IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@Fiore_41 ja @Tiana kuinka teidän piinailut sujuu? Oletteko malttaneet olla testaamatta vielä? Mulla ei mitään tuntemuksia, mikä on ahdistavaa, vaikka tietää, ettei siitä voi suoraan päätellä mitään.

@kastepisara tarkotus oli tehdä vasta perjantaina, mutta tänään hetken mielijohteesta tein töiden jälkeen testin, kun rupes ahdistaa siinä mittakaavassa että pakko oli tehdä jotain ja puhdas negahan se oli. Mulla ei mitään oireita jos kahden viime päivän voimakkaita PMS oireita ei lasketa.
Tällä hetkellä siis lähinnä vaan ärsyttää isosti kaikki! 😅 Pitää vielä virallisen päivänä eli sunnuntaina testailla, mutta jotenkin toivo mulla ihan menny, vaikka tiedän ettei mikään voi olla vielä varmaa.

Ihana lukee että sulla on menny punktio ja toipuminen hyvin, @*Ninni* !! Ja hyvät luvut - teiltä molemmilta! ICSIssä on tosi korkeet onnistumistodennäkösyydet. Nyt vaan hirveesti tsemppiä labraan teiän mineille!

Surullista kuulla @Kanelikierre punktiottomasta päivästä :(

Mulla meni tänään paremmin kun olin uskaltanu toivoa. Puhelua ei tullu joten menin klinikalle, kysyin ilmottautuessakin että näinkö on että tänne sain tulla :D Heitä hymyilytti ja sanoivat että kyllä vaan sinulle on aika täällä. Olin hieman etuajassa ja olin ajatellu täyttää rakkoa vielä lisää kahvilla (olin jo pissahätänen). Lääkäri bongas mut käytävällä (ei se mun oma vakkari/suosikki, mutta hän joka teki punktion ja jolle tämä alkionsiirto oli varattu), hän sanoi että olisi jo valmis, kysyy onko muut valmiina niin voidaan jo mennä.
Toi mut vähän ennakkoon huoneeseen, koputteli biologin ovea ja hoitajakin saapui pian. Kyselivät vointia ja hetua. Hetu meni oikein (duhh) ja biologi katsoi paperiaan, se oli sellainen johon oli käsin suhattu muistiinpanoja, en nähnyt tarkemmin sen reunan yli, ja hän sanoo että meille onkin hyviä uutisia. Niinkö?
Hän sanoo että meillä on usea alkio, tänään siirrettävä on parasta A-luokkaa (se sano useemman a kirjaimen mutten muista montako mutta kuulemma paras mahdollinen), ja että muutkin alkiot näyttää tosi kauniilta. Sit mä jotenkin tajusin että meidän kaikki kuusi hedelmöittynyttä on nyt alkioita! Siis ei yhtään katoa???
Biologi puhuu että kaikista on mahdollista tulla pakastuskriteerit täyttäviä, mutta se selviää vasta viljelyn lopussa. Yksi on morula mutta nyt on vasta päivä viisi, sekin voi ehtiä. Siis meillä on viisi blastoa????

Mä sopertelin sille kiitoksia ja että tää tuntuu ihan uskomattomalta kun viimeks alotettiin kuudestatoista ja lopulta jännitettiin sitä onko meillä mitään siirrettävää. Olin toivonu että on yks siirrettävä, ja jopa yks tai kaks kaveria pakkaseen, ettei heti tarvi uusiks punktioida... ja sit siellä on vastassa lauma pirteitä ystävällisiä naisia kertomassa että meillä on 6 tässä viljelyn loppusuoralla jotka porhaltaa reippaina!!!

Ainiin unohin kirjottaa varsinaisesta siirrosta! No se meni hyvin, siinähän pötkötin jalat auki kohti biologin ¨kioskin luukkua¨, lääkäri jutteli vaiheista joita teki, mutta ne oli jo tuttuja pakastealkionsiirrosta, eli ei yllätyksiä. Mulla on tähän helppo anatomia, kohdun kaula suorana töröllään (kohti biologin kioskin luukkua :D), sinne sujahti katetri. Viimeks oli mun eka mahan päältä ultraus - olin sillon yllättyny miten kiinteää se ultrageeli oli, olin luullu että se on enemmän kuin jotain suihkusaippuaa, olikin kuin joku olis kaapassut tuhdin nokareen jälkiruokaa mun mahalle.
Mä näin sen väläyksen! Sen minkä olin kattonu ennakkoon youtubesta jo ennen PASia. Oi se oli niin konkreettinen hetki!
Lääkäri näytti sitä alkionestettä ja ilmakuplia siellä kohdussa, siellä oli vaalea läikkä.

Sain piston gonapeptyliä, he vähän mietti että hmmm kannattaisikohan, ja sanoivat että yleensä pakastealkion kanssa laittaa sen, mutta nyt on juuri tullut jotain tutkimusta ja näyttöä siitä, että olisi myös tuoresiirron yhteydessä hieman apua. Sanoin että juu tottakai tänne vaan, ja hoitaja sanoi että minäpä haen sitä tuolta jääkaapista.

Noniin tässä sitä nyt ollaan :-)
öööh hurjaa !

Takaisin