakastetun siirrosta. Samaan aikaan ilmeisesti tämän välikierron aikana kroppa ja hormonit yrittää löytää oikeeta tasapainoa ja tunteet myllertää. Eilen olin aivan ahdistuskiukuissa illan ja tänään itkin kaupungilla lokkia, jota mielestäni muut lokit syrji ja kiusasi 🙄 samoin itkin kun nykypäivänä ei ole samanlaisia yhteisöjä kuin eräässä sarjassa jota seurasin. Punktion jälkeiset menkat siis oli ja meni jo, mutta näin kp 11 oon ollut ihan höhelö itkijä 🥹

Takaisin