[USER=113325]@Elbu[/USER] Mulla oli IVF-hoito lääkkeinä syyskuussa synarela ja gonal f.
Sumut aloitettiin (4 sumua/pv) syyskuun 7. päivä eli kiertopäivänä 20 ja vuoto alkanut kp29. Sitten gonal piikitykset on aloitettu kymmenentenä päivänä kiertoa ja laitettu 10 päivää, jonka aikana sumuja ollut 2krt/pv. Sitten seuraavana päivänä ovitrelle, sit välipäivä ja sit punktio.
Ultrat oli meillä sillon kieropäivänä kymmenespäivä, jolloin oli kai 0-ultra ja aloitettiin silloin illalla gonal f annoksella 225 IU. Sitten seuraava ultra oli 16. päivä jolloin annosta laskettiin 175 IU:hun ja 19.pv. oli sit vika ultra ja sit kiertopäivänä 22 oli punktio.
Sumuja yhteensä 29 päivää.
Meillä oli vasemmassa munasarjassa 3 follikkelia ja oikeassa oli 10. Saatiin 5 munasolua, joista 4 hedelmöityi. Viljely oli vain kolmepäiviäinen vaikka aluksi puhuttiin viidestä päivästä
ja pakkaseen saimme 2 
kolmipäiväistä. Kahden kehitys oli lakannut toisena päivänä.
Mulle annettiin lappu, jossa sanottiin että menkat alkaa viiden päivän kuluttua mutta ne alkoi kp 32 eli viisi päivää myöhemmin mitä he sanoivat.
En tiedä miksi mulla menkkojen aloitus viivästyi tuolloin vaikka muilla alkanut aina punktiosta viides päivä. Mietin, että vaikuttaako tuo pitkä kaava siihen.
Muuten synarela kuurin aikana oli ihan energinen ja hyvä olo ja gonal f:stä tuli vain turvotusta. Punktio oli sitten aika kauhea. Seuraavia menkkoja ei sit koskaan tullutkaan kun raskauduin heti marraskuussa. Tikutin ovista niin se tuli erityisen myöhään siinä kierrossa ja tein positiivisen raskaustestin kp37 eli viikko ja 1 pv menkkojen odotetusta alkamisajasta.
En tiedä onko tää yleistä mutta musta tuntuu että synarela saattaa siirtää menkkoja ja ovulaatiota tai niinku sun tapauksessa pitkittää vuotoa.