Kävin itse juuri läpi ekan ICSI -hoitokierroksen, viikko sitten oli punktio ja tuoresiirtoa ei tehty hyperin/sen riskin vuoksi. Itselläni alkoi 3. pistospäivänä erinäiset oireet, pahoinvointi, väsymys vatsan turvotus, ripuli, lievä hengenahdistus. Oireet ei olleet koko aikaa päällä vaan aaltoilivat, itse jäin 6. pistospäivästä eteenpäin kuitenkin sairaslomalle vaikka olen toimistotyössä ja etänäkin pystyi tekemään. Väsymys oli kuitenkin lähes koko ajan läsnä. Alunperin suunnittelin etten puhu töissä tästä mutta oireiden ilmaantuessa ajattelin että eipähän tarvi stressata sitten, esimies otti hyvin vastaan ja sanoikin että huikkaat vaan kun tarvii olla pois. Punktion jälkeen kipuja ja sellaista kiristystä vatsalla oli nelisen päivää, sitten hetkeksi helpotti kunnes alkoikin kuukautiset
ne olikin sitten vähän kivuliaammat kuin normaalisti ja olo oli edelleen melko turpea. Tänään jo vähän vaikuttaa että turvotus olisi hieman maltillisempaa jo kuin mitä nyt viimeiset pari viikkoa ollut.
Eli omalle elimistölle tämä on ollut melko raskasta lopulta. Tällä viikolla olen jaksanut olla töissä koska oon pystynyt tekemään etänä löysissä housuissa ja välillä oikaisemaan vatupassiin. Itse kyllä tiedostan että oon välillä tosi herkkä erinäisille jutuille, olen astmaatikko, allergikko sekä mulla on myös lievä perinnöllinen nestekierron häiriö jaloissa joten näillä voi olla vaikutusta tuohon mun oireiluun. Mutta tosiaan niin kuin muutkin on sanoneet niin voi olla vaikea etukäteen suunnitella kaikkea, ja ihmiset reagoi yksilöllisesti pistoksiin. Muista kuitenkin pitää nesteytyksestä huolta, eli juo reilusti